Režie:
Oriol PauloKamera:
Bernat BoschHudba:
Fernando VelázquezHrají:
Mario Casas, Aura Garrido, Alexandra Jiménez, José Coronado, Martina Gusmán, Juana Acosta, Susi Sánchez, Gonzalo de Castro, Ana Wagener, Anna Alarcón (více)VOD (1)
Epizody(8)
Obsahy(1)
Neúmyslné zabití uvrhne mladého muže do víru vražedných intrik. A zrovna když se mu podaří najít lásku a svobodu, strhne ho jediný telefonát zase zpátky. (Netflix)
Recenze (157)
Oriol Paulo nezklame nikdy, i když upřednostňuju projekty, které si sám i píše. I přesto, že autorem tohoto námětu tentokrát není on sám, je nám, jako je u Pauloa pravidlem, naservírována pěkně zamotaná storka a trvá skoro celou sérii, než se celá rozplete (přesto je o něco více předvídatelná, než je u Pauloa pravidlem. Není se ale čemu divit, Paulo je prostě králem nepředvídatelného). Napětí rozhodně nechybí ani Neviny, udrží vás připoutaný k obrazovce, po řemeslné stránce je to jako vždycky paráda, ale nemůžu se ubránit pocitu, že jsem od novýho projektu Pauloa čekala ještě větší pecku. I tak se ale samozřejmě jedná o nadprůměrnou podívanou. A třeba se příště Paulo zase vrátí k něčemu ryze svému a moje srdce zajásá ještě o něco víc. ()
„Tajemství je jako nádor. Samo o sobě může být neškodné. Ale jakmile se začne šířit, může být smrtící.“ Až příliš dokonalý hošan (vlhký sen dívčin a nejednoho homosexuála) Mario Casas má všechny předpoklady stát se úspěšným jak v soukromém, tak v profesním životě. Z téhle diskotéky chtěl jít student práv zodpovědně brzy domů. Jenže scénáristé zaveleli jinak a hlavní hrdina Mateo má na krku obvinění z neúmyslného zabití vrstevníka. Holka za to mohla. Po výkonu trestu se na něj ale přeci jenom usměje štěstí, jenže… postupně poznáme ambiciózní vyšetřovatelku, nekompromisního kšeftaře s mladým masem, striptérky či jeptišku, na kterou mnišský způsob života rozhodně neseděl. Prostě další hráče, kteří se zpočátku vyvíjí velmi okrajově, ale následně sehrávají důležitou roli. Půjde o řadu kostlivců ve skříni i o zatraceně citlivé nahrávky. Španělský režisér a scénárista Oriol Paulo se už ve slušné formě předvedl v případě (mile překombinovaného) thrilleru Contratiempo. Výsledek má hodně zvratů, časových linií a náhod, kdy v posledním díle je to už krapet vysilující a umělé. Naštěstí to není tak emocionálně přepálené a uměle překombinované (pardon) jako rovněž španělský Papírový dům. Úplně poslední scénu si mohli tvůrci odpustit. ()
Druhá časť bola úplne o niečom inom, ako prvá, aj s inými hercami, čiže som mala celý čas zdvihnuté obočie, takže mám asi aj zopár vrások naviac. Pekne sa však všetko spojilo, a každý diel uviedla nejaká postava svoj príbeh. Knihu som nečítala. Scenár bol výborný, aj keď miestami bola stopáž zbytočne natiahnutá. A ku koncu tiež trochu zbytočné motanice. Ale inak som celkom prekvapená myšlienkovou aj vizuálnou kvalitou. ()
Velice povedenej kousek. Ač v nemálo místech překombinovaný a spoléhající se na velké náhody či nedotaženosti, přesto jsem až na jeden díl nemohl spustit z obrazovky oči. Postavy se dají přehrabovat vidlemi, a přesto je každá jiná, má svůj charakter i neotřesitelnou pozici v napínavém příběhu o Umítancovat a jejím Matějovi. Vzhledem k výše popsanému se nedá vyloučit druhé zhlédnutí. ()
Je to určitě nadprůměr. Několik příběhových linek, které se průběžně spojují a zase odpojují, přičemž nikdy nevíte vše, a tak si stejně jako detektivové průběžně stavíte a zase demontujete různé hypotézy, kdo, co a proč udělal. Určitě to má napětí a dokáže to vtáhnout. Mám samozřejmě i výhrady, které ale seriálu berou jen jednu hvězdičku. ČÁST Z NICH JDE ASI VNIMAT JAKO SPOILER, TAKŽE POZOR!!!!! Ex kurvy jsou tu až nadpřirozeně chytré a elegantní, a mají skvělé zuby, a celá ta část s nimi je prekombinovaná. Druhá věc je konečné odhalení reality, které mne jednak napadlo už někdy v půlce a které je vlastně dost scenaristicky laciné. Tohle by nikdy nedělal, nedává to racionálně smysl, takhle sám sebe položit. ()
Galerie (76)
Photo © Netflix
Zajímavosti (3)
- Seriál byl natočen podle stejnojmenné knihy od Harlana Cobena z roku 2005. (SONY_)
- Ve 2. minutě, když Emma (Juana Acosta) tančí u tyče v nočním klubu, slyšíme v pozadí skladbu „Third Day of a Seven Day Binge“, která vyšla jako první singl z devátého studiového alba „The Pale Emperor“ od amerického zpěváka Marilyna Mansona v roce 2015. (Trajektt)
- Krátko pred koncom epizódy si môžeme povšimnúť, ako Mateo (Mario Casas) sedí s deťmi v obývačke a spoločne pozerajú film. Konkrétne sa jedná o španielsku animovanú rozprávku z roku 2019, Klaus. (TomX2)
Reklama