Reklama

Reklama

Dvojice cirkusových klaunů, které si zahráli Vlasta Burian a Jaroslav Marvan, se ujme odloženého dítěte a stará se o ně i tehdy, když se musí živit jako pouliční muzikanti. Své adoptivní rodiče má vděčný nalezenec rád i v dospělosti, kdy se potýká jak s láskou, tak s ukradeným lupem, který jim náhodně spadne do klína. Vznikla však jen obhrouble sentimentální komedie, která se počítá mezi nejslabší díla krále komiků, ačkoli ten se podílel i na režii. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (31)

nash. 

všechny recenze uživatele

Úvodní cirkusová pasáž byla únavně dlouhá i když chápu, že měla patrně ukázat hlavní dvojici jako druhořadé packaly. Bohužel se pak ten pocit s filmem táhl po celou dobu. Navíc to přes řadu vtipných hlášek a několik komických situací, nepůsobilo jako komedie, ale spíš jako poněkud fádní a plytké sociální drama. Jako divadelní hra to možná fungovalo, tenkrát, jako film ne, tedy alespoň ne dnes. A to přes několik emotivních a pocitově silných momentů i přes fakt, že většina myšlenek, které film předkládá, jsou čitelné a některé jsou silné a aktuální i dnes. Kladem je bezpochyby netypické obsazení, které bylo možná jediným překvapivým a zajímavým prvkem. Novotný jako lehkomyslný a nepříliš charakterní sobec, Burian jako alkoholik a povaleč. I když ten má ve svém portofiliu mnohem výraznější negativní role (třeba Kilián U snědeného krámu). Jako vždy potěšil Čeněk Šlégl. ()

donkocicak 

všechny recenze uživatele

Zcela jistě nejslabší Burianův film z 30.let a když pomineme Slepici a kostelníka, byl by to nejhorší Burianův počin vůbec. To i Muž v povětří se mi líbil více. Burian zde s Marvanem představují klauny, kterým vyhořel cirkus, ujali se malého dítěte a živí se jako pouliční muzikanti. Není to moc zábavné. Od tohoto filmu jsem dostal tolik, kolik jsem od něho očekával. Nic... ()

Reklama

ilclassico 

všechny recenze uživatele

Jsem milej a hravej. Nechtěla byste mě živit?.. Když natočíte x filmů, některý z nich prostě musí být ten nejslabší. No, není to tak zlé, jak se to tady prezentuje. Burian i Marvan jsou příliš profesní na to, aby z filmu udělali škvár. Hlavně Marvan zde exceluje. Problém se skrývá spíše v pozadí filmu. Scénář spíchnutí horkou jehlou, končící nepřesvědčivým koncem (nějak to ukončit museli), pofiderní produkci a samozřejmě slabou režii. Zato, slovní přestřelky mezi Marvanem, Burianem a Šléglem jsou plné ironického humoru a krásné mluvy (naplácám ti na mluvidla). I přes všechny nedostatky, jeho sledováním čas nepromarníte. V rámci žánru za 3. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Nuda z manéže. Hra Paula Schureka patřila ke stabilním repertoárovým kouskům Burianova divadla a producentům poskytovala určitou záruku, už proto, že režie byla (překvapivě) svěřena přímo Králi komiků. Bohužel, humor tohoto nepříliš veselého filmu velmi zestaral a nudí dokonce i samotná Burianova postava, která je nemožná ve všech ohledech – zkrachovalá existence, opilec a prostoduché ťululum. Zbytek, především poněkud bizarní milostný trojúhelník, zabředává do toho nejhlubšího močálu plného herecké přepjatosti a obvyklých filmařských klišé. Smíchu je zde přespříliš, vtipného ovšem minimum, snad jen prostřednictvím Šléglovy epizodní figurky podomního prodejce s haraburdím přichází jakýs takýs závan neobyčejného. Přestože film při své premiéře sklidil nevídaný úspěch, současný divák nad ním nejspíš mávne rukou jako nad zbožím, které dávno ztratilo svou hodnotu. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Ulice zpívá je osobitou komedií, která se nebojí hlubšího náhledu. Příjemně překvapí zpracování zápletky bez idealistického mámení a ze skutečného života odkrývá více, než většina dalších filmů oné doby. Herečky jsou excelentní ve svých zadaných polohách, humor tří králů je strhující a nenechává se zastrašit. Za vadu na kráse lze považovat Novotného nevyrovnanost, ale i on občas nečekaně ohromí svou přímostí. Prvním králem příběhu je cirkusový klaun Silvanea alias Emil Beruška (dobrý Vlasta Burian), bublající alkoholik v oparu pokušení. Vrchol bouře a následná otupělost jsou cílem, vše ostatní lze vnímat pouze v mezihrách. Druhým králem je cirkusový klaun Revelli alias Josef Rozhuda (dobrý Jaroslav Marvan), spořádanější partner věčného nespokojence. I on může zakolísat, přesto se nikdy nepřestane bát. Třetím králem je vetešník Puškvorec (dobrý Čeněk Šlégl), který se s vidinou pohádkového bohatství osměluje až do roviny nevybíravého vydírání. Vytrvale a neodbytně. Hlavní ženskou postavou je Lory Brandlová (velmi dobrá Marie Glázrová), hospodyně nezaměstnaných klaunů. Využita a zneužita postává stranou s mateřským ochranitelským pudem. Skutečnost je prodejná kurva. Hlavní dramatickou postavou je Franci (sympatický Antonín Novotný, jako chlapec Vladimír Salač), nalezenec pod ochranou cirkusových klaunů. Život na hranici bídy je pro mladého člověka frustrující, pokušení se skrývá na každém kroku a poddat se rozkoši přináší uspokojení. Alespoň na malý kratičký okamžik. Důležitou postavou je vdova Katy Příhodová (dobrá Jiřina Šejbalová), manipulativní živel a zpestření na bouřlivé cestě tápání a hledání mladého muže. Pokušení rozpaluje lýtka a rozum se zastře mrakem a čeká se na konečný součet ztrát. Z dalších rolí: pohotový a bystrý ing. Hradil (velmi zajímavý Ladislav Hemmer), jeho okradená matka (Milada Gampeová), bavící se Hradilův kamarád Karel Novotný (Antonín Streit), nespokojená sousedka klaunů (Ella Nollová), či ředitel cirkusu Sylvany (Vladimír Pospíšil-Born). Film je osobitým výtvorem. Vtip je ostrý, jízlivý i chlácholivý. Drama pokušení má varovat, ale poctivost v reálu nebývá po zásluze odměňována. Šíří optimismus a neklepe se ustrašeně v temném koutku. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (1)

  • Ač se u nás žádný protižidovský film nenatočil, tak pouze v tomhle filmu se objevuje negativní postava židovského vetešníka Puškvorce v podání Čeňka Šlégla. (cariada)

Reklama

Reklama