Režie:
J BlakesonScénář:
J BlakesonKamera:
Doug EmmettHudba:
Marc CanhamHrají:
Rosamund Pike, Peter Dinklage, Eiza González, Dianne Wiest, Chris Messina, Nicholas Logan, Alicia Witt, Isiah Whitlock Jr., Damian Young, Macon Blair (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Soudem jmenovaná zákonná zástupkyně podvádí svoje klienty, a místo aby o ně pečovala, získává nad nimi absolutní moc. Její nejnovější oběť má ale v rukávu nečekané eso. (Netflix)
Videa (3)
Recenze (599)
„Zemřela bych?“ - „Prosím? To jsem neřekl! Stejně všichni umřeme, ne? Jen někteří dříve…zatraceně zdlouhavě a v bolestech.“ Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se Marla utrhne…anebo ne? Snímek mně připomněl, že jsem už nutně potřeboval pořádnou dávku zdravého, škodolibého cynismu…a toho mi tenhle film nabídl míru vrchovatou! Stejně jako originální téma, černý humor, špetku krimi thrilleru, spoustu těžko předvídatelných zvratů a výrazné herecké výkony (jakože Wiest a Dinklage byli výteční, ale to, co tu předvádí Pike…fyzicky jsem ji nenáviděl, jak skvěle tu mrchu zahrála). Více než půlku stopáže byla tahle nekompromisní hra stoprocentní, a to až do scény pod vodou, pak chytla směr, který mnohé zvrátil. Nejdřív mi tato změna kurzu příliš nevoněla, ale film si pro mě připravil ještě několik překvapení, která můj názor velmi rychle změnila. A to ke spokojenosti. Málem absolutní. A vzhledem k tomu, že je tu teď film navíc nezaslouženě v modrých číslech (což mi dost vadí), drobet nadhodnotím a dám mu slabší plný počet. ()
Ani si nevšimnete a z postavy, ktorú spočiatku nenávidíte, sa stáva, vzhľadom na antagonistu, hrdinka, ktorej držíme palce v ceste za jej cieľom. Tento podvratný spôsob rozprávania dáva na známosť, ako podľa tvorcov vnímame dnešný svet a onen spomínaný americký sen, ktorý je vlastne snom každého človeka v západnom, východnom, severnom aj južnom svete. Nakoniec prehodnocujeme úplne všetko spomínané, aby film skončil presne tak, ako aj skončiť mal. Priebeh udalostí síce nepôsobí príliš dôveryhodne, ale onen nastavený satirický nadhľad tento prístup bez problémov ospravedlňuje. Po Gone Girl asi najlepšia Rosamundina úloha. ()
Po Fincherově geniálním opusu už snad nemůže být nikdo lepší sociopatickou bestií, než Rosamund Pike. Ve chvíli, kdy jsem zjistil, že tu konečně mám k vidění souboj zlo vs. zlo, byla moje zvědavost značně umocněna, načež zákonitě musela přijít ledová sprcha v druhé polovině, která poslala těžce promarněný potenciál do béčkových hoven. Co se zpočátku jeví jako protřelý fight, v němž se hlavní "hrdinka" snaží téměř legálně přechytračit soupeře, zatímco druhá strana je schopná všeho, se vzápětí zvrhne v překombinovanou hru na kočku a myš s tradičními kiksy. Je to velká škoda, ovšem i tak I Care a Lot svižně odsýpá, nezklame samotným závěrem i lesbickým duem, které se přece jen mohlo více oddat hrátkám, jako tomu bylo v tomto případě :-) ()
Není žádným tajemstvím, že Netflix má laťku pro filmovou produkci zatraceně nízko. Preferuje kvantitu před kvalitou, takže výjimku potvrzující pravidlo je potřeba zvlášť vychválit. Už samotný nápad s duelem extrémně amorálních postav je velmi atraktivní. Herecký koncert Pike dodává její postavě ještě děsivější auru. Originální hudební složka sedí k příběhu naprosto dokonale. Blakeson hodně překvapil, a když to ke konci vypadalo, že nevybere poslední zatáčku, tak předvedl ten jediný správný manévr. ()
Bohužel je to úplně blbě postavený, protože to nechápe, co je na tom příběhu nejatraktivnější - totiž nemožnost se vyvléct z péče, která je "míněna dobře". Mohla by to tak být skvělá satira na současný svět, kde se z "empatie" stalo nový buzzword, tudíž směnitelná virtuální hodnota, což je trochu cítit v úvodních jedovatých dialozích, soudních slyšeních či scéně s právníkem, pak se to ale zvrtne do zcela směšné, trapné gangsterky, která všechno předchozí podryje. Ve druhé polovině to navíc ani neumí být přesvědčivě amorální, když to najednou z podvodnic dělá hrdinky, jimž máme držet palce, a pak to ani neumí skončit ve správnou chvíli, když Pikeová dostává do péče Dinklageho. Pike, Messina i Wiest jsou dobří, J Blakeson ale není. ()
Galerie (32)
Zajímavosti (10)
- Rosamund Pike aj Chris Messina už v minulosti hrali role vo filmových/seriálových adaptáciách noviel od Gilliana Flynna. Rosamund si zahrala hlavnú rolu v Stratené dievča (2014), zatiaľ čo Chris Messina hral v Ostré předměty (2018). (stafino)
- Části tohoto filmu byly natočeny ve Washingtonské restauraci Wellesley Smith & Wollensky. (ČSFD)
- Když Marla (Rosamund Pike) vede hovor ve své kanceláři s Deanem (Chris Messina), tak se jí v různých záběrech mění účes. (Duoscop)
Reklama