Režie:
Alan ParkerKamera:
Darius KhondjiHudba:
Andrew Lloyd WebberHrají:
Madonna, Antonio Banderas, Jonathan Pryce, Jimmy Nail, Andrea Corr, Adriá Collado, Mark Ryan, Alan Parker, Vera Fogwill, Billie Piper, Diego Leske, Ana Justo (více)Obsahy(1)
Eva Duarte se narodila jako nemanželské dítě v rodině chudých farmářů. V patnácti letech přesvědčila zpěváka a svého milence Agustína Magaldiho, aby ji odvezl do Buenos Aires. Chtěla se stát herečkou. Ze začátku šlo všechno podle plánu, Magaldi se o ni staral, ale brzy se rozešli a ona se v šestnácti musela postavit na vlastní nohy. Stala se modelkou, herečkou a účinkovala v rozhlase. Evita se díky své vnitřní síle a ctižádosti brzy vyšplhala po společenském žebříčku až na výsluní. Vdala se za generála Juana Peróna, kterému s obrovským nasazením pomohla vyhrát prezidentské volby. V době zvolení Peróna prezidentem bylo Evě pouhých dvacet šest let. Jako první dáma se stala ochránkyní utlačovaného lidu a nositelkou změn v celé společnosti. Její tragická a předčasná smrt ponořila Argentinu do smutku. Nesmrtelnou se stala díky obrovské popularitě u svého lidu, který v ní viděl světici. (TV Nova)
(více)Recenze (187)
Výtečný muzikál, kde opravdu nečekaně dobře hraje Madonna (ano, je to až k nevíře), skvěle zpívá a hraje i Antonio Banderas. Naprosto perfektní písně z pera Andrew Lloyd Webbera jsou vkusně zakomponované do děje. Jako adaptace Broadwayského muzikálu se mi jeví tenhle film jako jeden z těch vydařenějších. ()
Začátek filmu je sice trošku zbytečný ale kdo ho vydrží tak se může těšit na emočně plné zobrazení Evy Peronové. Nemyslel jsem si nikdy že film ve kterém hraje Madonna mě dokáže skoro rozplakat, nemyslel sem si že filmu kde hraje Madonna budu dávat 4 * . Nejsilnějším momentem pro mne bylo když Eva zpívala nemocná "Don´t cry for me Argentina". Proč má jenom 70 procent a je tak moc podhodnocený? Nevím. Možná móda hodnotit Madonnu jako špatnou herečku. Možná všeobecná nechuť pánské části osazenstva Čsfd dávat muzikálům dobré ohodnocení. ()
Opravdu obdivuhodně zvládnutý muzikál, který překvapuje výkony všech herců v hlavních rolích. Zvláště Madonna v roli Evity opravdu září! Po předchozích hrůzostrašných hereckých etudách je to přímo neuvěřitelné. Oceňuji také přesnou režii a dokonalé sladění hudby a obrazu. Příběh Evity jako spasitelky Argentiny je natočen bez sentimentu, ale s láskou ke skutečnému životu Evy Peronové. ()
Neviem, či som si to uvedomila už pri prvom pozeraní vtedy dávno v 1996/1997, taký detail, čo vlastne bil do očí: rytmizačné pasáže - davy, pohyby skupiniek a pod. boli choreografované, snímané a strihané spôsobom veľmi blízkym Pink Floyd: The Wall. (Neuvedomila, lebo The Wall som videla až po Evite.) ()
ironické a přitom komplexní...dekonstrukce a tematizace velkého příběhu a přitom jeho zachování, resp. znovuoživení...a do toho architektura hvězdnosti a politické moci...a přitom to funguje narativně i hudebně...zezačátku jsem měl trošku problémy s hudbou....příšlo mi, že jen mechanicky vypráví, ale pak se začaly rýsovat výrazný melodie ( včetně oscarové You must love me, kterou Rice s Weberem dopsali ex post a která sem sedne jak prdel na hrinec)...pecka...skvěle natočený a sestříhaný...parádní kamera...už dluho jsem neviděl, že by bylo něco vizuálně tak pěkný a vkusný a zároveň promyšlený...některý ty pasáže jsou záměrně stylizovaný do reklamní nebo propagandistický estetiky.......obsazení Madonny byl opravdu skvělý tah....díky ta postava získává dvojí význam...