poster

Leon

  • Francie

    Léon

  • Slovensko

    Leon

  • Austrálie

    Léon: The Professional

  • Kanada

    Léon: The Professional

  • Nový Zéland

    Léon: The Professional

  • USA

    Léon: The Professional

  • Velká Británie

    Leon

  • Austrálie

    The Professional

  • USA

    The Professional

Drama / Krimi / Thriller

Francie, 1994, 105 min (Director's cut: 133 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • genetique
    *****

    Vrelo odporúčam najzatrpknutejším, zaklapkovaným ľuďom voči akčnému žánru. Najvyváženejší pomer dráma/akcia so skvelým záverom. Renovi, ako Bessonovmu miláčik ovi sadla rola do bodky a vystrelila ho medzi hereckú elitu, nechápavo však nie medzi oscarovú. Rovnako objav Natalie sa prejavila a je jedna z mála, ktorú ako mladú, prvý veľkoúspech nepohltil a prejavuje sa dodnes. 100%.(8.4.2007)

  • Mahalik
    ****

    Leon je vášnivý flórista, rád nosí brejle po vzoru Lennona a někdy rád vystřelí někomu mozek z hlavy. Co někdy, on střílí jako zjednanej. Pak mu zabouchá na dveře malá Mathilda, která ráda kupuje mlíko (odstředěné-plnotučné...to se nedozvíme) a chtělá by taky uklízet..... Leona jsem chtěl dlouho vidět a pokaždé když měl možnost zjistit o co jde, vlezla mi do toho nějaká....věc. Takže mé okénko reality se otevřelo až teď , sice z něj nebyl výhled bůhvíkam do světa něčeho nevého, ale přesto to bylo moc pěkný. Natalie Portman válela už když byla u svý mámi v děloze, takže jsem se absolutně nebál, že to pomrví. Čili spkojenost a já dávám za 4*(20.7.2008)

  • monolog
    **

    A to jen Jeanu Renovi a Gary Oldmanovi, protože hrají opravdu skvěle. Jinak to pro mě byl neuvěřitelně nudnej zážitek. Možná trochu moc roztahaný (nevadí mi dlouhý filmy, spíš se v nich vyžívám, ale musí být trochu spádovitý). Je to zvláštní, ale zjišťuju, že Lucu Bessonovi nějak nikde nedokážu přijít na chuť, ať už to je Magická hlubina, Brutální Nikita, Leon nebo i ten už kultovní Pátý element. O Johance z Arku nemluvě. Nějak mě nikde prostě nedokáže chytnout. Zpracování může být skvělý, ale nikdy nemám po shlédnutí okamžitou potřebu vidět ten film znovu a pokud možno ihned. Vlastně mám spíš potřebu ten film už nikdy víc nevidět, nebo aspoň ještě hodně dlouho ne. Je to škoda, chtěl bych, aby se mi jeho filmy líbily jako většině ostatních, jako "nejlepší filmový zážitek", protože patrně o něco přicházím. Ale nejsem schopen říct, o co, protože to jsou podle mě nudný bláboly.(24.12.2005)

  • gudaulin
    ***

    Při záplavě filmovými dílky lepší i horší úrovně má člověk jenom zřídka možnost se vracet k už viděnému a osobně to dělám jen u filmů, které jsem si zapamatoval jako výrazné a silné snímky. Leona jsem viděl při jeho filmové premiéře v polovině 90. let a i když jsem už nebyl teenager, zapůsobil na mě jako chytře a působivě natočená popkornovka s vynikajícím obsazením a emočně dokonale fungujícím scénářem. Film se sice nezměnil, ale žánr prošel překotným vývojem a především jsem se změnil já, takže tenhle druh akčního žánru už na mě nepůsobí tak, jako před lety. Dnes dávám přednost dynamickému a realistickému stylu, jaký prosazuje např. režisér Greengrass, takže mezi mé oblíbené kousky patří bourneovská trilogie, Zelená zóna nebo Krvavý diamant. Na Bessonově filmech je až příliš podepsaná snaha vyjít vstříc masovému publiku, takže je to naivní, nerealistické až komiksově laděné, místy sentimentální a celkově vykalkulované. Co zůstává, je výborný casting, takový Jean Reno si na něm po předchozí výrazné miniroličce v Nikitě vytvořil status hvězdy a v poměrně zralém věku se katapultoval do první ligy francouzských filmových herců a získal i pár rolí v Hollywoodu. Gary Oldman zase vytvořil nádhernou postavu perverzně zhýralého zkorumpovaného policisty, který zaujímá čestné místo v jeho galerii záporáků. No a mladičká Natalie Portman už tehdy předvedla, proč se za pár let stane světovou filmovou celebritou. Celkový dojem: 55 %.(14.6.2006)

  • Rob Roy
    ****

    Jsem na vážkách. 90%. A čtyři dávám proto, že Leon má moc vysoké hodnocení -- Herecké výkony bez debat, režie bez debaty - dokonalé akční scény, božsky sestříhané, nasnímané ( kamera Thierryho Arbogasta je vážně nádherná, dobře vybraný filtr, elegantní pohyby, špičková práce s detaily ). Co mi vadilo? Balancování příběhu někde mezi vážnem a totální nadsázkou. A pak trochu malý prostor byl věnován vykreslení vztahu mezi Leonem a Mathildou. To se pak odrazilo v závěrečných emocích, které nebyly tak silné, jak bych si přál. Ale i tak to je filmový orgáč...(24.6.2005)

  • - O viac ako 20 minút dlhšia pôvodná režisérska verzia obsahuje scény, v ktorých je patrný vzrast sexuálneho napätia vo vzťahu medzi Léonom (Jean Reno) a Mathildou (Natalie Portman) i miery jej angažovanosti v brutálnych akciách. Pod nátlakom filmového priemyslu bola táto verzia revidovaná do mainstreamovejšej podoby, s ktorou sa mali možnosť oboznámiť aj diváci v kinách. (marlon)

  • - Stansfield (Gary Oldman) řekne, že přijde přesně v poledne. V domě Leona (Jean Reno) pak vidíme na hodinách čas 11:58. Následující scéna, než se Stansfield objeví, trvá přesně dvě minuty reálného času. (don corleone)

  • - Mathilda  (Natalie Portman) zapíše Leona (Jean Reno) a seba v hoteli pod menom MacGuffin. Je to tiež filmový termín vymyslený Alfredom Hitchcockom a znamená nejakú banálnu vec, ktorá nemá iný význam vo filme, len posunie dej dopredu. (pivo)