Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dnes již klasické dílo Rvačka mezi muži patří mezi nejlepší tzv. Film noir nebo-li žánru černého filmu a stal se vzorem pro mnohé filmy natočené v tomto duchu během dalších desetiletí, a to nejen ve Francii. Režisér Jules Dassin nepotřebuje k vyjádření napětí mnoho slov, černobílý obraz dodává dílu nevšední poezii a syrovost zároveň. Dassin vychází z autentického popisu prostředí pařížského podsvětí. O filmu lze směle říci, že je to vloupání zapsané do filmových dějin. Tony se po pěti letech vrací z vězení a pečlivě naplánuje poslední velkou loupež svého života. Samotné vyloupení klenotnictví proběhne podle plánu, ale pak do hry vstoupí náhoda a nepřátelský gang, který se pokusí všemi prostředky kořist ukrást. Neúprosná válka gangů si vyžádá krvavé oběti. Režisér Jules Dassin, který za svůj film získal v Cannes cenu za režii, si sám zahrál jednoho z gangsterů. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (113)

lamps 

všechny recenze uživatele

Jak prosté, jak účinné. Tématicky nijak vyčnívající noirová gangsterka, která ale srazí do kolen vybroušeným scénářem s minimem pochybných zvratů a hutnou atmosférou, za níž by se nemusel stydět ani případný film kooperující s talenty Hitchcocka a Michaela Manna. Vše obsažené v úvodní části už jsme pravda viděli někde jinde (a mnohdy lépe), ale vše od naprosto famózní "tiché" loupeže až po závěrečný krvavý střet naopak v mých očích aspiruje na hlavní cenu mé zážitkové asociace v oblasti syrové a inteligentní kriminální klasiky. Scénárista si vykradl svou zlatou chvilku, režisér by mohl se svou precizností brousit diamanty do tvarů střelných zbraní, ženám to sluší, zlí chlapi jdou proti ještě horším a pořád je komu fandit a o koho se bát.... Čekal jsem moc, dostal jsem moc, kéž by to tak bylo pokaždé. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Nadšený síce nie som, ale mimoriadne uznanie si tento film, ktorý poznám pod názvom Rififi, zaslúži aj po 60 rokoch. Niektoré scény sú svojim novátorstvom nezabudnuteľné, iné mi pripomínali slávne anglické kriminálky o pedantne napánovaných a uskutočnených krádežiach. Pravdou však je aj to, že niekedy som sa nudil a hudba sa tak okato snažila dotvárať napätie, až to rušilo. Ocenil som, že z hercov som poznal iba Hosseina a nemusel som zvažovať, či niektorá z filmstar hrá v súlade so svojimi možnosťami alebo nie. U filmov tohto druhu divák zvykne rozmýšľať, kto od koho odpisoval. Rok 1955 je veľkou zárukou, že bol viac zdrojom ako produktom odpisovania. ()

Reklama

Cedr 

všechny recenze uživatele

Evropské (už vůbec ne francouzské a ke všemu tím méně ty s podobným letopočtem vzniku) příliš nevyhledávám. Tento snímek mě zlákal svou pověstí a relativní "neznámostí". Jsem rád, že jsem mu dal šanci, protože mě připoutal k obrazovce a nedovolil mi ani odskočit si na WC (ČT2 totiž opravdu pauznout neumím :) ). Pro mě jako milovníka neo-noir filmů, krimi thrillerů a heist filmů bylo skvělým zážitkem poznat jak vypadal skutečný (a dokonalý) noir film, navíc z Evropy před více než půl stoletím. ()

Topco 

všechny recenze uživatele

„Najlepší kriminálny film, ktorý som videl.“ (François Truffaut). Mimoriadne precízny heist ústiaci do drsnej francúzskej gangsterky, a to v luxusnom, noirovom kabáte. Scenár nadväzuje na dejovú schému svojho amerického predchodcu – Asfaltovej džungle (1950): „nábor“ zločincov – príprava lúpeže – jej realizácia – znášanie následkov. 25-minútová scéna lúpeže klenotníctva bez jedinej repliky nemala toho času obdobu. Film mal pôvodne nakrútiť Jean-Pierre Melville, ale réžie sa napokon ujal Američan Jules Dassin a postaral sa o poctu americkému filmu noir a poctu Parížu. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Výborná gangsterka s dobře propracovanými postavami utkví především skvěle zachycenou atmosférou z loupeže. Filmů s nápaditými loupežemi už jsem viděla povícero a začínají mne nudit. Rvačka mezi muži však nestaví celou pointu pouze na krádeži samotné a tím je natolik výjimečný, že dokáže zaujmout i po mnoha letech od svého vzniku. Snímek velmi zdařile spěje ke svému závěru, kde jedna drobná chyba spustí lavinu tragických událostí. ()

Galerie (24)

Zajímavosti (40)

  • Postavu Cesareho stvárnil samotný režisér, lebo na poslednú chvíľu krachla spolupráca s istým talianskym hercom. (Biopler)
  • Hudobný motív ústrednej piesne snímky zložil Philippe-Gérard. Zaznieva pri úvodných titulkoch, v scéne z klubu L’Age D’Or a je počiatkom lúpežnej sekvencie. (Biopler)
  • Dassin mal v obľube objavovanie rôznych častí mesta a ich zapracovávanie do diel. Preto aj v tejto snímke rozmiestnil dej na sever, juh, východ i západ, až v tom kritici badajú výpočet osobitých uhlov pohľadu. Je to typická črta filmárov, ktorí nakrúcajú v meste, v ktorom sa sami nenarodili. (Biopler)

Související novinky

Noir Film Festival 2015 startuje již 20. 8.!

Noir Film Festival 2015 startuje již 20. 8.!

11.08.2015

4 dny, 5 míst, 47 projekcí... Unikátní přehlídka filmů noir na hradě Křivoklát se blíží mílovými kroky! Třetí ročník festivalu, věnující se širšímu pojetí noirového fenoménu, startuje ve čtvrtek 20.… (více)

Al Pacino zlodejom šperkov

Al Pacino zlodejom šperkov

19.08.2005

Režisér Harold Becker si v pripravovanom kriminálnom thrilleri RIFIFI potretíkrát zopakuje spoluprácu s Al Pacinom (na obr.). Pôjde o remake francúzskej noir klasiky z roku 1955 o zlodejovi šperkov,… (více)

Reklama

Reklama