Režie:
Pedro AlmodóvarScénář:
Pedro AlmodóvarKamera:
José Luis AlcaineHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Gael García Bernal, Fele Martínez, Daniel Giménez Cacho, Lluís Homar, Javier Cámara, Alberto Ferreiro, Pau Poch, Leonor Watling, Petra Martínez (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Madrid 1980. Úspěšný režisér Enrique Serrano už dlouho marně hledá námět, který by ho zaujal, když k němu náhle vpadne neohlášená návštěva. Enrique hned nepozná svého někdejšího spolužáka Ignacia, jenž ho přišel požádat o roli, a snaží se ho zbavit, přestože mu připomene minulost. Po jeho odchodu se ale začte do rukopisu novely, který mu Ignacio nechal, a začnou v něm ožívat vzpomínky. V 60. letech se jako chlapci setkali v jezuitské koleji, kde spolu objevovali film, ale také lásku, sex a strach. Svědkem i hlavním aktérem jejich probuzení byl tehdy otec Manolo, ředitel ústavu a profesor literatury, zosobňující dvojtvářnost náboženských institucí této doby. Příběh, jehož autorem je Ignacio, zaujme Enriqua natolik, že po někdejším intimním příteli, s nímž se pak setkal znovu jen jednou v 70. letech, začne pátrat. Je mu jasné, že objevil námět, na který čekal, a je odhodlán natočit podle něj film. Netuší ale, k jakým odhalením ho pátrání po bývalém příteli dovede. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (253)
║Rozpočet $5miliónov║Tržby USA $5,211,842 ║Tržby Celosvetovo $40,273,930║ Konečne príbeh kde sa nepriamo rypne aj do úchylackých kresťanov a ich praktikám vedúcim k nivočeniu existencie mladých ľudí. Potom aké to ma relatívne následky, nám už ukáže tento film inšpirovaný skutočnými osobami. Almodóvar zvláda prácu s hercami a časovými rovinami, kde je riadna poprepletanosť ale našťastie žiaden miš-maš, bravúrne, všetko pekne odsýpa, občas niečo aj pobaví či zarmúti. /80%/ ()
Almodóvar je vážně mistrem v popisování zvláštních příběhů. Hodně syrový film, bez jakýchkoliv přetvářek nebo klišé. Spousta zásadních zvratů, které jsou nakonec logické a zapadají do sebe. Krásná hudba a zpěv tu ponurost a beznaděj jen podtrhují. Celou dobu mi běhal po zádech mráz a napětí ve mně zůstalo do samého konce. No a G.G.Bernal je skvostný. ()
Tohle bylo moje první setkání s dílem Pedro Almádovara. A moc nadšený z něj nejsem. Formálně slušně zvládnutý film. Vše do sebe zapadá bez vyjímek. Všechno je líbivé. Ale vůbec jsem se nedokázal vžít do pocitů hlavních představitelů. Ani trochu mě nezajímalo co se s nimi děje. Prostě mě to celé nechytlo za srdce. ()
Vůbec jsem netušil, na jaký "žánr" se to vlastně hodlám dívat. Almodóvar + Gael García Bernal mi jako reklama více než stačili. A už úvodní titulky s "hitchcockovskou" hudbou mě decentně zmátly. Následně mě film s každou další minutou vcucával víc a víc. Struktura vyprávění mi přišla přímo fascinující; diváky záměrně plete a napíná. Vlastně na ní stojí většina pozitiv Špatné výchovy. Dobrá volba (bojím se říct nápad, aby mi někdo nevyjmenoval tucet filmů, které jsou vyprávěny podobným způsobem). ()
Jsem ochotná akceptovat, že se jedná o detektivku jedině v případě, že to řekl sám padre Almodóvar, protože já to vidím spíš zase jako další krejčovskou pannu, na kterou jsou našpendleny barevné pentličky, látečky, kraječky........... (následně sešity nikoli horkou jehlou v prapodivný příběh) a která, ačkoli bezpohlavní, může být dost dobře mužem i ženou, prostě je to typický Pedro, který se svých transTO a transONO nevzdá a dobře dělá, protože já, ač suše normální, se u jeho filmů výborně bavím. ()
Galerie (54)
Photo © Focus Features
Reklama