poster

Leon

  • Francie

    Léon

  • Slovensko

    Leon

  • Austrálie

    Léon: The Professional

  • Kanada

    Léon: The Professional

  • Nový Zéland

    Léon: The Professional

  • USA

    Léon: The Professional

  • Velká Británie

    Leon

  • Austrálie

    The Professional

  • USA

    The Professional

Drama / Krimi / Thriller

Francie, 1994, 105 min (Director's cut: 133 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Rob Roy
    ****

    Jsem na vážkách. 90%. A čtyři dávám proto, že Leon má moc vysoké hodnocení -- Herecké výkony bez debat, režie bez debaty - dokonalé akční scény, božsky sestříhané, nasnímané ( kamera Thierryho Arbogasta je vážně nádherná, dobře vybraný filtr, elegantní pohyby, špičková práce s detaily ). Co mi vadilo? Balancování příběhu někde mezi vážnem a totální nadsázkou. A pak trochu malý prostor byl věnován vykreslení vztahu mezi Leonem a Mathildou. To se pak odrazilo v závěrečných emocích, které nebyly tak silné, jak bych si přál. Ale i tak to je filmový orgáč...(24.6.2005)

  • gudaulin
    ***

    Při záplavě filmovými dílky lepší i horší úrovně má člověk jenom zřídka možnost se vracet k už viděnému a osobně to dělám jen u filmů, které jsem si zapamatoval jako výrazné a silné snímky. Leona jsem viděl při jeho filmové premiéře v polovině 90. let a i když jsem už nebyl teenager, zapůsobil na mě jako chytře a působivě natočená popkornovka s vynikajícím obsazením a emočně dokonale fungujícím scénářem. Film se sice nezměnil, ale žánr prošel překotným vývojem a především jsem se změnil já, takže tenhle druh akčního žánru už na mě nepůsobí tak, jako před lety. Dnes dávám přednost dynamickému a realistickému stylu, jaký prosazuje např. režisér Greengrass, takže mezi mé oblíbené kousky patří bourneovská trilogie, Zelená zóna nebo Krvavý diamant. Na Bessonově filmech je až příliš podepsaná snaha vyjít vstříc masovému publiku, takže je to naivní, nerealistické až komiksově laděné, místy sentimentální a celkově vykalkulované. Co zůstává, je výborný casting, takový Jean Reno si na něm po předchozí výrazné miniroličce v Nikitě vytvořil status hvězdy a v poměrně zralém věku se katapultoval do první ligy francouzských filmových herců a získal i pár rolí v Hollywoodu. Gary Oldman zase vytvořil nádhernou postavu perverzně zhýralého zkorumpovaného policisty, který zaujímá čestné místo v jeho galerii záporáků. No a mladičká Natalie Portman už tehdy předvedla, proč se za pár let stane světovou filmovou celebritou. Celkový dojem: 55 %.(14.6.2006)

  • Hrabka
    *****

    Jean Reno vůbec nepatří mezi mé oblíbené herce, ale tímto filmem mě naprosto dostal. Skvělý příběh, který vám nenechá ani minutu volnou. Skvělý kontrast mezi uzavřeným samotářem, který pracuje jako profesionální zabiják, a mladičkou dívkou, které zkorumpovaná policie vyvraždila rodinu. Natalie Portman rozjíždí svoji kariéru na jedničku. Výborná hudba a famózní akční scény. Super film, určitě se na něj podívejte! 100%(4.12.2008)

  • Mr.Apache
    *****

    Jeden asi z 50 nejlepších filmů, co jsem v životě viděl. Gary Oldman má roli, na kterou se nezapomíná, ostatní herci v hlavních úlohách do jednoho skvělí. Děj je zcela nepředvídatelný. Na tenhle nebývale životný a těžce nadstandardní thriller se podívám určitě ještě mnohokrát. [Jen tak na okraj: Nemám rád dabing, ale tady mám pocit, že dokonce překonává originál.](28.7.2006)

  • castor
    ****

    S úsporným rozpočtem natočil (dnes ve Francii „mírně“ ignorovaný) Luc Besson psychologicky poutavý thriller, ve kterém vymodeloval prototyp „nové“ filmařské dvojice – předčasně dospělá dvanáctiletá dívka a modelový typ nájemného vraha. Pojí je prázdnota duše i života. Leonovi, milovníkovi květin a klasických muzikálů, propůjčil své charisma toho času Bessonův dvorní herec Jean Reno. Ten vytvořil bezkonkurenční dvojici s neuvěřitelně vyzrálou Natalii Portman, až tomu nejde věřit, že šlo o její filmový debut!!(28.1.2007)

  • - Mathilda  (Natalie Portman) zapíše Leona (Jean Reno) a seba v hoteli pod menom MacGuffin. Je to tiež filmový termín vymyslený Alfredom Hitchcockom a znamená nejakú banálnu vec, ktorá nemá iný význam vo filme, len posunie dej dopredu. (pivo)

  • - Proti obsazení Natalie Portman do role Mathildy zpočátku silně protestovali její konzervativní rodiče. Nezamlouvalo se jim, že se má podle scénáře jejich jedenáctiletá dcera zamilovat do staršího muže a učit se od něj zabíjet. Režisér Besson ale zvítězil, když úzkostné rodiče přesvědčil, aby dceru nechali scénář aspoň přečíst - ta se pro roli nadchla a u rodičů žadonila tak vytrvale, až je přesvědčila. (Divočák)

  • - Ve scéně, kdy Leon (Jean Reno) zachrání Mathildu (Natalie Portman) před SWAT komandem, střílí Leon na ventilátor, aby prorazil únikovou cestu. Otvory po kulkách jsou ale v každém záběru jinde. (Mr.Hudson)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace