Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Je rok 1842. Němcovi se právě přistěhovali do Prahy, kde se Josef snaží etablovat jako finanční úředník. Báře je dvacet dva let, je matkou čtyř dětí a po posledním těžkém porodu už nemůže rodit. Před mladou ženou toužící po společnosti se rázem otevře nový svět. Osudným je pro ni český ples na Žofíně. Josef ji přivede do společnosti české kulturní elity. Bára svou bezprostředností získává nové přátele a její srdce se nečekaně rozhoří. (Česká televize)

(více)

Recenze (73)

Brtniik 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tentokráte se schovám za marhoul a Mlle. Něco podobného bych napsal. Kdyby Božka např. odchod nájemníka ustála bez výtržnosti, mohla mít hezkou látku pro romány. Takto si zadělala leda na pohmožděniny a permanentní nedůvěru chotě... Snad to Aňa rozsvítí. ___ Musí být všichni umělcové podobně prdlí?! ()

alisa.upir 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Sexuální scény mi v žaludku neleží, zas jako nebudeme se přetvařovat, že Božena byla netknutá se čtyřma dětma na krku. Za to ale se to vleče pomalu jak smrad, a ještě jsou ty dialogy často dost trapně napsaný. Člověk si to ale v tom ČT přehrávači nemůže ani pustit rychlejc. Určitě se to dalo natočit líp, promeškaná šance. ()

Reklama

Mlle 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Takže podle Lenky Wimmerová být feministkou znamená umět podvést manžela a nestarat se o děti (ale mluvit o tom, jak je má ráda). No, možná na tom něco je ;) Ale vsadila bych se, že takto to autorka pojmout nechtěla… Sázka na sexuální svobodu jako leitmotiv druhého dílu se podle mě úplně nezdařila – zejména proto, že skrz tuto autorčinu konstrukci skutečnou Němcovou nevidíme. Vidíme nevázanou puberťačku, která prolétla strojem času, takže hovoří plynně jazykem 21. století a také jím myslí. Vidíme divošku, která touží po sebeprosazení a je ochotna jít přes mrtvoly – to vše je typické 21. století. Němcová podle současníků a korespondence nebyla sexuální, nýbrž sensuální (!) obětí sebe sama. Autorce se buď tento rozdíl nepodařilo rozkrýt, nebo ho vůbec nechápe. Vztahy s lidmi (nejen ty milostné) byly pro Němcovou vitální, což vyplývá také ze všech jejích děl. Tím víc, čím v nich plavala často naznak, nebo se v nich přímo topila. Právě neschopnost zdravých vztahů navzdory okolnostem (v rozporu s děsivou touhou po nich) ji strhávala stále víc ke dnu. Anna Kameníková je jistě skvělá herečka, ale vypadá to, že dostala za úkol předvést chladnou a domýšlivou manipulátorku, což je rys, který jistě Němcová měla ve svém nakonec dost schizofrenním rejstříku, ale ze zcela jiných psychických důvodů, než z těch, které prožívají děti současného blahobytu. Kde je snění, zoufalost, rozervanost, pochyby, a především, kde je její LÁSKA? Ani mezi vášní a láskou není rovnítko, natož mezi láskou a sexuální avantýrou. Tohle se z 19. století na současné plátno přenést nepovedlo. Přitom to k Němcové patří nejvíc. EDIT: Pustila jsem si díl podruhé a je možné, že hloubka citu, který není emocí, není přítomna v díle nikoli pro autorčin záměr, ale nakonec skutečně jen proto, že to herečka Kameníková nemá v nátuře (ani zkušenosti). Když říká „pukně mi srdce,“, je to jako kdyby říkala: „právě jsem přinesla brambory.“ Třeba se změnou herečky nastane i proměna sobeckého ledu ve zkušenost (odpovídající nakonec počtu dětí vzhledem k věku), která se se staletími přesouvá stále do vyšších ročníků… ? Zatím je to škoda, ono vlastně všechno kromě té Boženy i v druhém díle celkem sedí… :) ()

chrispe 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

,,Tvař se jak chceš. O všem tady rozhoduju já." Přiznávám, že druhý díl mě až tak nestrhl, nicméně pořád ve mně vzbouřil tolik emocí, až běda. :D Scéna, kdy žena prosí doktora,aby ji pomohl, protože po těžkém porodu nechce znovu otěhotnět, bojí se o život a on jí dobrácky řekne, že promluví s manželem. Protože rozhoduje on. Uf. Jasně že by bylo lehčí, kdyby Barbora byla žena, která by měla spíš blíž ke světici než k cizoložnici. Kdyby prostě psala poezii, pohádky a knihy o tom, jak se žije... třeba na Domažlicku. Tu šílenou potřebu lásky jsem pochopila až ve chvíli, kdy Nebeský odcházel. Anna Kameníková to zahrála tak skvěle, že se ve mně úplně všechno svíralo. Kdybyste konečně našli někoho, s kým jste protože chcete, líbáte ho, milujete se s ním ne proto, že on a společnost to od vás očekávají, ale protože zkrátka VY chcete, vzdali byste se toho snadno? Tohle prostě není jen o Boženě. Zajímavá je určitě i Josefova linka, jeho život, problémy... ale zkrátka ty Barbořiny ve mně rezonují daleko víc. No... a teď jsme všichni tuze zvědaví na Aňu Geislerovou. ()

Rejže 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jo osudové lásky to je téma, které je vášnivé a bolí. Božena chtěla po svém muži, aby ji měl rád, jenže chybělo kus něhy, která by ji skutečně vnesla do kolen. Zpočátku svého muže chtěla milovat, ale on předvedl pouze to, co po něm na začátku nechtěla, aby se k ní nechoval jak ke zvířeti. Dnes by se taková situace řešila rozvodem, protože kdo by to měl vydržet. I to, že měla 4 děti by nevadilo, jen by si musela najít práci atd atd. V 19.století to bylo asi horší, ale i naše praprababičky měly mnohem více dětí. :) Kdyby jí Nebeský nedal kopačky, mohli být spolu. Jooo postelovek tam bylo trošku víc, ale tím víc gradovalo napětí :) Nemůžu spát, silné, skutečně silné a dle skutečných událostí :) ()

Galerie (21)

Reklama

Reklama