Reklama

Reklama

Steamboy

  • Japonsko Steamboy (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Animovaný velkofilm režiséra Katsuhira Otomo propojení dvourozměrné a trojrozměrné grafiky, vyrobený za pomocí plně digitálních technologií byl konečně dokončen. 10 let práce a rozpočet téměř 22 milionů dolarů dělá ze Steamboye nejdražší japonský animovaný film historie. Režisérova úplná oddanost celému projektu je zřejmá z každého filmového záběru. Vědecko-fantastický retrofilm se odehrává v prostředí viktoriánské Anglie. Hlavní hrdina filmu a zázračný vynálezce jménem Ray Steam získal tajemnou kovovou kouli, která obsahuje novou formu energie schopnou zásobovat celou zemi. Tenhle mladý muž ji však musí využít, aby bojoval proti zlu, zachránil svou rodinu a ubránil Londýn před zničením. Přepychové viktoriánské interiéry a elegance tvarů tehdejších strojů dovolily Otomovi vytvořit oslňující obrazové pozadí i samotné stroje. Více než 180 000 obrázků a 400 scén počítačové grafiky dělá ze Steamboye jeden z nejpropracovanějších animovaných filmů. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (102)

mr.filo 

všechny recenze uživatele

Klasik na steampunkovém filmovém poli. Kde jinde očekávat takové množství páry než v takto příhodně nazvané pohádce? Celkový dojem nekazil uřvaný a uhekaný dabing, ač i tento způsob dabování byl místy krajně nelidský. Spíše mě zaskočila neúroveň některých scén, kvalitou blízká Včelce Máje. Kladuli si otázku, co je větší sci-fi, zdali to je Temže širší než Balaton nebo Eiffelovka v Londýně a nebo létající zámek na páru, tak odpovědi raději nechávám na divákovi :) ()

Xeelee 

všechny recenze uživatele

Jak tu psal Jhershaw, chtělo by to anglický dabing. To byla první myšlenka, která mě na začátku filmu napadla. Zkomolená jména zní příšerně a japonsky hovořící angláni na mě působili divně a nepřirozeně. Začátek sice vypadá docela slibně a animace je nádherná, ale postavy jsou strašně "černobílé" a scénář stojí za… přepsání. Příběh utváří nesmysly, bez nichž by vznikl naprosto odlišný film. I kdyby se dala nějaká koule natlakovat tak, že by dva kousky udržely desítky minut ve vzduch obrovský kovový kolos, tak by té třetí nedošla pára po pár minutách letu s malým klukem. Navíc je koule poměrně malá a tisíce litrů kapaliny, která by vznikla kondenzací par, by se do ní nevešla, nehledě na její hmotnost. Navíc kdo kdy viděl, aby pára odebírala okolí energii? Je teplejší než okolí, takže se ochladí na teplotu okolí, které ohřeje. Problém Steamboye je v tom, že se bere strašně vážně. Kdyby se nesl ve fantasy duchu a obešel by se bez zmrazení Londýna, dělaného na efekt, tak to mohl být zajímavý film i s velmi slabým scénářem. Prostě to je blbost, ale minimálně za shlédnutí stojí, už jenom kvůli poněkud zvláštní, ale naprosto dokonalé animaci. Kvůli **** začátku ale míň jak *** nedám, i když výsledný dojem byl tak o hvězdičku horší. Aspoň nám tu Katsuhiro Ôtomo ukázal potenciál steampunku. Tohle ale nebyl steampunk, ale spíš pára nad hrncem bez děje a bez punku. Třeba někdo jiný steampunk uchopí za ten šťastnější konec. Nezbývá než doufat. Páru v duši. ()

Reklama

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Samozrejme, s úctou hľadím na určité edukatívne aspekty, resp. isté scenáristické vsuvky, ktoré dodávajú tomuto animovanému filmu akési všeobecné kritické myslenie a dôraz na vzniknuté problémy spôsobené nenažranosťou akože v mene vedy. Lenže charakterové rysy a príbehová stavba poodhaľuje dosť nevyrovnaný kooperatívny celok, ktorý funguje akurát tak v medziach science fiction, nie vedecko-historickej drámy. A keďže s existenciálnou vážnosťou, akou sa dielo prezentuje, kazia dojem napríklad nezmyselne fyzikálne privilégia hrdinov, rovnako ako miera ich inteligencie. A tu sa dá donekonečna plávať vo víre chýb. Jednou z najzásadnejších je trebárs polarizačné škatulkovanie rodiny, kde otec je výrazný, neústupčivý a zmagorený záporák, jeho synáčik naopak, onen nový Superman-Einstein, ešte k tomu v predtínedžerskom veku. Samostatnou kapitolou je vyzlečený dedo, síce niektoré jeho rady majú čosi do seba, v celoplošnom ponímaní však i prejav jeho postavy nápodobne skĺza do prahu slušného gýča. ()