člověk vidí jednak figuru Evity, ale zároveň skrze ní prosvítá osobnost Madonny a její mediální obraz...jako kdyby ten příběh byl vlastně o ní :)....líbí se mi, jak je tu dotažený ten model z Jesus Christ Superstar....dvě antagonistické figury - pochybovačná a kritická ( Jidáš/Ché - je dobře, že není vyloženě řečeno, zda-li jde o Che Guevaru nebo ne, dík tomu to nedostane novej politickej význam ) a hvězdná, ambiciózní a přesvědčená ( Ježíš/ Evita) a jejich paralelní fungování a konfrontace ( skvělá scéna tance v abstraktním prostoru prázdného sálu)....nečekal bych, že takhle sofistikovaný, dospělý a myšlenkově podvratný dílo může vzejít z muzikálový sféry.... ()
Galerie (18)
Photo © Buena Vista Pictures
Zajímavosti (22)
- O roli Evy Perónové usilovalo několik hereček i zpěvaček. Mezi nimi byly Elaine Page, Meryl Streep, Barbra Streisand, Liza Minnelli, Olivia Newton-John, Michelle Pfeiffer, která měla velkou šanci roli získat, Gloria Estefan, Mariah Carey, Jennifer Lopez a mnoho dalších. Ale byla to Madonna, která o roli tak moc usilovala, že napsala dokonce několikastránkový ručně psaný dopis Alanu Parkerovi, kde mu vysvětlila, že je to právě ona, kdo je pro roli stvořen. A dostala ji. (contrastic)
-
Představitelka titulní role, Madonna, si během natáčení pro časopis Vanity Fair psala deníček. Několik výtažků, díl třetí:
- Sobota, 6. dubna: Natáčení jde dobře, ale mně připadá, jako by se zastavil čas. Co se nedá zastavit, je dítě, které ve mně roste. Dozvěděla jsem se to před třemi týdny. Mám obrovskou radost, ale zároveň tak velký strach z toho, jak mé těhotenství ovlivní film (mé další dítě), že jsem o tom ani nemohla psát. Konečně se musím podívat pravdě do očí a říct o tom produkci. Už proto, že mi přestávají sedět kostýmy. Radši nemyslím na to, že je před námi ještě šest týdnů natáčení a v nich ty nejhorší taneční scény. Alan už všechno ví. Řekla jsem mu to hned, jak jsem měla od doktora výsledky testů.
- Pondělí, 15. dubna: Minulá noc byla peklo. Byla jsem čtrnáct hodin na nohou a to většinou při tanci. (...) Antonio stále ještě neví, že jsem těhotná a pořád se mě ptá, co si myslím o jménech, která s Melanií vymysleli pro své dítě. Snažím se ho nepozvracet.
- Neděle, 18. května: Točili jsme detaily k balkónové scéně. Produkce najala 20 komparsistů, aby mi vytvářeli pod balkónem atmosféru tisícihlavého davu. Jejich reakce byly ve srovnání s Argentinci tak mdlé, že jsem poprosila Alana, jestli by mi radši nepůjčil členy štábu. Za chvilku se všichni sešli a já z jejich pohledů a reakcí cítila takovou podporu a lásku, až jsem zapomněla, že nejsem v Argentině. Poprvé za celou dobu natáčení jsme byli jako skutečná rodina a já poznala, jak velká láska ve mě vyrostla ke každému členovi tohohle pojízdného cirkusu. A to včetně těch, kteří mi šli celou dobu na nervy. Moje víra v lidstvo je znovuobnovena.
- Pondělí, 27. května: Hurá! Zítra je poslední den natáčení. Bude dlouhý, možná osmnáct hodin, ale komu to vadí? Mám už dost síly, abych ten maratón dokončila. Občas se přistihnu, jak se hlasitě směju. Bezdůvodně, jen tak sama pro sebe. (...) Večer jdu na rozlučkovou večeři s několika herci a členy štábu. Budeme si vzájemně dávat dárky a naposledy si postěžujeme na dřinu, kterou máme za sebou. Není život nádherný?! (NIRO)
- První film v historii, který se objevil na DVD. (Elisebah)
Reklama