Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Andy Garcia vzdává ve svém celovečerním režijním debutu hold rodné Kubě. Vyprávění se odehrává v Havaně v roce 1958 – v době, která některým přála, ale pro jiné byla nešťastným obdobím spojeným s vládou diktátora Batisty. Radikální revoluční proměny spjaté s osobností Fidela Castra ovšem pro hrdinu vyprávění, jímž je majitel nočního hudebního klubu El Tropico Fico Fellove, znamenají drastickou změnu. Muž spjatý s životním stylem své bohaté rodiny a společenské třídy se jen bolestně loučí s představou, že možná navždy zaniká třpytivý a elegantní svět, v němž vyrůstal a který pro něj symbolizuje hudba... Projekt inspirovaný románem kubánského spisovatele Guillerma Cabrery Infanteho, který je rovněž autorem scénáře a který zemřel loni v únoru, má v případě Andyho Garcii lehce autobiografický charakter. K realizaci nazrával celých šestnáct let, natočen byl však za pouhých 35 dní. Důležitou roli ve vyprávění, v němž se vedle Andyho Garcii coby režiséra, výkonného producenta, autora hudby a představitele hlavní role objeví i řada dalších známých hollywoodských tváří, hraje kubánská hudba, jíž se Garcia věnoval už jako režisér hudebních dokumentů. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (106)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Životní projekt Andyho Garcii, který se tím vyznal z lásky ke Kubě, odkud pochází, a vyjádřil svůj vztah ke kubánské revoluci, minulosti a současnosti Kuby a trochu i ke kubánské kultuře. Dramatická linka jedné rodiny a konfliktu mezi třemi syny rozdělenými politickými názory funguje velice dobře, zajímavý je zejména nenaplněný milostný vztah hlavního hrdiny, kdy milence opět rozdělila politika. Trochu mě zklamalo poměrně nevýrazné využití prostředí nejlepšího havanského kabaretu, čekal jsem, že film, kde hlavním hrdinou je kabaretiér a umělec, bude plný muzikálových čísel, výrazných tanečních a hudebních kreací. Čekal jsem zkrátka nový Kabaret. A ono je to kupodivu hodně skoupé, podnik Fico Fellova funguje pouze jako pozadí pro zobrazení osudových politických událostí. Andy Garcia v hlavní roli hraje sice spolehlivě, ale přece jen mám pocit, že oproti svým ranným filmům ztratil trochu jiskru. Celkový dojem: 80 %. Zajímavý je politický rozměr filmu, který poněkud limituje výsledek. Andy Garcia dokazuje, že jako emigrant některým událostem a postavám kubánské historie jednoduše nerozumí, protože ani rozumět nemůže. Nechápe podstatu kubánské revoluce, její kořeny a motivaci účastníků. Jeho hrdiny jsou příslušníci kubánské společenské elity a nespokojenost s Batistovým režimem vnímá především jako nespokojenost s nedostatkem politických práv v období diktatury. Kubánská revoluce ve skutečnosti byla motivovaná sociální nerovností a antiamerikanismem typickým pro celou Latinskou Ameriku. Zasahování vlády USA do vnitřní politiky zemí kontinentu bylo zkrátka maximálně nepopulární a to si Garcia jako úspěšný americký občan a dobře situovaný příslušník vyšší střední vrstvy nepřipouští. Například jeho podání Che Gevary jako cynického vraha je jednorozměrné, je to v podstatě negativní karikatura, která tuto postavu nesmírně zplošťuje. Che Gevara byl nejen jakobínský revolucionář, který bez mrknutí oka dokázal své poražené nepřátele stavět ke zdi, ale i brilantní intelektuál a narozdíl od Castra coby mocenského manipulátora a praktického politika taky člověk, který v ideály revoluce skutečně věřil. .. ()

Krasus 

všechny recenze uživatele

Pane Garcio,upřímně smekám před vaším filmem.Splnil jste si celoživotní sen,natočit film,který by mapoval křivdu a výraznou trhlinu ve vašem životě.Natočil jste sice "Ztracené město" jen z jednoho úhlu pohledu,ale objektivnost a upřímnost se nevytratila.Síla s jakou je snímek vyprávěn je tak emocionálně nabitý všim co jen Kuba může nabídnout(a že toho není málo).Jinak zdůrazňuji,že Andy Garcia tímto filmem debutoval na režisérské židli,seděl za kamerou,složil si k tomu hudbu a zároveň zde hrál.Vše dopadlo na jedničku a já se ptám,dokázal tohle někdy někdo(opomeni-li Orsona Welse,který ale hudbu neskládal)?Nedokázal je správná odpověď,stejně nikdo nedokázal s takovým citem a bez zbytečného patosu natočit film o sobě a svém domovu. ()

Reklama

meave 

všechny recenze uživatele

Fajn film, dobrá hudba, skvelý Murray, ale predsa. Príbeh je príliš osobný, nostalgický a autorov. Pre diváka chýba širší rozmer i pohľad. Je to skôr romantika ako dráma. Revolúcia je pokazená, Fidel manipulátor, kráska obláznená.. chýba tomu hĺbka, prekvapenie, spád. Všetko je jasné od začiatku až dokonca. Škoda. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tenhle film si nejvic uzije clovek, kterej ma Kubu rad, pripadne se o ni zajima nebo tam byl. Ja nejsem ani jedno z toho, pamatuju si akorat nedavnou prisernost Che od Soderbergha a ze Sadam kouri pero Satanovi v pekle. Z toho duvodu jsem se nijak zvlast nebavil. Film ma totiz znacne prehnanejch 140 minut a vetsinu casu z toho vyplnujou zabery na pekny mista na Kube, tancujici, na neco hrajici a zpivajici lidi. Coz sice dodava fajn atmosferu, ale po case se to omrzi. Jeste, ze tu je dramatictejsi linie o Batistovi, revoluci a nastupu Fidela. Tim je aspon zadelano na jakys takys napeti, par silnejch scen a slusnej pribeh o majiteli klubu, kteryho doba tak trochu semlela a znicila mu rodinu. Na Garciovi je videt, ze se fakt snazil, jak herecky, tak rezijne a oboje se mu dari, obzvlast vzhledem k tomu, ze je to jeho prvni rezijni pocin. Z ostatnich stoji za zminku malicka role Hoffmana, ktera ale nakonec tak trochu vysumi do ztracena a pak vtipna role Murraye v roli komika, kterej se vetsinou poflakuje u Garcii v kancelari a sem tam hodi nejakou slusnou hlasku. To, ze smysl pritomnosti tyhle postavy mi jaksi unika je druha vec. Takze jak ohodnotit, na jednu stranu fakt pekne natoceny se slusnou atmosferou a par napinavejma momentama, na druhou stranu, pro cloveka, kteryho Kuba nezajima, tak trochu zbytecnej film a to jsem si ze zacatku rikal, ze to vzdalene pripomina Kmotra. ()

Fanucci 

všechny recenze uživatele

Z příběhu není cítit NADHLED. Chápu, že to pro rodinu Andyho Garcii muselo být po nástupu Castra těžké a že tímto filmem se smiřuje s minulostí, ale ze "Ztraceného města" je to cítit někdy více, někdy méně, ale POŘÁD. A je to škoda...Některé části jsou totiž skvělé - hlavně zápletka s nejmladším bratrem a jeho proměně v řadách revolucionářů. Pak ale máme ve filmu i pasáže, které ho hodně srážejí, jsou velice přehnané, afektované a nevěrohodné (dost laciná až "telenovelovská" love-story mezi Ficem a Aurorou, proslov Fica pod Castrovým balkonem a prakticky celá část filmu natočená v New Yorku). A poslední důležitý poznatek na závěr: Andy Garcia není moc dobrý herec. Spíš velice průměrný. A to snímku rozhodně nedodalo...Víc než 3 hvězdy dát nemůžu. ()

Galerie (39)

Zajímavosti (8)

  • Okrem Dominikánskej republiky prebiehala malá časť natáčania aj v americkom New Yorku. Filmovalo sa od 26. júna do 13. augusta 2004. (MikaelSVK)
  • Snímek je založený na románu kubánského spisovatele Duillerma Cabreru Infanteho, který zemřel před dvěma lety v Londýně. (imro)
  • Andy Garcia získal za svůj režisérský debut dvě ceny Imagen, za režii a film roku. Ocenění se udělují nejlepším hispánským filmovým a televizním počinům. Když Garcia přišel uvést snímek na festival v Karlových Varech, získal Cenu za mimořádný umělecký přínos světovému filmu. (imro)

Reklama

Reklama