poster

Leon

  • Francie

    Léon

  • Slovensko

    Leon

  • Kanada

    Léon: The Professional

  • Nový Zéland

    Léon: The Professional

  • USA

    Léon: The Professional

  • Austrálie

    Léon: The Professional

  • Velká Británie

    Leon

  • USA

    The Professional

  • Austrálie

    The Professional

Drama / Krimi / Thriller

Francie, 1994, 105 min (Director's cut: 133 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Malarkey
    ****

    Na Leona si vždy vzpomenu když koukám na film s Jeanem Reno. Dost možná je to největší role, protože právě tady se zamiluje do mladičké Natalii Portman a ta nájemnému vrahovi bez citů dokáže udělat v hlavě pořádný zmatek. Herecky je to zvládnuté na výbornou a určitě už je to i legenda, protože takovýto film se nezapomíná. Nastartoval Portmanové kariéru, byl tak trochu revoluční, už svým příběhem, dokázal že Jean Reno je frajer a hlavně ukázal jaký je Luc Besson umělec natočit něco tak originálního tak citově a zajímavě. Dokázal vlastně takřka nemožné. Každopádně na pět hvězdiček to u mě není. Mám ten film rád, ale plný počet tomu nedám ani na poprvé, a ani na podruhé.(10.9.2008)

  • monolog
    **

    A to jen Jeanu Renovi a Gary Oldmanovi, protože hrají opravdu skvěle. Jinak to pro mě byl neuvěřitelně nudnej zážitek. Možná trochu moc roztahaný (nevadí mi dlouhý filmy, spíš se v nich vyžívám, ale musí být trochu spádovitý). Je to zvláštní, ale zjišťuju, že Lucu Bessonovi nějak nikde nedokážu přijít na chuť, ať už to je Magická hlubina, Brutální Nikita, Leon nebo i ten už kultovní Pátý element. O Johance z Arku nemluvě. Nějak mě nikde prostě nedokáže chytnout. Zpracování může být skvělý, ale nikdy nemám po shlédnutí okamžitou potřebu vidět ten film znovu a pokud možno ihned. Vlastně mám spíš potřebu ten film už nikdy víc nevidět, nebo aspoň ještě hodně dlouho ne. Je to škoda, chtěl bych, aby se mi jeho filmy líbily jako většině ostatních, jako "nejlepší filmový zážitek", protože patrně o něco přicházím. Ale nejsem schopen říct, o co, protože to jsou podle mě nudný bláboly.(24.12.2005)

  • ClintEastwood
    ****

    Po úvodní půlhodině, kdy je na programu akce, Gary Oldman a drsné zúčtování s Mathildinou rodinou se na hodinu tempo filmu zostra zpomalí (od doby, kdy Natalie Portman zazvoní u Leonových dveří) a rozběhne se opět až nějakých dvacet minut před závěrečnými titulky, což je škoda, protože akční tempo snímku slušelo. Největším zážitkem pro mě nebyl ani Jean Reno, ani skvělý Oldman, ale náctiletá budoucí odstřelovačka v zeleném bomberu. Leon je dobrý film, ale ve filmografii Luca Bessona je minimálně jeden lepší, který mě zasáhl dříve a silněji - Brutální Nikita.(11.1.2012)

  • Wacoslav1
    ***

    Jean Reno z utrápeným výrazem chlastá mlíko, zalejvá kytku a jeden by do něj toho profesionálního zabijáka ani neřekl. Portmanka která ač mladá už by byla šukézní je příliš otravná jak se snaží za každou cenu vniknout do Leonova světa a vezme si přitom do palice, že se stane profesionální vražedkyní aby pomstila svoji rodinu. V podstatě když se to tak vezme dost absurdní námět a ty psychologický sračky víceméně otravný. Jinak to docela šlape. Naprosto famózní je Gary Oldman který smaží, psychotí a zabíjí lidi. Jenom škoda, že nedostal větší prostor. Suma sumárum akce sice příjemně drsná a oldschol, ale vyplněná pro mě někdy nesnesitelnými a ubíjejícími dialogy a to jsem viděl normální verzi. Ta prodloužená by mě asi unudila k smrti. Prostě zabiják z dobrým srdcem a afektovaná pipinka to u mě nevytáhnou na víc než na průměr (sorry Laco) no a na 32 nejlepší film (údajně) už ani náhodou. Marná sláva největší Bessonova pecka je Brutální Nikita. Tohle mi proti ní přijde jenom jako slabej odvar i když úplně špatnej film to taky není, takže dávám 55%(28.2.2015)

  • choze
    *****

    "ČÍM SE TO VLASTNĚ ŽIVÍŠ, LEONE?" Napsat vedlejší postavě spin off, který překoná originál, tak o tom může Quentin Tarantino tak maximálně snít nebo žvanit, ale Besson to dokázal a zároveň si tím připsal i svůj nejlepší film. Z mechanického čističe Viktora z BRUTÁLNÍ NIKITY udělal člověka z masa a kostí a rozehrál kolem něj dojemný komorní příběh jednoho příjemně nejednoznačného vztahu (tady musím ocenit, že nesklouzl ke klišé zabiják-nezabije-svou-oběť-a-pak-ji-chrání jako třeba NÁJEMNÍ VRAZI), přenášející francouzský feeling do amerického prostředí a stvrzený mimořádnými výkony plachého Rena, nervního Oldmana a hlavně přirozené debutující lolitky Portman. Přičtětě k tomu dvě pamětihodné akční scény (úvodní čištění a závěrečné obléhání) a dostanete spolu s KILLEREM Johna Woo a zmíněnými NÁJEMNÝMI VRAHY nejlepší assassin movie všech dob.(9.1.2003)

  • - Při konkurzu na film si Natalie změnila příjmení Herschlag na dívčí jméno své babičky Portman. Málem odešla z castingu s nepořízenou, ale nakonec rozhodl sám režisér Besson a obsadil ji do hlavní role Mathildy. (Roman.Ticka)

  • - Proti obsazení Natalie Portman do role Mathildy zpočátku silně protestovali její konzervativní rodiče. Nezamlouvalo se jim, že se má podle scénáře jejich jedenáctiletá dcera zamilovat do staršího muže a učit se od něj zabíjet. Režisér Besson ale zvítězil, když úzkostné rodiče přesvědčil, aby dceru nechali scénář aspoň přečíst - ta se pro roli nadchla a u rodičů žadonila tak vytrvale, až je přesvědčila. (Divočák)

  • - Stansfield (Gary Oldman) řekne, že přijde přesně v poledne. V domě Leona (Jean Reno) pak vidíme na hodinách čas 11:58. Následující scéna, než se Stansfield objeví, trvá přesně dvě minuty reálného času. (don corleone)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace