poster

Kundun

  • USA

    Kundun

  • Slovensko

    Kundun - Život dalajlámu

Drama / Životopisný / Historický / Válečný

USA, 1997, 128 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Mikino00
    ****

    Velké překvapení, příjemný zážitek s Dalajlámou, kde sledujeme jeho vývoj a je nám vysvětleno jak to bylo a co vše předcházelo jeho odchodu do exilu. Je mi jen líto, že se za dobu, která uplynula od vzniku filmu nezměnilo absolutně nic a čínské peníze jsou pro svět stále důležitější než svoboda člověka.(27.1.2012)

  • kaylin
    ****

    Scorsese přizpůsobil tempo filmu životu v Tibetu. Tempo je neskutečně pomalé, což může mnohé odradit. Na druhou stranu to je ku prospěchu výpovědi. Když dojde k příchodu čínského vojska, ani v tu chvíli se tempo nemění. Jako kdyby se Scorsese maximálně snažil z filmu na diváka přenést buddhistickou filosofii, která jako kdyby neznala zlo, respektive ho přijímala, ale nevykonávala. Film prezentuje rozdíl mezi tím, jak klidný a mírný a zlý a nepřátelský svět může být. Dalajláma je natolik zajímavou osobností, že i jeho dětství dokáže film udržet. Bohužel stejně jak je pomalé tempo, takové je i vyznění filmu. Jako kdyby se stejně nedalo nic dělat, věci prostě budou tak, jak budou.(8.11.2013)

  • Ombak▼Penari
    ****

    Scorsese pojal Kunduna ve klasickém stylu a určitě byl úspěšný, ale za mě rozhodně vede Annaudovo Sedm let v Tibetu ze stejného roku. Jeho pojetí podává totožný příběh z jiného úhlu, ale ačkoliv v mnohem přístupnější a volnější formě, tak paradoxně s větší naléhavostí, která výrazněji zasáhne divákovo srdce a donutí to více o událostech přemýšlet. Scorseseho Kundun občas trpí stejným neduhem jako podobný Gandhí, kdy monotónnost vyprávění diváka uspává, ačkoliv ve výsledku pak příběh ohromí.(25.4.2017)

  • Vronsky
    ****

    Komerční veleúspěch Cape Fear z roku 1991 umožnil Martinu Scorsesemu realizovat své vysněné projekty a jedním z režisérových splněných představ je právě Kundun: audiovizuální dokonalost, která svým výtvarným zpracováním místy překonává i díla filmového malíře Ridleyho Scotta. A i když Scorsese opustil své oblíbené prostředí špinavých ulic, jeho styl a smysl pro detail je k nalezení v každém záběru. Avšak nadstandartně pozvolné tempo vyprávění, jehož nejodvážnějším posunem v ději je nápis o x let později, dává divákovi až příliš mnoho prostoru pro mimopříběhové přemýšlení. A přestože vědomí o účasti mého oblíbence na režisérském postu mi vnucovalo pětihvězdičkové ohodnocení, pro tentokrát se zastavím jeden krok před označením dokonalosti.(18.4.2006)

  • francis
    *****

    V Posledním pokušení Krista zobrazil Martin Scorsese Ježíše jako jednoho z lidí, se všemi lidskými chybami, pochybnostmi i strachem, ale přesto výjimečného a nezapomenutelného. Podobná věc se mu povedla ve filmu Kundun - tady je nedokonalým a přesto "božským" a vznešeným člověkem čtrnáctý tibetský dalajláma. Rozdíl mezi oběma filmy je v tom, že Kundun je osoba 20. století, náš současník, a proto nepřichází v úvahu "vykonstruovaná" pointa Posledního pokušení. Dostatečně silnou pointou je v tomhle případě sama skutečnost. V pozadí dalajlámova příběhu zvolna vyrůstá před našima očima představa historických událostí - tak, jak své okolí a to, co se kolem děje, vnímá sám dalajláma, nejprve jako malý chlapec, potom teenager a nakonec jako dospělý muž. Kamínky do mozaiky proto přibývají pozvolna. Hlavně díky této postupné gradaci nechybí filmu napětí a je velice snadné a jakoby samozřejmé vcítit se do hlavního hrdiny. Film navíc klade spoustu otázek, aniž by na ně explicitně podával odpovědi - nechává divákovi prostor k zamyšlení, a to se cení. V tom by měl Martin Scorsese dávat lekce mnohým hollywoodským kolegům.(2.2.2007)

  • - Dalajláma a jeho příbuzní byli zobrazeni skutečnými příbuznými samotného dalajlámy, nyní žijícího v uprchlictví v Dalamsale. Tenzin Thuthob Tsarong, který hrál dospělého dalajlámu, je jeho prasynovec. (Kulmon)

  • - Režisér Martin Scorsese, autorka Melissa Mathison a její manžel Harrison Ford byli přidáni na seznam více než 50 lidí, kteří mají zakázán vstup do Tibetu kvůli tomuto filmu. (Kulmon)

  • - Martin Scorsese věnoval tento film své matce Catherine, která zemřela během natáčení, protože "dalajláma reprezentuje bezpodímnečnou lásku, a ke mně má matka byla nejbližsší osoba s tím druhem lásky". (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace