Režie:
Jan SvitákKamera:
Jaroslav TuzarHudba:
Jára BenešHrají:
Vlasta Burian, Zita Kabátová, Čeněk Šlégl, Antonín Zacpal, Růžena Šlemrová, Jaroslav Marvan, Václav Trégl, Theodor Pištěk, Marie Norrová, Darja Hajská (více)Obsahy(1)
Přizpůsobivý nosič reklam Ťopka přespává v odstaveném vagónu, který je ovšem jednoho dne připojen k vlaku, jímž odjíždí na inspekční cestu generální inspektor drah Jiří Kokrhel. A tak se Ťopka bez vlastního přičinění stává černým pasažérem, a když je objeven a pronásledován, způsobí neplánovanou zastávku na malém, bezvýznamném nádražíčku v Mokré nad Soupravou. Místní přednosta stanice Anatol Jelen si však právě odskočil na zkoušku pěveckého sboru, čehož využije Ťopka. Oblékne se do jeho uniformy a začne se před přísným pohledem inspektora vydávat za přednostu. Jeho svérázné improvizace inspektora vyvádějí z míry, ale naštěstí je tu přednostova půvabná manželka Julie, která Ťopku kryje, aby pomohla nepřítomnému manželovi. Kvůli jeho chování se ale dostává do velmi obtížných situací. Kokrhel se do ženy zakouká a oslněn jejím půvabem přehlíží nejen Ťopkovu absolutní neschopnost a divoké improvizace, ale dokonce se rozhodne vyhovět přednostově žádosti o přeložení blíž ku Praze. Jenže v nejméně vhodnou chvíli se objeví skutečný přednosta stanice... (TV Nova)
(více)Recenze (326)
"Potrpím si na akoratesu, pane generální inspektore." ... "Přijměte telegram." - "Přijímám." ... Odkaz na úryvek z filmu - přijímání telegramu : http://www.youtube.com/watch?v=PuVvWU1b0Uo ....a titulní hudba zde:http://www.youtube.com/watch?v=PskbLrKAJQE ()
No, asi půjdu proti proudu, ale mně se mnohem zdaleka nejvíc líbila scéna v restauraci. Stěžejní pasáž na nádraží mi přišla zbytečně protahovaná a ne moc vtipná. Přitom Marvan zahrál výborně a Zita Kabátová taktéž. K mým nejoblíbenějším veselohrám ovšem Přednosta stanice patřit nebude. Snad jen ta písnička je nezapomenutelná. ()
Začátek (s výjimkou objednávky v restauraci) i konec byl takový jalový, ale to, co bylo mezi tím (tj. to od příchodu pana Ťopky na stanici až po návrat pravého přednosty) byla výtečná zábava. Zatímco nijaké výstupy Trégla a Šlégla mě nechaly chladným, scény s dokonalým Burianem a Marvanem ve mně několikrát vyvolaly záchvat smíchu. Škoda té nevyrovnanosti filmu, mohl to být plný počet. "Je v tom úmysl, nebo co?!" - " To nevím. Je v tom úmysl? Jestli je v tom zaječí úmysl, tak to musíte zdanit!". ()
Burian a zámena postáv. Dobre, ale ide o to, či sú hlášky vtipné a či z toho všetci okolo vychádzajú ako blbci a nám to bude pripadať vtipné. Ako pozerám, tak väčšine áno, mne však táto komédia nesadla a považujem ju za tú najjednoduchšiu zábavu pre dobové masy. Marvan ako inšpektor neustále pozoruje, ako falošný prednosta robí jeden kiks za druhým a musí mu byť jasné, že je podvodník. Lenže nie je a mne na tejto prihoretosti neprišlo nič vtipné. ()
"Spusťte šraňky a hned je zase vytáhněte." Falešný přednosta stanice alias černý pasažér Ťopka se jako tornádo vrhnul do velení železniční stanice a já se přitom vždycky umlátím smíchy o telegraf. Prostě tečka, čárka, čárka, tečka, co na tom je? Jsou na tom hlášky, ksichty, situační komika a já se snad ani nestydím za to, že mi ke spokojenosti někdy stačí tak málo. ()
Galerie (45)
Photo © Bromfilm
Zajímavosti (27)
- Chlapec na malom bicykli, ktorý prešiel pod chodúľmi Vlastu Buriana (Ťopka), ktorý rozdával reklamné letáky, bol Milan Sviták, syn režiséra Jana Svitáka. (Raccoon.city)
- Necelé dva roky po natočení filmu spoločnosť, ktorá film natáčala a financovala, Brom-film, fakticky zanikla, lebo bol vydaný výnos ríšskeho protektora v Čechách a na Morave, na základe ktorého sa združili všetky filmové spoločnosti pod názov Kosmosfilm spol. s r.o. (Raccoon.city)
- V roku 1998 obsadil film v televíznej ankete divákov o najpopulárnejšiu českú filmovú komédiu storočia s názvom "Anketa České televize a Týdeníku Televize Volíme veselohru století" 6.miesto. (Raccoon.city)
Reklama