Režie:
Woody AllenScénář:
Woody AllenKamera:
Vittorio StoraroHudba:
Stephane WrembelHrají:
Wallace Shawn, Gina Gershon, Louis Garrel, Elena Anaya, Steve Guttenberg, Christoph Waltz, Georgina Amorós, Damian Chapa, Sergi López, Richard Kind (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Manželství Morta Rifkina a jeho ženy Sue už delší dobu není právě idylické. Přesto, nebo možná právě proto, doprovází Mort svou manželku, publicistku Sue na filmový festival v San Sebastianu. Obává se, že její fascinace mladým režisérem Philippem, může být víc než jen profesionální. Philippův film sklízí ze všech stran nadšení a chválu. Mort však jeho režijní počin považuje za naprosto banální. Skuteční mistři jsou pro něj Bergman, Fellini, Godard, Truffaut či Buñuel. Jeho nemilosrdné názory na Philippa rozhodně pošramocenému manželství neprospívají. Mortovu náladu však projasní setkání s doktorkou Jo Ronasovou, jejíž manželství s bouřlivákem Pacem je plné bolesti. A tak zatímco Sue tráví dny s Philippem, Mortův vztah s Jo se prohlubuje. Když se Mort zamýšlí nad svým životem prostřednictvím milovaných filmů, nachází novou naději pro budoucnost. (Bioscop)
(více)Videa (5)
Recenze (68)
Zrovna Allen rozhodně nemusí nikomu nic dokazovat, ale závěr jeho kariéry je ve znamení značného ústupu ze slávy. Strašně se opakuje a recyklace některých témat je přímo otravná. Obsazení Wallace je pak střelou úplně mimo a jeho spárování se stále žhavou Gershon je komedie i sci-fi zároveň. V závěru se dostaví klasická otázka. To je jako všechno? ()
Wallace Shawn mi do hlavní role moc neseděl, víc by se mi líbilo nějaké jedovatější Woodyho alter ego, jakým byl třeba Larry David v Užívej si, co to jde. Nicméně film se mi líbil a neměl jsem z něj ani pocit, že by se Woody Allen vykrádal, protože sice řešil to, co řešil už několikrát (ne-li mnohokrát), ale šel na to zase trochu jinak. Tentokrát formou terapie a s výborným nápadem ukázat hrdinovy představy ve stylu filmů, které miluje. Dozvěděl jsem se tedy, že i hypochondrie může být fajn, pokud k ní má člověk krásný důvod, a že ty nejlepší rady do života dává Smrt (s tváří Christopha Waltze). ()
Juj toto nie. Celý čas ten film pôsobí ako film od Woodyho Allena, ktorý nenatočil Woody Allen a paradoxne to nie je pravda. Ale je to tak strašne...umelé. Oceňujem, že sa snažíme dostať do filmov, ktoré utvárali aj náš cinofilný svet. Jules a Jim, Siedma Pečať, Persona, Na konci s dychom atď., ale sledovať putovanie Walleca Shawna San Sebastianom, pričom aj samotný Storaro tu skôr rutinne svieti, než aby skutočne budoval atmosféru je až trestuhodne nezaujímavé, nepoetické a skôr tragické. Mám rád neskoršiu tvorbu Woodyho Allena. Páči sa mi jeho hra s postavami aj témy, ktoré recipročne využíva, aby poukázal na absurdnosť života. Ale toto je film, ktorý nielenže neponúka v jeho tvorbe nič nové, ale je aj významovo veľmi slabý, hoci sa tvári, že nie je. Humor mi tu prišiel silený a vôbec nie taký odľahčený ako u neho býva zvykom. Jedna hviezda ide za najlepšiu scénu s Christophom Waltzom a druhá ide za Elenu Anayu. Tá jediná tu bola čarovná. Inak ukecaná nuda. Vyzerá to, že Woodymu došiel dych. A aj nápady. ()
Typická Allenova pohodovka, nič viac, nič menej. Typická hudba, konanie postáv a vtelenie sa samotného Allena do hlavnej postavy. Allen rieši krízu veľmi pokročilého veku, vzťahy a snahu naštartovať sa znova. Ale už má dávno po osemdesiatke, možno by mal začať už myslieť aj na iné, lebo čas nezastavíš. Gina i Elena ale výborne zvolené dámy v zrelom veku, ktoré vyzerajú zachovale. Teda najmä u Giny urobili chirurgovia kus dobrej roboty. ()
Wallace Shawn nemá ani kúsok charizmy, pardón pane. Čož devastuje akékoľvek kúzlo sansebastiánskeho Woodyho dostaveníčka. Jeho hypochondria, uekacanosť a otravnosť sú nekonečné ako španielske móla. Naopak, Gina, Elena a Louis sú skvelí, ale ani ich trojnásobná charizma a sex appeal nevytiahli Woodyho posledný príspevok zo dna jeho filmografie. ()
Galerie (33)
Zajímavosti (1)
- Natáčení filmu probíhalo od července do srpna 2019 v San Sebastiánu ve Španělsku. (SONY_)
Reklama