Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Alicent pověří Cola a Aemonda úkolem vypátrat Aegona a Otto svolá všechny významné rody ze Západozemí, aby mu stvrdily věrnost. (HBO Max)

Videa (1)

TV spot

Recenze (76)

filmfanouch 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tanec draků definitivně začíná. A rozehrává ho režisérka Claire Kilner, která již stojí za režií čtvrté a páté epizody. Semifinále 1. série reaguje na následky z minula, kdy relativně poklidný a prosperující období v Západozemí končí a rázem se jen potvrzují zvěsti o tom, že Rod Draka může být zničen jedině zevnitř. Problémem ve finále nebude pouze rozdělení stran na Zelenou a Černou, ale také fakt, že Zeleným očividně prozatím chybí jednotná vize a cíl.   Jestli 9. epizoda Rodu Draka něco od počátku potvrzuje, je to skladatelský um Ramina Djawadiho. Jak bylo snadné se po osmi sériích Hry o trůny obávat vyčerpání a faktu, že již Djawadi nemá světu Západozemí cokoliv nabídnout, každou epizodou Djawadi těmto pochybnostem jasně nastavuje prostředníček. Úvodní scénou s tragickým nádechem počínaje, epickou scénou v závěru konče, kdyby přesně tyto momenty nefungovali tolik bez samotného soundtracku Djawadiho.   Zpočátku byli jasné obavy, že bude seriál Rod Draka krapet nadržovat straně Černým (Rhaenyra/Daemon) a Zelení (Alicent/Otto/Aegon/Aemond) budou pojatí jako čisté zlo. Tak lehké to ovšem očividně nebude. Devátá epizoda se totiž primárně soustředí právě na stranu Zelených a i když je pořád snadné většinu Zelených nenávidět, tak jednoduché to není. Olivia Cooke svým výkonem táhne celou epizodu, kdy je její Alicent rozpolcena mezi plněním údajného posledního přání a přitom přetrvávající láskou ke své dávné přítelkyni, kterou by na rozdíl od jiných vrchních představitelů Zelených nerada nechala zemřít. Stejně tak Aegon v podání Toma Glynn-Carneyho má o potencionálním následnictví trůnu pochybnosti, nejzajímavější je to přitom u druhého králova syna Aemonda v podání Ewana Mitchella. Ten prozatím trpí klasickým syndromem druhého syna, kdy se celý život neustále snaží nežít ve stínu svého bratra, přesto jeho primární problém zůstává fakt, že se narodil druhý. Schyluje se tak sice k Občanské válce, škrábance ovšem budou očividně vyvolávat i rány z vlastních řad.   Radost nadále dělají působivé dialogové konfrontace, které fungují především díky nadále bravurním hereckým výkonům, kdy je už nyní snadné věřit, že Rod Draka po vzoru svého předchůdce posbírá mnoho nominací na cenách Emmy. Pozadím spíše upozaďovaná Rhaenys Targaryen v podání Evy Best konečně dostává solidní prostor, Graham McTavish poté jako sir Harrold Westerling konečně prozatím alespoň v jedné scéně nepůsobí jako křoví navíc a i díky své jedné výrazné scéně může dokázat, že v něm též cosi jako herecký talent proudí. Nyní je jen snadné doufat, že se Westerling konečně do budoucna dočká krapet většího prostoru a McTavish si tak vynahradí dosavadní upozaďování.   I když by poté sice primárním cílem měla být snaha o ideální budoucnost světa Západozemí, politický rozkol vede k mnoha příležitostem v oblasti snahy o růst na potravním řetězci. Díky tomu je vlastně těžké komukoliv věřit, do budoucna v rámci Tance draků nejspíš velkým faktorem bude paranoia a fakt, že skutečně nejspíš bude těžké kdekomu věřit a časem bude docházet k posouvání figurek na šachovnici. Ať už dá šach mat ve finále kdokoliv, jen samotný vývoj politické situace a hodností bude sám o sobě zajímavý.   Samotná závěrečná část epizody by poté v režii Claire Kilner působila zdárně epicky i bez přídavku v podobě krapet promrhané šance, kdy to ovšem celé dává smysl v rámci toho, že primárním cílem není snaha získat Želený trůn, ale získat Železný trůn bez vizitky krutého násilí a tyranie. Nyní nejde jen o to, kdo bude sedět na Železném trůnu, ale jak se ten dotyčný k obývání Železného trůnu dostane. I to bude jeden z důležitých faktorů budoucích událostí a je jasné, že to nejzajímavější teprve startuje.... () (méně) (více)

