Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh se odehrává ve Francii 14. století a je o posledním, oficiálním, Francií posvěceném duelu mezi dvěma muži. Jean de Carrouges (Matt Damon) a Jacques Le Gris (Adam Driver) jsou přátelé, ze kterých se stanou rivalové. Středobodem jejich pře je Marguerite (Jodie Comer), žena Carrougese. Tu Le Gris dle jejích slov napadne, ona ho veřejně obviní, jenže on tvrdí, že je nevinný. Carrouges začne bránit čest své ženy a výsledkem je duel s tím nejvyšším rizikem – smrtí. V případě prokázání nevinny Le Grise navíc Marguerite hrozí ještě upálení za živa. (Falcon)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (708)

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Ridley Scott dáva aj po osemdesiatke. Fantastická, vynikajúco vyskladaná (tri pohľady na tie isté udalosti, ktoré sa líšia v kľúčových detailoch) historická dráma s výbornou stredovekou atmosférou, prvotriednym castingom (Adam Driver je ako vždy skvelý, ale taký Ben Affleck si tu strihol skvostného zhýralca a Matt Damon je na nepoznanie ako drsný bojovník) a nervydrásajúcim záverečným súbojom. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Když si odmyslíte, že spíše než historickou figurku připomíná Affleckova imidž současného exhibicionistického výrostka z Miami Beach, a když neřešíte, že hlavní hrdinka má vedle všech těch close-minded zabedněnců vyšší emocionální inteligenci než většina současných spirituálních vysokoškolaček, vyjde vám z Posledního souboje vtahující reflexe témat současné společnosti, bizarně zasazená do historického komorního dramatu, který vám ve finále rozbuší srdce. Protože v něm jde o daleko více než jen o hrdost a vyrovnání si ůčtů dvou zemišů. ()

Reklama

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Film, který chce být zároveň feministický, protože to je cool a in, a zároveň historický a o intrikách u dvora, protože to táhne, a zároveň se věnovat problému subjektivní pravdy a fenoménu interpretace a sebeklamu, protože to je dostatečně intelektuální, a zároveň chce být o přátelství a o vazalství atd. atp., a při všech těch liniích, kterým se tak či onak věnuje, je vlastně obsahově rozpadlý a působí jalově, a navíc poněkud arogantně opomíjí fakt, že ve všech zvolených kategoriích už má kinematografie svoje opusy, takže takovéhle spojení by u slavného režiséra mohlo fungovat, jen pokud by všechna ta pole ovládl, jedinečně skloubil, aby se navzájem posilovala v nějakém uhrančivém, nesmlouvavě platném a originálním nasvícení našeho vztahu ke skutečnosti. To ale nebylo Scottovou ambicí, stačil mu divácky poutavý, ale vlastně nenáročný, nehluboký a ve všem průměrný počin, který potáhnou slavná jména a jistá kinosálová výpravnost. Nabízí sice zdánlivě celou řadu témat k zamyšlení, ale sám s nimi nijak objevně nepracuje. Je to vlastně nenáročný kýč. Tři různé perspektivy nejsou nijak do hloubky propracované, jejich odlišnosti pochopitelné jsou, to v čem se shodují, se naopak někdy opakuje zbytečně, nadbytečně, nebo dokonce bezmyšlenkovitě a lze rychle pochopit, že se nad tím nemá uvažovat příliš do hloubky, stejně jako nad těmi rozdíly - jejich součet netvoří ústrojný celek s vlastním významem, mají se interpretovat jen ad hoc, jednotlivě, odtržitě. Ostatně oslabující pro vyznění (zato méně autorsky náročné) je i to, že právě prožitky jednotlivých protagonistů nejsou natočené z osobní perspektivy, jejich očima, takže se pro diváka objektivně stírá, co režisér zamýšlel zdůraznit jako rozdíl, v čem měla být shoda, byť by to třeba do prožívání postavy zapadalo jinak, a co ho jen dostatečně nezajímalo, aby o tom uvažoval. Snímku chybí hloubka, kompaktnost, integrita a přesah. A humor, mimo jiné se tenhle film bere zbytečně vážně, na to, jak je vlastně povrchní. Musím bohužel konstatovat, že zatímco se s gustem dychtivě a po kdovíkolikáté vrátím ke Zneuctění, , které při vší vtipnosti na totéž téma zároveň dokáže i zastavit srdce a zazábst do morku kostí, než abych věnovala ještě další zlomek myšlenky tomuhle produktu, který se chce hlavně zavděčit širému mainstreamu. *~ ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Hned první věc, aby bylo jasno - štve mě, že si někdo nedal lepší práci s historickou věrností, je to škoda, škoda, vše je moc tmavé, špinavé, má to divné helmice, co jsou z půlky úplně na pytel, nebo to nosí fakt divné bradky. A co z toho vyplývá? Vůbec, ale vůbec nic, film je totiž vážně dobrej a tyhle věci ho nijak nenarušují. Hlavní slovo tu má trojí vyprávění jednoho příběhu, což sice není nic nového, ale pořád je to celkem originální věc, obzvlášť u velkého filmu, navíc zde podpořeno třemi vážně dobrými hereckými výkony a jedním, který je sice taky fajn, ale podezřívám Bena Afflecka, že si svojí roli užíval až moc a tunu orgií si do scénáře napsal pro vlastní obveselení. A o tom to vlastně celé je, jeden ne zrovna složitý příběh, ale pokaždé podán jinak a pouze drobnosti dělají detaily mezi každým podáním a to jen a jen díky citlivé režii a dobrému hraní. Závěrečný souboj je fajn, mnoho plusových bodů má za to, že zdejší zbroj opravdu funguje jako zbroj a nedá se probodnout nožem na máslo.   ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Posledný súboj na život a na smrť to v stredovekom Francúzsku určite nebol, ale celkovo veľká spokojnosť. Na Jodie Comer som si v pozícii historickej postavy tak už nejako zvykol. V Bielej kráľovnej bola priam magická. Ostatní herci boli tiež fajn. Čo sa týka dejovej linky, oceňujem neštandartné podanie troch verzií právd, avšak vzhľadom k tomu, že sa tu väčšina udalostí opakuje (iba s malými zmenami), tak to už pri konci môže trochu nudiť. Ale nič strašné samozrejme. A ten súboj.... no poviem, ani vlastne neviem, či som niekedy videl lepšie stvárnený stredoveký súboj muža proti mužovi. Excellent. Silný nadpriemer. 85/100 ()

