Reklama

Reklama

Erotický, exotický a elektrizující pohled na život a dílo skladatele Ference Liszta. Film Lisztománie završuje volnou trilogii Russellových biografií hudebních velikánů, kterou v roce 1970 otevřel snímek Milovníci hudby, věnovaný Petru Iljiči Čajkovskému, následovaný v roce 1974 filmem Mahler, věnovaným Gustavu Mahlerovi. Proslulý režisérský bouřlivák a provokatér pojal Liszta jako obdobu glamrockové hvězdy, bojující s vnitřními démony, divoce rozháraným osobním životem a v neposlední řadě s odvěkým hudebním rivalem Richardem Wagnerem. Do titulní role Russell obsadil Rogera Daltreyho, frontmana britské rockové skupiny The Who, ve vedlejší roli se objevuje bubeník The Beatles Ringo Starr a také Rick Wakeman, klávesista rockově progresivních Yes, který je zároveň autorem původního soundtracku filmu. (Česká televize)

(více)

Recenze (18)

andrii 

všechny recenze uživatele

Chvála bláznivinám. I posel boží může být někdy pekelně šílený. O něm se mluví. O showmanovi se šminkami, s křiklavými perutěmi. Je dryáčnický. Hoří na hranici. Padají na něho konfety výstřednosti. Idol ďáblic, ikona nebeských stálic. Fenomenální zápal/ka/ bránic. Opájen rohatou svatozáří, opíjen leporelem fantazijních extází. Slavný lovec satanovských vizí. ()

liquido26 

všechny recenze uživatele

Absurdní životopisná britská záležitost, kterou jsem si pustil hlavně kvůli Daltreymu a Ringo Starrovi. Daltrey by se klidně mohl věnovat herectví na plný úvazek. Pobaví některé vtipné reference a parodie - Thor, Wonder Woman/Superman, Charlie Chaplin, Drákula, Frankenstein. Občas jsem se bavil, ale není to nic, co bych chtěl ještě někdy vidět znovu. ()

Reklama

Han22 

všechny recenze uživatele

O Lisztovi jsem nikdy neslyšel a naivně jsem očekával historické drama o skladateli, které Russell zas "okoření" nějakými těmi podivnostmi. Něco jako jeho zprznění Čajkovského či Mahlerova života. Russell si ale šlehl silnější matroš a výsledek je naprosto kolosální pičovina. Iluze normálního filmu se rozplyne hned v první scéně s nevěrou, zhruba tak do půlky je to ještě normální. Liszt je je představován jako glamrocková hvězda 19. století se vší tím sedmdesátkovou módou. K tomu podivné kulisy, občas scéna kdy to zamíří k odpadu (gilotina vs. obří penis). Pak se vynoří nemesis Richard Wagner a režisér spatlá do jednoho guláše upíry, voodoo, Frankensteina, Supermana, nacisty, nebe, vesmírné lodě... Za charisma Daltreyho z Who a za vizuál některých těch horor/sci-fi scén 1*, ale kdyby si to pustil fanda vážné hudby či rovnou Liszta, tak dostane asi infarkt. ()

fragre 

všechny recenze uživatele

Ferenc Liszt jako Glam Rock Star i archanděl, jenž je vyvolen utkat se s nacistoidním wágneriánským Frankensteinem. Tedy tohle je opravdu opulentní, hravé, pokleslé, provokativní, dekadentní a halucinogenní dílo, kde se divák zákonitě musí při prvním shlédnutí utopit v neustále se měnících obrazech, které odkazují na jiné obrazy, které odkazují na jiné obrazy... které k aspoň nějakému pochopení potřebují nějaký ten kulturní základ. Pop-kulturní comics pro intoše. ()

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

„To špatné je mrtvé a pohřebené. To nejlepší z nás žije dál v hudbě. A patří nám všem…“ Tak tohle tedy Russell už vážně přehnal. Nevadilo by mi, že ze samotného Liszta udělal rockerovou superstár, ale Wagner coby komunista a posleze upír, to mělo být jako co? Řada scén vysloveně obscénních, přitom minimálně ta scéna z Wagnerova domu, kde se nahý plešatec ukájí s řadou nahých dívek, tím chtěl jako básník říct co? Že byl asi Liszt na ženský, to jsem si na wikipedii taky dokázal přečetl. Ale že by se musel předvádět s nahou milenkou před samotným papežem no nevím? Že měla jeho dcera Cosima patrně dobrý důvod k svému otci nemít zrovna ten nejlepší vztah OK, ale že by to muselo být zobrazeno tak, jako že píchá jehlicí do panenky woodoo v podobě modelu Liszta no opět nevím...Stejně tak vztah mezi Lisztem a Wangerem asi mohl být minimálně v některých dobách komplikovaný, ale ten jejich souboj (nejen s upírem ale poté i s hadem na scéně) to bylo hodně nechutné... A to nemluvím o tom, jak Wagner stvoří umělého člověka/Hitlera, který pak střílí kolem se jako šílený. „Pravda je podivnější, než fikce,“ zazní od jedné z postav tohoto filmu. No osobně jsem přesvědčen, že nic podivnější než tento film jsem už dlouho neviděl….Jednu hvězdičku uděluji jen a jen za Lisztovu hudbu. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (4)

  • První film ze zakódovaným optickým Dolby Stereo zvukem. (FilmFan24)
  • V cameo roli se ve filmu objevil Oliver Reed. (FilmFan24)
  • Hudbu k film složil hráč na klávesové nástroje Rick Wakeman (bývalý člen YES). (Mates01)

Reklama

Reklama