Reklama

Reklama

Podezřelá

  • Jižní Korea Heeojil gyeolsim (více)
Trailer 3

Detektiv Hae-joon je povolán k případu úmrtí muže, který se zabil za nejasných okolností při pádu ze skály. Stín podezření ihned padá na čerstvou vdovu, krásnou Seo-rae, která touto skutečností nevypadá vůbec rozhozená. Zdá se však, že chladná byla pouze ke svému manželovi, mezi ní a vyšetřovatelem totiž začíná vznikat nečekané citové pouto. Není však láska pouhou zástěrkou, jak uniknout zraku policie? Park Chan-wook, autor legendárního Oldboye a Komorné, se vrací s mysteriózní detektivní romancí, která vám zamotá hlavu a rozbuší srdce. Pověst dalšího korejského fenoménu po Parazitovi a Hře na oliheň film upevnil ziskem Ceny za nejlepší režii na filmovém festivalu v Cannes. (Aerofilms)

(více)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (104)

Skeksis 

všechny recenze uživatele

Park Chan-wook sa konečne prebral. Po tých posledných troch blbinách, čo natočil, je to konečne niečo, na čo som bola zvyknutá, a prečo ho mám rada. Tento film je v podstate totálne klišé, ale spracovanie skvelé. Old Boy je stále môj najobľúbenejší film. tému pomsty mám asi najradšej, je to zdroj, z ktorého sa dá stále čerpať, ale uspokojím sa aj s romantickou zlátaninou, pokiaľ je od Parka. Aj keby natočil párky v chladničke, tak si to zapnem. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Jihokorejský režisér a scenárista Park Chan-wook v roce 2003 mnohým vytřel zrak svým thrillerem Oldboy. Oldboy je z dnešního pohledu již prakticky vnímán jako kultovní klasika, Park Chan-wook se poté stejně jako například Bong Joon-ho či Ki-duk Kim zasloužil o to, že se jihokorejská kinematografie rozhodně nemá přehlížet. Na úspěch Oldboye se poté prozatím Parkovi úplně navázat nepodařilo, přesto zůstává vyhlíženým a plodným filmařem, kdy například jeho novinka Podezřelá bude Jižní Koreu reprezentovat na Oscarech v oblasti kandidátů na nominaci za nejlepší zahraniční film. Má ovšem Parkova romantická detektivka vlastně šanci?   Rozhodně potěší, že si Park po letech ponechává svůj výrazný rukopis, který je rozpoznatelný skrze nádherný audiovizuál či slabost pro černý humor, který jde často až na hranu. Parazit z roku 2019 prezentoval jeho tvůrce Bong Joon-hoa jako velmi schopného žongléra, který dokáže přehazovat balonky ztělesňující žánry a stejně jako právě Bong to působí dojmem, že Parker dokáže suverénně střídat přístupy i atmosféru.   Park Hae-il v hlavní roli detektiva Hae-joona podává velmi soustředěný herecký výkon, Hae-joon je poté zajímavě napsaný charakter, který se v průběhu vyprávění po setkání Seo-rae v podání Wei Tang musí bojovat se sebou samým, kdy cit začíná pomalu párat rozum. Ať už je samotné zkoumání případu sebevíc zajímavější, sledování morálních dilemat Hae-joona je ve finále ještě o chlup více vtahující. Zvláště když na první pohled ohraný námět Park dokáže opepřit nečekaným vývojem událostí.   Kamera Ji-yong Kima je neskutečně nápaditá a na film se díky ní krásně kouká, emoce dokáže správně poladit soundtrack Joa Yeong-wooka. Délku 138 minut si v jistých momentech film vlastně těžce dokáže obhájit, protože pár míst, které bez problémů mohli skončit na podlaze střižny a ničemu by to neuškodilo, se tu najde. K tomuto přesvědčení se snadno dostane i dramaturg amatér, film ovšem rozhodně nepůsobí dojmem prázdnoty a nevyvolává dojem, že se v něm nic neděje. Na to má Park až příliš es v rukávu.   V Podezřelé je snadné vidět něco jako ztělesnění platonické lásky, Park i proto k lásce přistupuje o poznání více krotce a méně ostře, než jak bylo vidno právě u jeho Oldboye. Do jisté míry tu Park vzdává poctu i svému oblíbenému filmařovi Alfredu Hitchockovi, jehož Vertigo ho kdysi vedlo k rozhodnutí o tom, že by se rád stal režisérem (Park má holt vkus). Nejen Hae-joon, ale i Seo-rae poté působí jako nečernobílé postavy, které mezi sebou mají bravurní dynamiku. Ve finále je vlastně těch kliček v příběhu možná až příliš a nespasí to ani přítomnost režisérské finesy.   Sympatické naopak i dlouho po filmu zůstává to, že Park vlastně mnohé neservíruje na talíři a hodně sází i na diváckou interpretaci (i když jí v oblibě nemá každý a většinou u některých svádí k nadávání do líného scenáristy). Právě motivy lásky tak paradoxně ve filmu spějí k samovolné interpretaci, přesně tak tomu je i u samotného termínu láska. Skryté významy navíc poodhalují motivace postav a nenávratně připravují půdu pro dějové zvraty, působí to tak dojmem, že tenhle romantický thriller o touze je skutečně dílem tvůrce, který se strašně moc snaží být perfekcionista. A i přes pár vad na kráse je jeho Podezřelá jednoduše povedená záležitost.   Park Chan-wook Podezřelou poprvé uvedl na letošním Filmovém festivalu v Cannes a získal na něm cenu za režii. A to naprostým právem. Podezřelá není dokonalá, je ovšem tak bravurně uchopená, že má člověk pocit, že cena za režii skončila v dobrých rukách. Dost možná i proto, že v rámci Podezřelé nejspíš Park představil svou něžnější stránku. A ta je super.... () (méně) (více)

Reklama

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

Park Chan-Wook přichází se svojí variací na Základní instinkt a i když Podezřelá neobstojí ve srovnání s Parazitem, rozhodně jde o dílo, které stojí za vidění. Melodramatický a svým způsobem melancholický thriller s prvky detektivky sice nebude pro každého a klidně by mohl být o půl hodiny kratší, ale Parkova režie a Kimova kamera dokáží bohatě vyvážit i ty méně záživné momenty a zbytečnou překombinovanost ve druhé polovině...70% ()

Blackhand47 

všechny recenze uživatele

Parkův cenami ověnčený snímek začíná skvěle. Máme tu smrt chlápka, který sebou několikrát praštil o skálu a komické duo detektivů musí jeho smrt prošetřit. Stopy vedou k manželce zesnulého, ale byla by schopná jej zavraždit zrovna ona? Film v této části filmu skvěle pracuje se střihem, přechody i dávkováním humoru. Divák jako u jiných detektivek zvažuje, zda jej režisér netahá za nos a pak konečně přijde očekávané rozuzlení... a film pokračuje a táhne se, protože se detektiv odstěhuje a podezřelá jej sleduje stejně jako on předtím sledoval ji. A následně zemře její další manžel a vyšetřuje se dál a dál. Nevím, podle mě měla Podezřelá skončit první vraždou nebo třeba i po krátké pasáži, která by následovala, ale rozhodně to nemělo mít skoro dvě a půl hodiny. Od onoho rozuzlení se to neskutečně vleklo a působilo to, jako by nám v kině za sebou pustili dvě nebo možná i tři epizody seriálu. Tohle fakt ne, kdyby to skončilo dříve, dal bych o deset procent více, ale takhle je moje hodnocení 65 % ()

Vajonek 

všechny recenze uživatele

Asijskou tvorbu zatím nemám moc nasledovanou, asi bych se na ni ale měla více zaměřit. Minimálně Podezřelá mě tedy k tomu docela inspiruje. Je to film, kde se mísí spousta žánrů, sama jsem čekala podle popisku (a neznalá režisérovy další tvorby) prostě krimi s nějakou romantickou zápletkou, pak jsem byla překvapená, kolik dalšího se do toho dokázalo vlézt (prvky komedie, thrilleru, psychologického dramatu...). Celé je to až neuvěřitelně technicky vychytané (různé přibližování, oddalování kamery, míchání perspektiv, časových rovin, hra se světlem atd.), což způsobuje, že divák musí být stále ve střehu, aby mu něco neuniklo, aby vše dobře pochopil, ničím si nemůže být v žádný moment jistý. To může být trochu nevýhoda, pokud se ale na tenhle film půjdete podívat odpočatí a ne si odpočinout a budete se pak řádně soustředit, odmění vás to, ty vychytávky si povětšinou užijete. A nejen je, protože tenhle film není jen pečlivě "řemeslně" zpracovaný, chytrý, promyšlený, ale dokáže (právě s pomocí různých, místy velmi originálních, překvapivých "filmových" postupů) vzbudit i spoustu emocí, "očarovat vás" jako očarovala milá paní vdova pana do té doby uměřeného detektiva (který se např. na začátku diví, že si jeho žena na den přesně pamatuje, jak dlouho jsou spolu, aby byl o něco později schopen ze sebe na den přesně vysypat, jak dlouho se neviděl s milovanou, ne již tedy svou, ženou - tenhle a jiné podobné chytré momenty, které na malém prostoru dokážou říci mnohé, mě na tom filmu mimo jiné úplně dostaly). Možná by filmu prospělo, kdyby skončil už poté, co detektiv odhalil, jak to s tím pádem ze skály bylo a co proběhl jeho delší hovor (či spíše "otevřená zpověď) v bytě Seo-rae. V této fázi se dalo klidně skončit a možná by pak to kouzlo filmu bylo ještě větší. Ač ta první půlka/dvě třetiny byly přece jen zajímavější a dále mě to bavilo trochu méně, nepovažuji zbytek filmu ale ani za nějakou zbytečně nastavovanou "kaši", která by to celé "zabila" a nebrání mi to tak zůstat na pěti hvězdičkách. Všem doporučuju nenechat si tenhle film, který se vymyká většině všeho ostatního, co běžně člověk vídá, uniknout, věřím, že nebudete litovat! 85 %. ()

Galerie (65)

Zajímavosti (2)

  • Rovnako ako dej filmu, tak aj jeho natáčanie prebiehalo na viacerých miestach v Južnej Kórei, predovšetkým v meste Pusan. (MikaelSVK)
  • Juhokórejskí zástupcovia si zvolili snímku ako svojho kandidáta do boja o nomináciu na 95. ročník Oscara v kategórii Najlepší cudzojazyčný film za rok 2023. (MikaelSVK)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

29.12.2022

Opět se nám blíží konec roku, ale ještě před tím, než se všichni ČSFĎáci rozutečou do víru silvestrovských oslav, máme tu tradiční ohlédnutí za nejlepšími filmy a seriály roku podle nejoblíbenějších… (více)

KVIFF.TV exkluzivně uvádí Trojúhelník smutku

KVIFF.TV exkluzivně uvádí Trojúhelník smutku

20.12.2022

Streamovací platformu KVIFF.TV nemohli fanoušci filmu v uplynulém roce přehlédnout. Jako jediná přinesla do České republiky poslední počin režisérské legendy Larse von Triera – třetí sérii Království… (více)

V Cannes byly uděleny Zlaté palmy

V Cannes byly uděleny Zlaté palmy

28.05.2022

75. ročník prestižního Mezinárodního filmového festivalu v Cannes se uchýlil ke svému konci a dnes večer proběhl zakončovací ceremoniál celé letošní filmové akce, kde byli mimo jiné oznámeni vítězové… (více)

Reklama

Reklama