Režie:
Jan HaluzaScénář:
Jan HaluzaKamera:
Radim StřelkaHudba:
Ondřej BrousekHrají:
Jiří Mádl, Tereza Ramba, Lukáš Hejlík, Lucie Polišenská, Andrea Hoffmannová, Ivan Lupták, Robert Jašków, Lucie Benešová, Roman Zach, Pavla Tomicová (více)Obsahy(1)
Někdy vás život náhodně dostane do situace, kterou nečekáte, ale musíte se s ní vyrovnat jako chlap! Nataša a Dominik se neplánovaně stanou rodiči. Nataša, úspěšná designérka hraček pro děti, dokáže rodinu lépe finančně zabezpečit, a tak se dohodnou, že hlavní část péče o novorozence převezme jako otec na mateřské dovolené Dominik. Ten přistupuje k úkolu s poněkud naivní představou, že mu poskytne dostatek času napsat konečně knihu, kterou dlouho plánuje. Chyba lávky! Dominik musí vynaložit veškerou vynalézavost, aby během prvního roku vůbec zvládnul péči o malého Čeňka, z níž se chvílemi stává boj o přežití. Díky soužití s malým človíčkem však také objeví, kolik podob může mít láska… (CinemArt)
(více)Videa (4)
Recenze (268)
Madla s Voriskovou mam rad a jak jsem videl velkou reklamu na tento film, kdyz sel do kin... Tesil jsem se, az ho uvidim. O to vetsi bylo me zklamani. Denik neobsahuje nic, co by si mel divak v pameti trvaleji uchovat. Nezaujme hereckymi vykony, dejem, rezii ani vtipem. Dalsi z tech zbytecnejsich filmu. ()
Mno, kamera je slušná a na Rambu v sexy šatečkách se dobře kouká, ale to je asi tak všechno. Zblízka už je to horší, neb Tereza má neustále stejný výraz obličeje, ať jí někdo sdělí něco velké, nebo malého, pozitivního, nebo negativního, prostě jen tak "čumí". Největší její hereckou scénou je, kdy při rozhovoru s kolegou v kavárně se dívá v mobilu na video ze svého bytu, co ten její ještě ne manža provádí, a pak se začne smát. To vypadalo tak děsivě nedůvěryhodně! Mádl oproti Tereze vládne dvěma výrazy - udiveným a zamyšleným - které patřičně podle potřeby střídá, aby to jako bylo vtipné. Jinak minimálně třetina filmu je o ničem - kdo zažil porod s manželkou, může si zopakovat plus minus průběh, kdo zažil děcko doma, může si plus minus zopakovat skákání na balonu a uspávání dlouho do noci a samozřejmě celkovou nevyspalost a únavu. Poněkud mne překvapilo, při scénách s přebalováním mimina, že Mádlova postava nechodila s ještě ne manželkou na předporodní kurzy? Tam učí i to, jak děcko koupat. A že by chlap neuměl zapnout pračku (ale dovedl udělat kolotoč s hračkami), to mi přišlo naprosto neuvěřitelné. Ty chlapovy promluvy, co pak vyšly knižně, mi také moc vtipné nepřišly. A pokud vskutku vtipné jsou, pak hádejte, proč nikdy nikdo nezfilmoval Hymana Kaplana a proč to na divadle vedli muzikálovým směrem. Jinak klasická klišé romkomů a ta scéna s koněm a hudbou z Indiana Jonese naprosto neústrojně vložená, nevtipná a blbě natočená a střižená. Ale jo, u cílové skupiny maminek to nejspíše úspěch v kinech mělo. Btw, docela by mě zajímalo, kolik centimetrů měří Mádl, a kolik Ramba. ()
Jakmile vidím žánr komedie (navíc ta naše česká), položím si hned otázku, jestli se na to chci vůbec koukat. Naposledy mě příjemně překvapila jen Teorie tygra, od té doby (marně pátrám v paměti) asi nic. Místo plnokrevných komedií u kterých se několikrát odbouráte, utíráte si slzy a po jejich skončení vás bolí břicho se točí jakési podivné taškařice "ze života", které v lepším případě jednou až dvakrát vyloudí mírný úsměv (někdy spíš úšklebek) na tváři. Protože správná komedie musí mít spád, kromě komických figur a komických scén musí mít propracované dialogy i správné načasování a měla by vyvrcholit nějakou tou třešničkou na dortu. Tady se ovšem žádného vrcholu nedočkáte, všechno plyne příliš líně a předvídatelně, žádný moment překvapení vás nečeká. Jirka Mádl má i přes svoje strniště a pytle pod očima stále spíše chlapecký vzhled, roli tatínka jsem mu nevěřila. Tohle je kategorie 30+ a já se někdy potýkám najít nějaký styčný bod s generací 40+. Možná je to pro třicátníky humorné je, já bych Deníček pojala spíš jako drama s úsměvnými vložkami, ale to by se tam muselo skutečně něco dít. ()
Projekt Deníčku je komerčně hodně známý a úspěšný. Bylo jasné, že na zfilmovanou verzi se nenechá dlouho čekat. Výsledek jsem pak slýchával, že není zlý, dokud jsem ho sám neviděl. Z cynického originálu udělali naivní průměrnou komedii, ve které mě právě ta naivita hrozně nebaví. Jirka Mádla a Terezka Voříšková jsou super ve všech ohledech kdykoliv je vidím, ale tady mi to prostě nesedlo. Bohužel. ()
Když se těšíte na vtipnou moderní komedii se svými oblíbenými herci a dostanete trapně slepený příběh, který drží pohromadě jen silou vůle hlavních protagonistů, přičemž ti mohutně přehrávají až to místy sklouzává do parodie. Přitom to podle mně mělo docela potenciál, protože předloha od Dominika Landsmana je fakt vtipná a ráda jsem jeho zápisky četla. No je to blbost prostě, což je škoda. ()
Galerie (42)
Zajímavosti (13)
- Po závěrečných titulcích následuje ještě jedna scéna. (griph)
- Po filmech Rafťáci (2006), Ro(c)k podvraťáků (2006), Peklo s princeznou (2009), Všiváci (2014) a Padesátka (2015) se jedná už o šestý celovečerní film, kde si spolu zahráli Jiří Mádl a Tereza Ramba. (ČSFD)
- Ve filmu si spolu zahráli manželé Pavla Tomicová a Ondřej Malý. (SONY_)
Reklama