Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Harry Cain je člen ochranky v obchodním domě. V něm se nedávno stala vražda, při které byla zabita jeho žena Claire. Harry se nemůže smířit se smrtí svojí ženy, je znechucen z vývoje vyšetřovaní policie, a tak začíná pátrat na vlastní pěst. Nejde mu na rozum kdo a proč by chtěl zastřelit jeho ženu. Vydává se vlastní cestou a přes svého kolegu a kamaráda si vypůjčuje videokazety se záznamem z kamerového systému z onoho osudného dne a sbírá informace. Den co den projíždí videokazety a fotí si tváře lidí, píše informace, až jednoho dne náhodou narazí v protějším domě na zvláštní rodinnou fotku. Po jejím důkladném prozkoumání zjistí, že byla focena před motorestem ve vzdáleném městečku, kde poznal svoji ženu Claire, ihned tam vydává v domnění že možná natrefil na horkou stopu. (Pishin)

(více)

Recenze (93)

Eldrick 

všechny recenze uživatele

Refnův zahraniční debut a hlavně finanční propadák, kterým se zadlužil natolik, že se rozhodl natočit pokračování PUSHER, aby dluhy umořil. Samotný film oplývá napjatou atmosférou jak kšandy. Lehce hitchockovský koncept inspirovaný také očividně Lynchovým LOST HIGHWAY předznamenává Refnův pozdější neonový fetiš. Hlavně závěr v hotelu připomene scénami ve výtahu a na chodbách současnou formální podobu Refna. První polovina filmu se věnuje posedlostí hlavní postavy, kdežto druhá zas neuspokojivě vysvětluje, co se vlastně stalo. Závěr vyšumí do ztracena. Nedivím se, že film propadl. Neví totiž, pro jaký publikum je určen. ()

Happens 

všechny recenze uživatele

Četl jsem, že Refn se naučil číst a psát až ve 13 letech. Raději než slovem se vyjadřuje vizualizací, což film pouzue pouze potvrzuje: šetří se slovem, ale atmosféra je dechberoucí. Dle mého názoru je i pomocí skvělé práce s vizuálem scén poznat, co je domýšlení/sen/fikce a co je realitou. Atmosféra vtáhne. Turturro je boží jako vždy. A Refna miluji. ...jenom mírné zklamání, připravte si lámání hlavy po filmu a la co tím asi básník chtěl říct. ()

Reklama

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Těsně po Drive asi nejlepší Refn... Posedý Turturro snažící se v rozostřených zvětšeninách záznamů bezpečnostních kamer, najít vodítko, je zcela uvěřitelný a sugestivní.. Refn je soustředěný a pomalý, ale nesklouzává do sebeparodie (jak se mu to někdy stává). Byl jsem napjatý jak kšandy a za mě je to někde mezi 4 a 5 ()

Seabeast 

všechny recenze uživatele

Mám-li to shrnout jedním slovem v obou polaritách, tak po prvním shlédnutí: plus - atmosféra, mínus - zbytek. Čekal jsem trochu více. Inspirace mistrem Lynchem je zřejmá z hlediska mysteriózního nádechu. Co mi poněkud nejvíc pokulhává je scénář, protože film povětšinou nemá tah na branku a v podstatě krom atmosféry a napětí nic jiného zajímavého nenabídne. Pokládá řadu otázek, které vlastně zůstanou nezodpovězeny, aniž by nabídnul aspoň nepatrné indicie. A nejde nutně o indicie, které vám jasně vyloží karty, ale o ty, co poskytnou prostor pro vlastní interpretaci. Tohle Lynch zvládá na jedničku a Refn z Fear X spíš udělal jalovou "rádoby lynchovinu". Navíc u Lynchových filmů po dokoukání zjistíte, že máte brouka v hlavě a začnete se pídit, zde se tomu vůbec nestalo a celkový zážitek vyšuměl do prázdna. Možná to chce dát ještě jednu šanci, kdo ví, ale z hlediska pohledu diváka, by vás už na první měl film něčím výrazným oslovit a přinutit vás k opakované projekci. ()

klima777 

všechny recenze uživatele

Fear X je dosti mělká a hloupá hra s divákem. Ano, říkám to jako Lynchův obdivovatel (mimochodem: v jeho dílech zdaleka nejde jen o hutnou atmosféru, psycho-můry a halucinace).----------- V případě tohoto filmu je zajímavé sledovat jisté ulpívání na povrchní formě a nahodilých akcidentech. Skutečná hlubina [tzn. strach, odcizení (dále nechť každý dosadí dle svého uvážení)] jaksi absentuje.------------ Ale možná soudím příliš příkře. Pozdější Refnovy práce vnímám jako zdařilejší. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (4)

  • Závěrečné titulky doprovázejí záběry bezpečnostních kamer, které Harry Cain (John Turturro) sledoval. (vojacekr)

Reklama

Reklama