Režie:
Ron HowardScénář:
Vanessa TaylorKamera:
Maryse AlbertiHrají:
Amy Adams, Glenn Close, Gabriel Basso, Haley Bennett, Freida Pinto, Owen Asztalos, Sunny Mabrey, Bo Hopkins, Lucy Capri, William Mark McCullough (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Student práv z Yalu se vrací do rodného města v Appalačském pohoří, vzpomíná na minulost svojí rodiny a přemýšlí o vlastní budoucnosti. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (147)
Oskarové klání se blíží a tak Ron Howard, přináší své želízko do ohně. Přináší skutečný příběh ne zrovna sympatické vidlácké rodinky, kde se i přes nepřízeň osudu, podaří nejmladšímu členovi se z ní vymanit a stát se úspěšným. I přes silné sociální téma absolutně disfunkční rodiny s feťáckou matkou, natočil film Ron Howard poměrně odlehčeně, přestože nechybí řada hysterických scén. A právě v tom je hlavní problém filmu. Ústřední ženské herecké duo, se neustále předhání, kdo předvede hlasitější herecký výkon a je to tak přepálené, až to může chvílemi působit nejen otravně ale i směšně. Jako celek mi to nepřišlo úplně špatné, ale přeci jen jsem Ronovi v tomhle tématu docela věřil. Bohužel další pecku jakou byli Rivalové, nepřináší. ()
Vanceova vzpomínková kniha ani její adaptace nejsou a nemohou být sociologickou studií, přesto spolu s podobně nepochopeným Out of the Furnace dokáží rozpálit dlouho korodující ocelové srdce Ameriky ve výhni do běla a říci k (nejen) americké beznadějně patové situaci město vs. venkov, opiátové krizi, vraždící ročně víc lidí než střelné zbraně a auta dohromady, nebo Trumpovu zdánlivě nepochopitelnému pět let starému triumfu víc, než je na první letmý pohled patrné. Nelze jim zazlívat, že popisují chorobu letmým, roztříštěným a subjektivním líčením příznaků, místo aby odhalovaly příčinu a stanovily diagnózu. To už tak laikové dělají, je na lékařích, aby to uměli rozšifrovat a léčit, a ti zde selhali ve velkém stylu. Bez ohledu na politické ovzduší a právě panující trendy jsou chudí vždy přijatelným cílem. Jako kynolog k tomu mohu říci jediné. Nedovolíte-li psovi vrčet, můžete se jednoho krásného dne dočkat, že se do vás zahryzne bez varování. Jako divák říkám, že jedna vyčerpaná vlaštovka jaro nedělá, ale v sychravém bezčasí po beznadějně dlouhé zimě potěší, ne že ne. P.S. K vytýkanému nedostatku sympatických postav dodávám jen tolik, že hodně lidí si plete empatii se sympatií. ()
Na svoju drsnú tému je to až príliš user friendly. Ale to je asi tak jediný "problém". Howard netočí žiadnu depresívnu festivalovku ale divácke kino so silným príbehom. Proste sa pohybuje na pôde, kde je najsilnejší. Absolútne profesionálne urobená záležitosť, ktorej nasadzujú korunu herecné dynamity Amy Adams a Glenn Close (tu sa pôjde po Oscaroch). Tie zničujúce americké recenzie nechápem. 8/10 ()
(51/2021) / Áno, stokrát natočené a videné, ale neprišiel mi tento film zbytočný. Mám proste rád sociálne drámy. Zaujímavo zvolený štýl rozprávania, keď hlavná dejová línia zahŕňa krátky časový úsek a flasbacky pokrývajú desaťročia. Mne to vyhovovalo, film získal zaujímavú dynamiku. Navyše aj herecky tu máme výrazné výkony, casting na jednotku. Asi záleží čo divák očakáva, ťažko tu hľadať originalitu, či prekvapenie, jednoznačne ale Hillbilly Elegy ponúka silný príbeh a kvalitné spracovanie. (7/10) ()
Veľmi dobrý film, jeden z najlepších za rok 2020. Nechápem tie nízke hodnotenia na IMDb aj na RT (tam dokonca 25%, pričom divácky rating je 90%). Áno, ten krutý pohľad na americkú "nižšiu vidiecku triedu" je zabalený do hollywoodskej melodrámy a nakoniec je vlastne optimistický, ale rozhodne to nie je film "bez sympatických postáv" (ale aj keby, toto predsa nie je o ľuďoch, ktorí majú vzbudzovať sympatie divákov). A je to zručne natočené, veľmi pekne to prelína niekoľko časových línií a hlavne je to herecký koncert všetkých hlavných predstaviteľov, predovšetkým famóznej Glen Close. Tá keď začne v polovici filmu naplno úradovať, tak je to takmer strhujúca záležitosť a jasný Oscar. ()
Galerie (12)
Zajímavosti (10)
- V jednej scéne Mamaw (Glen Close) a J.D. (Gabriel Basso) spoločne pozerajú TV, kde dávajú film Terminátor 2: Deň zúčtovania (1991). (BOURQUE)
- Make-up Glenn Close pro její postavu Mamaw zahrnoval protetické úpravy nosu a uší. Tato každodenní proměna trvala zhruba hodinu a dalších 30 minut zabrala úprava a aplikace paruky. (oli009)
Reklama