Galerie (28)

Zajímavosti (21)

  • I když se zdá, že se znásilnění bralo ve středověku jako malichernost, tak opak je pravdou. Trestem za něj byla smrt i ztráta majetku. Dokonce se mu přezdívalo „zločin zločinů“. (vyfuk)
  • Vyřízení si účtů, či prokázání nevinny v době, kdy se film odehrává, formou soubojů bylo již na ústupu. Především bylo těžké se ho domoci, protože ho musel posvětit samotný král. Tento konkrétní souboj byl dokonce odložen z původního termínu do času Vánoc, jelikož tehdejší král Karel VI. (Alex Lawther) si nechtěl souboj nechat ujít, ale bránilo mu v tom tažení na Angličany. (vyfuk)
  • V jezdeckém souboji s dřevci má Jean de Carrouges (Matt Damon) na hlavě helmu s hledím. Od scény, kdy leží Jacques Le Gris (Adam Driver) uvezněn pod koněm, má však Carrouges helmu bez hledí. (Privatejoker)

Související novinky

Ben Affleck a Matt Damon míří na Netflix

Ben Affleck a Matt Damon míří na Netflix

26.01.2024

Osvědčené hvězdné tvůrčí duo kráčí vstříc další filmové spolupráci. Po loňském chváleném dramatu Air: Zrození legendy a pár let starém Posledním souboji vyhlíží oscarová dvojice Ben Affleck s Mattem… (více)

Hvězdy hollywoodské hudby rozezní Obecní dům

Hvězdy hollywoodské hudby rozezní Obecní dům

09.03.2023

Světové hvězdy filmové hudby zavítají do Prahy na Composers Summit 2023. Druhý ročník kromě workshopů a přednášek nabídne ve dnech 14. a 18.dubna dva unikátní koncerty. Ústřední melodie oceňovaných… (více)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

31.12.2021

Přichází den, kdy se každoročně obracíme na nejoblíbenější uživatele, aby se nám svěřili se svými topkami 3 filmů (a případně 3 seriálů) uplynulého roku. Od loňska je navíc doplňují i vybraní… (více)

Reklama

Reklama