Nastala chyba při přehrávání videa.
  • nascendi
    ***

    V detektívkach existuje drsná škola, tento film by mohol byť predstaviteľom drsného westernu. Westernu, ako žánru dodýchavajúcemu, ktorý hľadá, čo by ešte mohol ponúknuť. Je presýtený násilím a brutalitou, ktoré sú často samoúčelné. Celý film je vykolíkovaný úvodným a záverečným masakrom a obávam sa, že medzi nimi ma okrem prekrásnych scenérií ani nemalo čo zaujať. Viac ako tri hviezdičky za toto remeselne perfektne odvedené dielo nemôžem dať.(15.7.2009)

  • klerik
    ****

    Tento western je klasikou a nedá sa ohodnotiť zle. Je tu však jedno veľké ALE. Filmu (aj napriek veľkej úvodnej prestrelke) dosť dlho trvá, kým sa jednotlivé postavy vyprofilujú (veď v podstate ide hned o dve bandy, ktoré po sebe idú, plus mexickí vojaci). Takmer do polovice som sa vlastne nudil. Potom však nasluduje skvelá scéna s prepadnutím vlaku a (anti)hrdinov je postupne menej a chlapské vzťahy sú stále zaujímavejšie. A samozrejme je tu grandiózne finále, ktoré necháva zabudnúť na rozpačitý začiatok. Moderní ÚNOSCI sú čiastočnou poctou Peckinpahovi a bavili ma viac... Ako film o dvoch kamošoch, ktorí si idú po krku, je lepší PAT GARRETT A BILLY KID...(7.1.2013)

  • 666teen
    *****

    Hogo Fogo, hlavní to záporák a psanec z jednoho nejmenovaného westernu by i vedle nejkladnější postavy z tohohle kusu strýčka Sama působil jako Matka Tereza. Je to tam prostě samý vrah a opilec, jenom támhle vzadu, to je výjimka jsou dva vrazi vedle sebe. Což divákovi pranic nevadí a svého oblíbeného hajzlíka(nebo dva) si brzy najde a celý film mu(nebo jim) nepokrytě fandí. Závěrečný kulometný balet je legendární a osud jihotexaské abstinenční ligy z úvodu filmu zase celkem zřetelně vypovídá o tom, že Peckinpah nebyl žádný abstinující Mirek Dušín, ale naopak pěkná houba. Jeden z nejlepších(nejen) westernů všech dob. Plus mínus dostavník. Jo, a nehraje tam John Wayne. Ani trošičku.(29.11.2010)

  • Kaka
    ****

    Solidní jízda, jejíž morálními hodnotami a sílou přátelství se nechali z části inspirovat i někteří tvůrci současného filmového průmyslu (Woo, Mann). Peckinpahovo zalíbení v krvi/násilí je velmi patrné především v akčních scénách. Ty jsou samy o sobě výtečně natočené, nebývale přehledné a realistické. Občas vadí možná příliš hektický střih, ale jinak víceméně spokojenost. Herci předvádějí přesně to, co je zde potřeba. Drsné tváře, tvrdá gesta a rozhodné jednání. Ústřední dvojice tvoří přímo ukázkové nepřátele. Těžko rozlišitelné dobro a zlo pak hraje jen ku prospěchu věci.(21.10.2006)

  • Isherwood
    *****

    Spousta mrtvých civilistů jako nevyhnutelná část drsného života; muži, kteří slovo „law“ berou do úst pouze tehdy, kdy se jim to hodí; žena jako symbol pouhého rozptýlení chlapa… Sam Peckinpah měl koule jako žádný jiný režisér před ním ani po něm a chlapská nadřazenost z jeho filmů jenom čiší. Ale je to nadřazenost upřímná, nekompromisní a drsná zároveň, takže se dá vnímat pouze jako výraz nezaměnitelného tvůrcovského génia, jenž dává téměř až mystické rovnítko mezi slova násilí a umění a filmový western rozšiřuje do nepopsatelné velikosti.(11.2.2007)

  • - John Wayne jednou poznamenal, že tento film rozbořil mýtus o Starém Západě. (džanik)

  • - Remake filmu plánoval natočit Tony Scott, ale 19. srpna 2012 spáchal z nejasných důvodů skokem z mostu v Los Angeles sebevraždu. (JoranProvenzano)

  • - Samu Peckinpahovi se tak nelíbilo napodobení skutečné střelby, že na štáb nakonec zařval, "To není to, co chci! To není to, co chci!", popadl opravdický revolver, vystřelil do nedaleké zdi a vyštěkl: "Takhle chci, aby to vypadalo!" (džanik)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace