Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Karel Steklý se ochotně přizpůsobil normalizačním požadavkům a v první půli 70. let mimo jiné vytvořil "satiru" na dění v roce 1968. Zvolil nadsázku, když do centra dění postavil mluvícího hrocha (z jehož břicha se ovšem ozývá spolknutý člověk), kterého se snaží ke svým mocenským zájmům zneužít proradní politici. Veselí tu nalezneme málo, zato převažuje nebývalá trapnost. (oficiální text distributora)

(více)

Diskuze

savah

savah (hodnocení, recenze)

Fjodor Michajlovič Dostojevski (*11.11.1821 - †09.02.1881)   :  "Krokodýl, příhoda v pasáži".

Úvodní zápletka, kdy je v Pasáži vystavovaným krokodýlem spolknut Ivan Matvějič - manžel krásné Jeleny Ivanovny a kolega z úřadu našeho vypravěče, má sice navenek všechny charakteristické znaky prostoduché frašky, avšak Dostojevskij se od samotného faktu spolknutí Ivana Matvějiče, který je ta zaživa zavřen v krokodýlích útrobách, odráží k širší satiře jak obchodnické chamtivosti, kdy majitel krokodýla okamžitě zvýší vstupné na několikanásobek; přebujelé byrokracie carského úřednického aparátu, který tuto událost považuje za čistě soukromou aktivitu Ivana Matvějiče; narcistické Jeleny Ivanovny, jež si tak zvýšila svůj společenský věhlas; až po Ivana Matvějiče samotného, který teprve v krokodýlích útrobách našel svou ostatními doposud přehlíženou osobnost a dle svých plánů se hodlal stát filozofujícím komentátorem aktuálních společensko-politických událostí.

savah

savah (hodnocení, recenze)

Fjodor Michajlovič Dostojevski (*11.11.1821 - †09.02.1881)   :  "Krokodýl, příhoda v pasáži".

 Scénář filmu HROCH byl  velmi nepovedenou parafrázi  této Dostojevského výborné  satirické povídky a produkcí filmu Hroch byla  hercům poukazem na to, že scénář filmu  je  parafrázi tohoto Dostojevského díla spolupráce na tomto filmu nabízená. 

Nikdo z účinkujících nemohl v průběhu realizace tušit, jakou výslednou podobu a politické vyznění režisér Steklý svému filmu vtiskne.                                                                                                      

Taková už je povaha herecké práce, jejíž výsledek i společenské vyznění je zcela závislé na uchopení tématu hlavním tvůrcem/režisérem  a to jak při natáčení filmu přímo  na místě,  tak  posléze jeho závěrečnou  prací s natočeným film. materiálem ve střižně, kde výslednou podobu a  vyznění svého díla definitivně tento režisér ovlivní a zafixuje.

Uživatel savah smazal svůj příspěvek.

Rosselanor

Rosselanor (hodnocení, recenze)

To neustálé chrochtání, kvíkání a funění strejčka Jedličky celému filmu přidává další úroveň pekla.

z.z.jarush

z.z.jarush (hodnocení, recenze)

Tetsuové zase mystifikujou hurvajzí davy. Prof. Fibinger samozřejmě nepředstavuje Jana Patočku, alébrž E. Goldstückera. Patočka se výrazněji protirežimně projevil až s chartou77, v roce 1973 ho nikdo jako disidenta nebral/neznal. V pražskym jaru se taky neangažoval. Nechápu, jak to mohlo vůbec někoho napadnout :-O

Uživatel z.z.jarush smazal svůj příspěvek.

redfoxik

redfoxik (hodnocení, recenze)

Toto je opravdu neskutečná ubohost. Jedině snad, že to točil soudruh Steklý tak to pustili do výroby.

Reklama

Reklama