Pes 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

A zo začiatku som sa potešil, že konečne sa začne niečo diať... 9. časť a zas zbytočné naťahovanie epizódy. Všetko čo som doteraz videl sa dalo napratať do troch epizód bez zbytočnej plsti okolo. Buď som tupec alebo len robíte hajp okolo dobre nakostýmovanej telenovely kde sa sem tam mihne drak, ktorý zázrakom nie je krvilačná beštia ako to bolo v GoT... Tak dobre teda. Poďme sa tešiť na poslednú časť kde sa na konci niekto dočká zoťatia hlavy a potom čakajme 2 roky na novú sériu, ktorú budem pozerať kvôli očakávaniu zlepšenia... Asi by som mal čas využiť lepším spôsobom, napríklad môžem napúšťať vodu do prúteného koša... Tak by som zhodnotil spokojnosť s House of Dragon. Voda v koši. ()

Reklama

Arkanoid 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Viserys je mŕtvy a Aegon je nezvestný. Epizóda len s postavami, ktoré minulú epizódu ostali v King’s Landing, nebaví tak, ako by bavila s komplet Targaryenovcami. Foot fetish neohromí. Záver som nepochopil, málo stačilo na vyriešenie celej situácie, no tvorcovia sa rozhodli vykresliť postavu asi ako niekoho, kto vojnu prenechá iným. ()

darthvader77 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jednoznačně slabší epizoda poznamenáná zbytečnými a hloupými změnami. Sama Rhaenys v traileru a v tomto seriálu říká, že nože vylezou a Rhaenyřino nástupnictví bude napadano, proč zůstává v KP, když Viserys je na pokraji smrti? Velice netaktické. Nahánění Aegona zpomaluje už tak vleklou epizodu. Upřímně řečeno považuji za hloupé rozhodnutí rozdělit poslední dva díly na čistě zelený a černý. Protože tím totálně zapili plynulost děje a myslím si, že obě epizody by fungovali lépe jako jedna hodina a patnáct minut epizoda. Scéna s Larysem byla zvlášntí a trochu dementuje tohoto Shakespearovského záporáka nicméně to nebylo tak hrozné, jak jsem slyšel. Mysaria potěšila. Akcent je nepochybně divný, ale líbí se mi jak je jednou z nejšedivějších postav v seriálu. Trochu divné bylo, že Aemond zapomněl na Aegonovi děti. A v neposlední řadě stupidní závěr. ()

Remivsremi 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Pobíhání po městě a bodání do zad. To naplnilo většinu epizody. Samotné rozhodnutí na závěr? Inu, takhle to prostě kvůli příběhu mělo být, ale radost z toho nemám. Protopavouk mě irituje. To tajemná pavoučice měla více přidané hodnoty. On se jen přibelhá a jakoby udělá něco, co jiní nemůžou. Ha, pořád mi to vyzní hrozně směšně. A nadbytečně. Pořád v tom vidím mnohem silnější příběh, který mohl být odvyprávěny, kdyby scénáristický tým projevil více odvahy, propracovanosti a šarmu. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (2)

  • Podle George R. R. Martina je Aegon (Tom Glynn-Carney), který si uzurpoval Železný trůn od Rhaenyry (Emma D'Arcy), založen na následnické krizi po smrti anglického krále Jindřicha I. v roce 1135, který svou dceru a jediné žijící legitimní dítě, Matildu, jmenoval jako dědice Anglie a tím i první vládnoucí královnou. Trůn si uzurpoval Matyldin bratranec Štěpán z Blois, který přijel do Londýna a byl korunován, zatímco Matilda byla pryč. Štěpánovo tvrzení bylo podpořeno zprávami, že král na smrtelné posteli změnil názor a jmenoval ho dědicem. (mikki089)
  • Lyman Beesbury (Bill Paterson) říká: „Je mi šest a sedmdesát let“. To z něj dělá vzácný příklad postavy, která je v seriálu mladší, než ve zdrojovém materiálu. V knihách Beesburymu bylo 80 let, když zemřel. (mikki089)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno