Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Ainy
    *****

    Moc krásně natočený příběh. Dávám plný počet bodů. Film mě bavil, měl sympatický děj, úžasní herci a líbila se mi ta mluva, kterou se mluvilo, ta spisovnost češtiny. Líbilo se mi to možná i proto, že tato pohádka měla nádech jakési lidské čistoty ducha, že na chleba se muselo kdysi opravdu tvrdě pracovat, lidé si víc vážili sami sebe navzájem, měli se ve vzájemné úctě a více si pomáhali.(15.12.2012)

  • Brejlil
    ***

    Tylova historka je dnes skoro nehratelná, přestože je to nejživotnější Tylovo dílo vůbec. Film v mnoha ohledech ukazuje, proč. Motiv zdatného Čecha, kterého dokáže zlobit jen Čech kosmopolita Vocílka se hodil tehdejší propagandě do krámu ("odrodilec horší Turka"). Jako malého mně ale spolehlivě děsila scéna na popravišti s duchy prolétávajícími kolem.(29.11.2007)

  • Horác
    ***

    Samozřejmě je to celé zastaralé. Herecké výkony toporné a divadelně přehrané (snad s výjimkou Hrušínského). Jenže vzhledem k datu vzniku to hravě odpouštím. Aspoň se člověk občas zasměje kouzlu nechtěného. A když přičtu horor u šibenice, kdy jsem si řikal:"tyjo toj e jak v nějakým pánu prstenů:)", tak nemohu dát míň než 60%.(19.12.2009)

  • Marthos
    **

    Komunistický režim degradoval mnoho starších českých literátů na vazaly a předchůdce socialismu a nebohý Tyl mezi tento "elitní" výběr zapadl spíše omylem a úplnou náhodou. Řada jeho divadelních her a dramat postihuje především otázku vlastenectví a oslavu poctivého českého člověka, tedy motivy nepříliš exponované, ale v něčem přece jen zneužitelné. Strakonický dudák má bohužel tu nevýhodu, že se zčásti odehrává v jakési cizí orientální zemi, tedy ve světě mimo realitu průměrného českého diváka. Režisér Karel Steklý byl navíc jedním z těch, kteří jasně definovali veřejný postoj vůči novému politickému zřízení a tak mu nedalo příliš velkou práci znehodnotit původní Tylův text. Barvotisková stylizace vystihuje veškeré kontury socialistického filmového kýče, který je pravidelně umocňován záběry na českou krajinu a naopak kontrastován nepřehledným chaosem exotické říše. Celek je patetický až běda, spousta frází a oddeklamovaných překroucených Tylových vět a nebýt řemeslně kvalitní závěrečné scény s umrlci na šibeničním vrchu, asi by to celé nestálo ani za řeč. Herci jsou teatrální, někteří více, někteří méně, nejlíp mi z toho vychází Rudolf Hrušínský, který Vocílku charakterizoval jako prášilovského prospěcháře, co hraje faleš na obě strany. Těžko očekávat u filmu z padesátých let cokoli jiného, než zideologizovanou představu o poctivém českém truhlíkovi.(2.1.2009)

  • corpsy
    ***

    Ak by som mal porovnávať s ktoroukoľvek dnešnou rozprávkovou (s)hitovkou Made In Czechoslovakia ( kde už len čakám, kedy kto vytasí z gatí mobil ), tak táto snímka z toho vychádza víťazoslávne. Poetické hranie ( dnešné herecké výkony naozaj nemajú rozprávkového ducha ) a vizuálne poňatie ( štúdiová výprava má v tomto prípade veľký podiel na atmosfére filmu ), robia z tohto priemerného diela predsa len niečo viac.(29.6.2017)

  • - Natáčelo se v Cholticích u Pardubic. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace