Režie:
Pedro AlmodóvarScénář:
Pedro AlmodóvarKamera:
Affonso BeatoHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Cecilia Roth, Marisa Paredes, Antonia San Juan, Penélope Cruz, Fernando Fernán Gómez, Carmen Balagué, Pedro Almodóvar, Cayetana Guillén Cuervo (více)Obsahy(1)
Estéban tragicky zemřel. Bylo mu čerstvých sedmnáct a poslední řádky v jeho deníku patřily otci, se kterým se nikdy nesetkal, protože matku opustil dřív, než se o existenci svého syna stačil dozvědět. Estébanova matka se proto rozhodne vydat po stopách svého mládí, transvestitu Lolu najít a dodatečně ho spravit o jeho otcovství. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (294)
Mé první setkání s Almodóvarem a musím zároveň jedním dechem dotat, že po shlédnutí tohoto pozoruhodného díla určitě né poslední! Krásný film, který se do vás hned od začátku " zakousne " veškerou svou silou ( tíhou, krásou) a nenechá ani na chviličku vydechnout. To se nedá popisovat, to se musí VIDĚT! Opravdu velice silný a strhující příběh a hodně přesvědčivé herecké výkony dělají z tohotu snímku nezapomenutelný zážitek! Příběh matky, která přichází tragicky o svého syna Estébana. Syna, jehož poslední řádky v jeho deníku patřily otci, kterého nikdy nepoznal. Matka se vydává po stopách svého mládí a rozhodne se najít otce svého zemřelého syna, transvestitu Lolu. Transvestiti, transsexuálové, feťáci, feťačky, prostitutky a v popředí příběh tak silný , který umí takovýmto nezapomenutelným způsobem podat asi pouze Pedro Almodóvar! 95% ()
70% - Skvělé herecké výkony a Almodóvarova řemeslná zručnost jsou hlavními klady tohoto posmutnělého filmu. Vzhledem k jeho vážné povaze mě ale naivně laskavý svět, do kterého je depresivní příběh zasazen, příliš nepřesvědčil. Vše o mé matce pro mě není ani tak o kvalitě, jako o vkusu. A na můj vkus se film drží příliš při zemi, co se týče hloubky, do které se rozhodl vypustit sondu (do psychiky žen, matek…). Částečně to dohání za vlasy přitaženým prostředím, a to mě připravovalo o dojetí v místech, kde se autoři očividně snažili o citové zemětřesení. Hlavně mi však unikla ona myšlenka o matkách a mateřství… Patrně si pod těmito pojmy představuji něco jiného, než co mi scénář nabídl. Podivný, a v mnoha ohledech neuvěřitelný film o ženách (s minimální účastí mužů), je přesto poutavý od začátku do konce, a celá ta kritika je pouze vysvětlení, proč nedávám plný počet tak kvalitnímu snímku. ()
Příběh matky, která pro své dítě podstoupila a obětovala v podstatě vše. Opustila muže, aby malého Estebana uchránila pravdy i negativních vlivů jeho otce. Opustila celý svůj dosavadní život, aby začala jinde a od začátku. Esteban se s otcem nikdy nesetkal. Přesto právě jemu patřily poslední řádky deníku, který si celý život psal. A tak jeho matku čeká ještě jedna oběť. Možná ta největší. Znovu najít jeho otce, aby mu mohla říct, že jejich syn zemřel. Opravdu silný příběh a úžasně přesvědčivé herecké výkony. ()
V zásadě mám Almodóvarovy filmy rád, ale tady jsem se španělským mágem neprotnul. Příběh mi nesednul, nepochopil jsem, co tím chtěl autor říct a proč se některé postavy chovaly tak, jak se chovaly, navíc některé z nich byly tuze protivné. Jediným paprskem byla tradičně Penélope Cruz a její postava dokázala chytit za srdce. ()
Pedro Almodóvar se pomalu, ale jistě stává mojím oblíbeným režisérem. Nechodí vyšlapanou cestičkou a jeho filmy nejsou o "obyčejných" lidech. Přesto dýchají životem a vyzařují zvláštní kouzlo. Také tento film, ve kterém cestuje Manuela zpět po stopách svého života, je dechberoucí ukázkou režisérova porozumění člověka. ()
Galerie (67)
Zajímavosti (17)
- Pedro Almodóvar svůj film věnoval herečkám Bette Davis, Gene Rowlands a Romy Schneider. (džanik)
- Agradův (Antonia San Juan) monolog vychází ze skutečné příhody, kdy jednou v argentinském divadle selhala elektronika a režisér zrušil představení. Herečka Lola Membrivesová se tehdy publiku nabídla, že pokud zůstane, bude jim vyprávět o svém životě. (džanik)
Reklama