Režie:
Hiroši InagakiHudba:
Ikuma DanObsahy(1)
Takezo už ako samuraj, pod novým menom Miamoto Musashi, putuje po Japonsku, stretáva sa v súbojoch s tými najlepšími samurajmi a stále zostáva neporazený. Všade ho už poznajú ako toho najmocnejšieho samuraja v celom Japonsku. Musashi sa vracia do Kyota, aby vyzval na súboj majstra tamojšej najprestížnejšej samurajskej školy. Takeza si všimne velmi schopný, ambiciózny samuraj Sasaki Kojiro, ktorý v Musashim vidí svoju životnú výzvu a jeho jediným cieľom sa stáva vyzvať a poraziť Musashiho v zájomnom súboji.
Sasaki Kojiro je podobne ako Miamoto musashi, skutočná historická postava a je ústredným motívom vo filme Kojiro (1967, réžia Hiroshi Inagaki ). (kitano)
(více)Videa (1)
Recenze (38)
Utahané, a přesto dobré. Sošné, ploché, a přesto životné. Oč více skřípající režie, o to lepší Mifune a podpůrní spoluherci. Ještěže jsou časy takovéhle filmařiny pryč. Žel, pryč jsou i ti herci. Doslovný přepis románu, minimální zjednodušení, romantika, přímočarost, Musaši je v této fázi už velikán. P.S. s pohrdnutím režií to myslím vážně - režie neznamená jen zvládnout choreografii soubojů... P.P.S. tenhle díl mi narozdíl od jedničky nepřipadal tolik jako Vávrovy husitské epopeje, ale nevímproč jako Hrátky s čertem - rozvernou notou a malovaným pozadím místo exteriérů. Vlastně nechyběl ani otec scholastik. ()
Pokračovanie životnej cesty najslávnejšieho samuraja 17 storočia feudálnym Japonskom je plné nečakaných zvratov, klamstiev, intríg a hľadania. Toshiro Mifune zo zdvihnutým samurajským mečom, je pre mňa hrdina, ktorý dáva filmu silu, epickosť a nesmrteľnosť. Pre takého postavy sa Mifune narodil. Aj keď jeho vnútorné pochody nie sú detailne rozpracované – film sa sústreďuje hlavne na postavy, ktoré ho obklopujú, jeho protivníkov, alebo ľudí s jeho minulosti, a ich vplyvy na jeho rozvoj a na jeho dospievanie ako bojovníka ovládajúceho umenie meča, film tým netrpí. Akčné scény umocňuje často krát Japonská krajina so všetkými ryžovými jazierkami, vysokými borovicami a jednoduchými obydliami. Aj keď na filme badať, zhutnenie takmer tisíc stranovej knihy – čo sa prejavuje hlavne v strácaní sa, medzi rôznymi postavami, film je po dramaturgickej stránke zvládnutý na výbornú. Má skvelé tempo, výbornú hudbu a nezabudnuteľné výkony Japonských hercov, ktorý sa už v prvom diely stali nesmrteľnými. Neuveriteľne sa teším na tretí diel a knihu si objednávam. ()
Tak zase takový posun vpřed oproti prvnímu dílu to není, ale napětí jak vše skončí ve mě narostlo o to více, že je zde rozehráno mnoho osudů a ať je mi jasný jak skončí ten hlavní, zbytek je obestřen záhadou. Velké minus filmu je ten, že je téměř vše natáčeno za šera a člověk (ať se soustředí jakkoliv) se v soubojích docela ztrácí... - 5. 12. 2012 - 75% ()
Lepší než první část, ne však o moc. Po skvostném úvodu je třeba zatnout zuby a přežít střední pasáž, finále je naštěstí opět zdařilé. Překvapivě málo to stojí na Mifunem a jeho charismatu. Navíc exteriéry tu oproti jedničce mnohem více supluje studiový papundekl, což sice není zápor, ale zarazí to. ()
Druhý díl Inagakiho zpracování Musashiho příběhu se z velké části přesunul do studia, kulisy jsou sice špičkové a mají své kouzlo první díl má díky větší porci skutečných scenérií kapku navrch. Děj se v první polovině filmu navíc poměrně výrazně dramatizuje a dochází k mírnému snížení tempa. Film však opět postupně graduje a vrcholí mimořádně povedenou závěrečnou akcí. 85% ()
Reklama