• Karlos80
    **

    Nenáročná, srdcervoucí, slzavá, ale jinak velmi lidová zábava, film u kterého již od pár prvních počátečních minut poznáte, že ho měl na svědomí režisér Slavínský. Ano, stále stejný Slavínský jak se píše, po Zlaté Kateřině další film s jeho typickým rukopisem, kde opět svěřil hlavní úlohu bodré a pohotové Antonii Nedošínské ("české mámě" jak se ji přezdívalo), která se tu pohybuje mezi ministry, rady a bankéři, a díky své samorostlé povaze s nimi jedná tak jak ji ústa narostla a oni ji to kupodivu baští, až na pár malých výjímek hrála také pořád stejně, ale film koneckonců zachránila od úplného fiaska právě ona svým umem, že to bylo občas až trapné a únavné to tenkrát nevadilo. Slouha Kovařík se svým typickým hlasem a nějakými vtípky to tu rovněž trochu oživil, ale celkově vážně šeď a slabota, která dnes k smíchu už vážně moc není.(16.1.2011)

  • Ironfood
    ***

    Celé to táhne Nedošínská, bohužel sama to na víc než slabé 3* dotáhnout nedokáže. Baarová je místy naprosto tragická, na dvojce Plachý-Gleich je v podstatě jediným pozitivem určitá neotřelost. Ani "mladý" František Kovářík tu nic světoborného nepředvede, což je možná jistá omluva pro to, že mi během filmu vůbec nedošlo, že je to on.(15.4.2019)

  • Vesecký
    ***

    Slabší tři hvězdičky. Slavínský točil i lepší filmy, ve skutečnosti se přidržovaly většinou stejného schématu červené knihovny. Ale podívaná na Antonii Nedošinskou je vždy milá, Lída Baarová svá a lepší než by byla Hana Vítová, dobrý je i "svůj" Kovářík - a to je asi tak všechno, Plachý i Nollová nevýrazní, Gleich je vynikající operní pěvec a snad právě proto byl vybrán, aby si venkovští filmoví diváci taky vyslechli krásný vyškolený hlas; ale jako herec nestojí za nic. Takže šablona - inženýr nemá rád dětský křik, Antonie proto zapře svoji dceru (to už někde bylo, že), ale ta se ČIROU NÁHODOU stane nadřízenou své matky, pak už jen diváci čekali, kdy to praskne, protože tušili, že nastanou v milostném vztahu komplikace, jenže mohli vědět, že si ta Baarová stejně toho Plachého vezme...(4.4.2016)

  • dr.fish
    ****

    Paní Antonie ve své nejlepší formě. Díky Bohu zde břečí jenom málo, takže komedie to není příliš ufňukaná. Celý film táhne téměř sama a musím říct, že plnou parou vpřed, jak se na železničářku sluší. Film se odehrává skoro celý ve dvou místnostech, ale nedostatkem rozletu příliš netrpí. Jde sice o elitářský film (jsou tu samí bohatí), ale lidová zábava je to především. Sny chudých o náhlém štěstí jsou opět vyslyšeny, což v roce vrcholící krize bylo nezbytné a zásadní. Slavínský coby bavič mas opět nezklamal. Nedoporučuji ovšem pro Nedošínsko-alergiky a odpůrce operetních pěvců.,..80%(20.6.2012)

  • OG_Swifty
    *****

    Méně známý, spíše již zapomenutý ČS film, s perfektní Antonií Nedošinskou a Lídou Baarovou v době své stoupající hvězdy. Zápletka je čitelná, přesto je to podle mě silně nedoceněný film. Plachý trochu slabší než charismatický operní zpěvák Gleich, Kovářík naopak o třídu výš. Osobně jsem se u filmu upřímně od srdce zasmál, především v druhé polovině, kdy se do Dejvické vily přistěhovala Milada a započalo očekávané (ne)poznávání s ráznou paní Antonií :)(21.5.2016)