Marius 

všechny recenze uživatele

Katsuhiro Ôtomo je medzi anime nadšencami známy najmä svojou hardcore sci-fi kultovkou Akira. O to viac prekvapí, že sa od tematiky “nepochopiteľného filozofovania”, ktoré mu vynieslo povesť tvorcu jedného z filmov označených pochybnou nálepkou “najlepšie anime všetkých čias” (vec názoru – ja to tak nevidím) odklonil a chopil sa projektu, ktorý je údajne dodnes najdrahším anime filmom všetkých čias. Steamboya bude veľmi veľa divákov kopať pod čiernu zem ako úžasnú akčnú jazdu bez hlbšej myšlienky. Lenže, o čo menej dá tento film mladším ročníkom a tým, ktorí čakajú od každého anime buď úchylnú komédiu , alebo filozoficko-emocionálny orgazmus , o to viac sa odmení generácii, ktorá namiesto na Star wars vyrástla na vizionárskych románoch otca všetkých sci-fistov Julesa Verna. Veru, keby tento spisovateľ mohol Steamboya zhliadnuť, určite by ho inšpirácia jeho románmi nevýslovne potešila. Film má vlastne jednoduchý príbeh, točiaci sa okolo vynálezu akejsi “parnej gule” ukrývajúcej nesmiernu a čistú energiu a predstavujúcej akýsi akumulátor pohybujúcej sa vojenskej pevnosti (dokonca i Miyazakiho Hauru by tento moving castle závidel), ktorá by jeho vlastníkovi zaručila prevahu nad všetkými armádami storočia pary. Tento vynález zostrojili otec a deduško hlavného hrdinu Raya . Na týchto dvoch postavách leží i aký-taký myšlienkový potenciál filmu ukazujúci konflikt medzi poňatím vedy ako “veda pre peniaze a moc” a “veda pre ľudí a pre vedu”. Avšak, Steamboy je v prvom rade akčná jazda, takže diváci zívajúci pri siahodlhom filozofovaní sa nemusia báť. Akcia v Steamboyovi je jednoducho úchvatná. Divák úplne zabudne na to, že pozerá len na “animák”. Zabudnite na to čím Vás krmili Star Wars E3 či King Kong. Steamboy nepotrebuje 3D efekty aby tieto spektákly poslal čo sa týka akcie ďaleko za seba . Stačí fantázia, výborný cit pre akčné scény a mierna demolácia Londýna , to všetko vo výbornom 2D prevedení a väčšina akčnej hollywoodskej produkcie môže len s otvorenou pusou ticho závidieť. Veľmi pobaví ironický a politicky nekorektný odkaz adresovaný američanom, ktorí sú stelesnení postavou Scarlet O´Hara , ako vylízanej rozmaznanej blondýny vlastniacej onu pevnosť a čudujúcej sa “prečo tí zlí ľudia na nás strieľajú?”. Aby som však neprechválil; film je naozaj trochu natiahnutý a pri záverečnom hodnotení ide len o to, do akej miery je ten, kto hodnotí ochotný túto skutočnosť prehliadnuť. U mňa 9,5/10 ()

SoolenJV 

všechny recenze uživatele

Pára, trubky, ozubená kola, lodě, vlaky, podivné stroje, divná hejblata, ztělesněný svět "věku páry", tak jak by jej viděl Jules Verne. Příběh - asi nejslabší článek řetězu - je předvídatelný až hrůza. Bohatě to ale vynahrazuje naprosto jedinečný vizuál, postavený na kombinaci japonského anime a charakteristicky evropského, industriálního, prostředí. Velmi příjemné překvapení. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (7)

  • Ve filmu se častokrát vyskytuje ikonický londýnský most Tower Bridge, což je nesmysl, jelikož se děj odehrává v roce 1866 a most byl vystavěn v letech 1886–1894. (Petsuchos)
  • V japonské i v anglické verzi filmu je postava Raye dabována mladou ženou. Jedná se o obvyklou praktiku. (Janko666)
  • Když se na začátku filmu Ray prochází po Manchesteru, jsou na pár sekund vidět Karl Marx a Friedrich Engels, povídající si na ulici. Oba dva žili v době, kdy se film odehrává, ve Velké Británii. (Raztubyl)

Reklama

Reklama