Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jan Svěrák vás ve fantastické, žánrově těžko definovatelné podívané zve do světa za televizní obrazovkou, kde se to hemží lidskými obrazy žijícími z naší energie. Nesmělý outsider Olda je jednou z obětí. Celková ztráta energie se nedá léčit aspirinem, a tak Oldovi posílenému energií ze stromů a nečekanou první láskou nezbývá jiné východisko, než tasit ovladač, zavěšený proklatě nízko u boku. Po vzoru amerických Terminátorů, Likvidátorů a Predátorů se pouští do boje s neporazitelnou televizní hydrou. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (402)

salalala 

všechny recenze uživatele

Zdaleka nejprogresivnější a nejlepší Jan Svěrák, což je trochu smutné. Je asi škoda, že podobný počin přišel tak brzy a diváci ho nepřijali, protože režisérova kariéra se mohla ubírat úplně jiným směrem. Každý záběr je vizuálně nápaditý, originální a neuvěřitelně svěží. Podobně na tom je i tempo, které je dost svižné a celé to vůbec připomíná jeden dlouhý klip, kterému chybí jen nějaký úderný song a výraznější hudební motiv. Ocenit se musí i chytrý a nadčasový scénář, který je paradoxně dnes ještě aktuálnější než před třiceti lety a zároveň je jemnou parodií tehdy populárních akčních filmů a scény jakýchsi "přestřelek" s televizí skrz dálkové ovladače patří k naprostým vrcholům. Petr Forman je v titulní roli zcela přesný a potřebně "nenápadný", hodně zajímavá pak je i Edita Brychta, mezi oběma navíc funguje vztahová chemie, zmínit se pak musí i velmi dobrý Zdeněk Svěrák v asi nejbizarnější roli své kariéry. V závěru je oné progresivity asi trochu moc a poslední třetina je přece jen až moc překotná a tvůrce trochu vyměkne, to ale moc nemění na tom, že Akumulátor 1 je jedním z nejoriginálnějších porevolučních počinů, který na své aktuálnosti neztratil zhola nic a navíc se nestihnul devalvovat pokračováním. 75 % ()

OG_Swifty 

všechny recenze uživatele

Akumulátor dua otec a syn je rozporuplný film - polovina lidí se nemůže nabažit jeho geniality a nadčasovosti, druhá polovina jej nechápe. Já se kloním spíš k té druhé půlce. Film má poměrně zajímavou ideu, nicméně její podání je podle mě takový nemastný a neslaný. Modelování obřích zubů, úst a já nevím čeho všeho mě taky moc nepřesvědčilo o kvalitách, i když přiznávám - u zubařky mě při drcení zubů obřím šídlem docela mrazilo. Bavil mě Bolek Polívka, který působil podobně svěže jako v Pelíškách, a navíc nám film nabízí hodně mladých kočiček - třeba Pergnerovou jsem vlastně nepoznal a je jen škoda, co za trosku z ní vyrostlo. A ještě se mi líbily kundičky, co dělaly Sněhurku a spol. To jsou však střípky, jako celek mě to nezaujalo a především úvod byl značně unylý. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Akumulátor bol filmom, ktorý množstvo divákov sklamal. Ale nie svojou nekvalitou, pretože kvalitný určite je, diváci jednoducho na takýto experiment neboli pripravení a nevedeli, čo si o ňom myslieť. Svěrákove publikum nie je ako to Cronenbergove, takže určité problémy pri jeho prijímaní Honza určite očakával. Mne to bolo jedno, pretože sa mi film hneď v svojom roku vzniku páčil, ale možno to bolo spôsobené tým, že už som na tom Cronenbergovi dosť fičal. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Dobrovolně se přiznávám, že Akumulátor se mi nelíbil, až do doby, kdy jsem se na něj po další dlouhé době znovu podíval. Že z nás televize vysává energii? No jasně!!! Snímek je vtipný, Edita Brychta je krásáná ženská a navíc najdete mnoho platných pravd... SVĚT JE SLOŽITÝ JENOM TAK, JAK SLOŽITÝ HO CHCETE VIDĚT... ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Tehdejší filmařská elita se sešla ve veskrze odvážném a i ve světovém měřítku unikátním snímku, který předešel trendy technických alternativních realit o pět let a nikdo o tom neví. Ale zatímco Matrix, 13. patro a všechny tyto tematicky podobné snímky jsou do sebe zapadající geniální mechanismus, Akumulátor 1 kašle na to, že má v rukách sci-fi budoucnost a naopak se vyžívá ve prapodivných scénách, surrealismu a vtipných detailech (nejen obligátní inspekce v lidském těle či šneci, ale například lapiduši, zakrývající si uši při nahazování srdce podobně jako vojáci u střelby z minometů nebo Svěrákova jízda skrze město). Právě způsob jakým se samozřejmostí propojuje Jan Svěrák skutečné s naprosto nereálným je unikátní a scény zpoza televize jsou naprosto geniální. Za zmínku stojí vynikající Brabcova kamera (v první polovině 90. let byl český film na vzestupu, takže se jeřábuje jako o život) či dramaticky gradující hudba, která snese srovnání s jakoukoli dnešní zámořskou produkcí. Akumulátor je jednoznačně nejlepší porevoluční český film u nějž nasere nejen jeho naprosté zapadnutí, ale i fakt, že svěrák po debaklu s Tmavomodrým světem točí balasty typu Vratné lahve. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (53)

  • V čase premiéry filmu Jan Svěrák komentoval svůj vztah k populárním bedýnkám: "Nemám televizi rád! Spotřebuje tísíce hodin programů, které se vyrábějí za málo peněz, aby jich mohlo být hodně. Obrazně řečeno, je jedno, co tam najelete, hlavně když to teče. Přesto, kdykoliv jdu kolem puštěné televize, zastavím se a začne mi pomalu klesat čelist. Dívám se na ni tak dlouho, dokud mě někdo neodtáhne. Ten pořad může být o čemkoliv, třeba o housenkách, které mění barvu nebo o nové metodě obrábění kovů... hypnotizován obrazovkou zůstanu stát a mírně řečeno civím. Mnoho lidí tímto způsobem pomalu umírá. Od té doby, co bylo vynalezeno rádio, stojí svět za hovno. Lidé už se nescházejí a nepovídají si. Nežijí svůj vlastní život a pouze pasivně přihlížejí, jak někdo žije za ně. Bydlím na sídlištěi a večer vidím z okna stovky pokojů, osvícených televizní obrazovkou. Při střihu ze světlého na tmavý záběr všechny obrazovky společně 'mrknou'. To je úžasný pohled. Za všemi těmi okny sedí lidé, zhroucení ve svých sedačkách. Skeptik by to mohl považovat za dokonalý obraz naší civilizace." (NIRO)
  • Ve chvíli, kdy „4 kapacity“ opouští Oldův byt (cca v 39. minutě), prochází vyraženými vchodovými dveřmi a pan domácí v podání Ladislava Smoljaka se ptá, kdo to udělal. Zdeněk Svěrák odpovídá: „My jen procházíme.“ Stejná slova použil i ve filmu Nejistá sezóna (1987), když herci procházeli skrz hlediště do šaten a on takto odmítal pomoc přednášející zdravotnici. (HonzaR.)

Související novinky

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

18.07.2018

Mezinárodní festival filmové hudby a multimédií SOUNDTRACK Poděbrady 2018 navazuje na úspěch předchozího ročníku, který navštívilo přes třicet tisíc fanoušků nejen filmové hudby. Ti měli možnost… (více)

Reklama

Reklama