poster

Leon

  • Francie

    Léon

  • Slovensko

    Leon

  • Nový Zéland

    Léon: The Professional

  • Austrálie

    Léon: The Professional

  • Kanada

    Léon: The Professional

  • USA

    Léon: The Professional

  • Velká Británie

    Leon

  • Austrálie

    The Professional

  • USA

    The Professional

Drama / Krimi / Thriller

Francie, 1994, 105 min (Director's cut: 133 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Arbiter
    *****

    Charismatický ňouma. Bez kořenů a závislý na mléku. Jekyll s kytkou střídá Hydea s brýlemi a potkává další svého druhu. Jaké to asi je, přesvědčit sám sebe, že jsem mrtvý? Naivní cool romance se zakázaně sexy lolitkou, která sbírajíc střípky své duše mimoděk téměř poskládala i jednu další. Téměř. Nepřišel.(5.7.2011)

  • Boss321
    *****

    Parádní drama, kterému dominuje velmi citlivé vykreslení vztahu mezi "čističem" Jeanem Renem a jeho nevlastní dcerou debutující Natalii Portman. Luc Besson si i ve svém prvním hollywoodském snímku zachoval svůj styl. Další kdo určitě stojí za zmínku je Gary Oldman, který představuje psychopatického gaunera.....(9.12.2007)

  • Marius
    *****

    Moje osobné č. 3 . Besson je boh. Dokázal triviálny príbeh natočiť tak, že vždy keď príde veta "Tu nám bude dobre, Leon" plačem viac ako herečky v telenovelách. Určite zatiaľ najlepší film a výkon Natalie Portmann, Jean Rano proste JE Leon a Gary Oldman predviedol unikátneho záporáka, ktorý vám vlastne bude sympatický, i keď by ste určite nechceli aby vám robil domovú prehliadku práve jeho oddiel. Určite si zožeňte Director ´s cut, inak nebudete vidieť celý tréning Matildy a nedozviete sa o Leonovi úplne všetko.(31.12.2003)

  • Cervenak
    *****

    Bezkonkurenčne najlepší Besson. Na tohto chlapíka so slabosťou pre kvetináče, staré muzikály a nedospelé dievčatká sa nechytajú ani magickí potápači a hysterické punkerky vycvičené v podobných zručnostiach, akými oplýva on sám. Director´s cut je plný scén (Mathildino zvádzanie v nových ružových šatočkách, zaúčanie do zabíjania), pri ktorých vám je do plaču, že vôbec existuje tá vykastrovaná verzia bez nich.(3.4.2007)

  • gudaulin
    ***

    Při záplavě filmovými dílky lepší i horší úrovně má člověk jenom zřídka možnost se vracet k už viděnému a osobně to dělám jen u filmů, které jsem si zapamatoval jako výrazné a silné snímky. Leona jsem viděl při jeho filmové premiéře v polovině 90. let a i když jsem už nebyl teenager, zapůsobil na mě jako chytře a působivě natočená popkornovka s vynikajícím obsazením a emočně dokonale fungujícím scénářem. Film se sice nezměnil, ale žánr prošel překotným vývojem a především jsem se změnil já, takže tenhle druh akčního žánru už na mě nepůsobí tak, jako před lety. Dnes dávám přednost dynamickému a realistickému stylu, jaký prosazuje např. režisér Greengrass, takže mezi mé oblíbené kousky patří bourneovská trilogie, Zelená zóna nebo Krvavý diamant. Na Bessonově filmech je až příliš podepsaná snaha vyjít vstříc masovému publiku, takže je to naivní, nerealistické až komiksově laděné, místy sentimentální a celkově vykalkulované. Co zůstává, je výborný casting, takový Jean Reno si na něm po předchozí výrazné miniroličce v Nikitě vytvořil status hvězdy a v poměrně zralém věku se katapultoval do první ligy francouzských filmových herců a získal i pár rolí v Hollywoodu. Gary Oldman zase vytvořil nádhernou postavu perverzně zhýralého zkorumpovaného policisty, který zaujímá čestné místo v jeho galerii záporáků. No a mladičká Natalie Portman už tehdy předvedla, proč se za pár let stane světovou filmovou celebritou. Celkový dojem: 55 %.(14.6.2006)

  • - Spoiler: Kvůli vysokým nákladům vznikala většina záběrů v Evropě. Z New Yorku si zahrálo jen několik exteriérů a chodba před Leonovými (Jean Reno) dveřmi. Pro dokonalou iluzi nechal dokonce Besson přivézt z Ameriky na dvě tuny rekvizit včetně telefonů, zásuvek nebo televizorů. Když tedy Mathilda (Natalie Portman) v New Yorku žadoní, ať ji Leon pustí do bytu, ten reaguje za týmiž dveřmi, ale o půl roku později a v Paříži. (Divočák)

  • - O viac ako 20 minút dlhšia pôvodná režisérska verzia obsahuje scény, v ktorých je patrný vzrast sexuálneho napätia vo vzťahu medzi Léonom (Jean Reno) a Mathildou (Natalie Portman) i miery jej angažovanosti v brutálnych akciách. Pod nátlakom filmového priemyslu bola táto verzia revidovaná do mainstreamovejšej podoby, s ktorou sa mali možnosť oboznámiť aj diváci v kinách. (marlon)

  • - Počas Mathildinej (Natalie Portman) hry, keď sa prezlieka za rôzne postavy a Leon (Jean Reno) sa ich snaží uhádnuť, zrkadlo v kúpelni mizne a objavuje sa. Keď Mathilda hrá Madonnu, je zrkadlo v kúpelni, pri Marilyn Monroe zmizne, pri Chaplinovi je tam a opäť mizne pri Gene Kellym. (brutale)