• Inozuka
    *****

    Jednoznačně jeden z nejlepších komediálních seriálů všech dob. Herecké mistrovství pánů Sováka a Horníčka, z jejichž výkonu přímo srší, jak je natáčení bavilo (i přes tragické skutečnosti úmrtí Horníčkova syna) a jak si svůj improvizační prostor dokonale osvojili. S knihou tak nemá filmové zpracování prakticky skoro nic společného a dovolil bych si říct, že to samé asi platí i o Dietlově scénáři. Z jednotlivých scén přímo čiší duch improvizace, herci si vzájemně nahrávají a zdařile chytají nahrávky toho druhého. Úplně vidím štáb, jak se při natáčení válí smíchy po zemi...(19.6.2016)

  • sator
    *****

    Co dodat.... Miroslav Horníček vzpomínal že námět na seriál v České televizi nechtěli, čirou náhodou potkali v hospodě šéfa kulturního oddělení ÚV KSČ kterému se svěřili aniž tušili že je to on a Muler (http://www.csfd.cz/tvurce/86297-miroslav-muller/) jim s prosazením seriálu pomohl.Toto je je zřejmě vyjímečná záležitost, protože jmenovaný byl znám jako hrobník české kultury... Paní Balážová náměstkyně Československé televize vydala příkaz zničit všechny kopie písařů...uvedla manželka pana Sováka.Pan Čálek zachránil jedinou kopii.(15.7.2013)

  • DoneyGal
    *****

    Vynikající ztvárnění literární předlohy Gustave Flauberta "Bouvard a Pécuchet". Zajímavé je, že román nemá s humoristickým dílem pranic společného. Naopak se jedná téměř o drama, kdy hlavní protagonisté na svém venkovském sídle požívají doslova tragické situace. Posun do komediální roviny je jednoznačně zásluhou výrazných osobností české televizní tvorby Jaroslava Dietla a Janka Roháče a samozřejmě hlavních postav, nesmrtelného Jiřího Sováka a Miroslava Horníčka. Již méně je známo, že tragický moment se nevyhnul ani natáčení seriálu - uprostřed prací zemřel přímo v místě natáčení za dosud ne zcela vyjasněných okolností (snad na důsledky epileptického záchvatu) Miroslavu Horníčkovi jeho jediný syn Jan. Seriál se natáčel na statku poblíž Roztok u Prahy. Poté, co Horníček strávil dva dny zavřený ve svém pokoji v místním hotelu, pokračoval v práci na komických scénách, jako by prodělal pouze žaludeční obtíže. Klobouk dolů!!(26.2.2010)

  • woody
    *****

    Nejlepší komediální seriál všech dob.Ta improvizace pánů Horníčka a Sováka.Když prý Jaroslav Dietl přijel na nátačení a viděl jak improvizují a vůbec se nedrží scénáře pronesl TEDA,KDYBYCH TO TAM MOHL NAPSAT JÁ...A samozřejmě spousta hlášek které už znárodněly O TOM MÁM ZAJÍMAVOU KNÍŽKU.S OBRÁZKY! nebo O TOM MÁM ZAJÍMAVOU KNÍŽKU.S OBRÁZKY?NO SMAZŘEJMĚ,VIDĚL JSTE UŽ NĚKDY KNÍŽKU BEZ OBRÁZKŮ?Geniální seriál jen škoda že nemá o pár dílů víc.(9.8.2003)

  • Helmutek
    ****

    Písaři jsou skvělí a k dokonalosti chybí málo, ale přece chybí. Třeba budu po dalších zhlédnutích, který rozhodně přijdou, řikat něco jinýho, ale prozatím nemůžu dát plnej počet, jakkoliv je mi seriál sympatickej a jsem z něho nadšenej. Některý díly byly stoprocentní jednoznačně (podle mě třeba Meloun nebo Tělocvik), jiný jsou "jenom" výborný (třeba Anatomie). Horníčka mám rád a uznávám ho za všechen jeho přínos český kultuře, tady jsem s nim (jako s hercem) měl ale občas problém. Sovák, kterej je jako tradičně naprosto přesvědčivej, dává laťku pro jakýhokoliv svýho hereckýho partnera na nejvyšší možnou úroveň, a tady mi přišlo, že za nim Horníček občas pokulhával víc, než aby to člověk mohl jen tak bez povšimnutí přejít (některý scény a repliky nebyly přesvědčivý, působily nepřirozeně nebo až moc divadelně, skečovitě nebo teatrálně, atd.) - a to obzvášť v takovym seriálu, jako je tenhle, kterej největší měrou stojí na hereckym tandemu a ostatní postavy jsou výrazně a samozřejmě záměrně upozaděný. Je známý, že pro Sováka i Horníčka to byly srdcový role, že si celej projekt užívali (to je ostatně vidět) a moc o něj oba stáli, to ale ještě neznamená, že to muselo dopadnout jenom dokonale, nebo že se na to člověk bude dívat bezvýhradně a nekriticky. Vím, že se to nedá tak jednoduše srovnávat, ale nemůžu nezmínit Chalupáře - tam to zaměření na ústřední dvojici je možná o chlup menší, vedlejší postavy tam nějakej prostor dostávaj, ale i tak je dvojice Sovák - Kemr naprosto hlavní a zásadní; a přijde mi, že k Sovákovi jde Kemr víc jako herec (Horníček možná naopak víc jako člověk, to nezpochybňuju), takže na mě tahle dvojice herecky působí v mnohem přesvědčivějc. Horníček nicméně v seriálu potvrdil svoje nadání a schopnosti excelentního rétora, a ty jejich (se Sovákem) společný a hlavně improvizovaný dišputace, rozmluvy a komentáře jsou něco, co Písařům dává jedinečnej rozměr. Poslední dvě drobný výhrady mám hlavně ke dvěma ženskejm rolím - větší ke vdově Burdenové (Libuše Havelková), která mi přijde zdaleka nejslabší herečkou z celýho Písařskýho obsazení, a menší k Rozálii (Klára Jerneková), která přehrávala jenom občas. Musim ale říct, že je nádherný a je to zážitek, když člověk může objevovat v český kinematografii takovýhle vyslovený klenoty.(29.6.2015)

  • - Kláru Jernekovou trápila kila nahoře, a tak režisér Roháč rozhodl, že když bude hubnout ona, tak budou povinně hubnout všichni. Při spoustě jídla, které však písaři pili, si Jerneková stěží udržela svou váhu a Sovák s Horníčkem nabrali 7 - 10 kilo. (Kulmon)

  • - V 7. díle, kdy si chce Rozálie (Klára Jerneková) půjčit román, Heřmanka (Věra Tichánková) jí říká, že páni jsou jen v nočních košilích, což působí jako nepřekonatelný problém. Rozálie ale pány v košilích už viděla, pana Pecucheta (Miroslav Horníček) dokonce velmi dlouho a zblízka, a to na konci 5. dílu. (vevi14)

  • - Miroslav Horníček vzpomínal, že námět na seriál v České televizi nechtěli. Čirou náhodou však potkal v restauraci šéfa kulturního oddělení ÚV KSČ, kterému se svěřil aniž tušil, o koho jde. Miroslav Muller poté Horníčkovi s prosazením seriálu pomohl. Šlo však zřejmě o výjimečnou záležitost, protože jmenovaný byl znám jako "hrobník české kultury". (sator)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace