Reklama

Reklama

Podezřelá

  • Jižní Korea Heeojil gyeolsim (více)
Trailer 1

Detektiv Hae-joon je povolán k případu úmrtí muže, který se zabil za nejasných okolností při pádu ze skály. Stín podezření ihned padá na čerstvou vdovu, krásnou Seo-rae, která touto skutečností nevypadá vůbec rozhozená. Zdá se však, že chladná byla pouze ke svému manželovi, mezi ní a vyšetřovatelem totiž začíná vznikat nečekané citové pouto. Není však láska pouhou zástěrkou, jak uniknout zraku policie? Park Chan-wook, autor legendárního Oldboye a Komorné, se vrací s mysteriózní detektivní romancí, která vám zamotá hlavu a rozbuší srdce. Pověst dalšího korejského fenoménu po Parazitovi a Hře na oliheň film upevnil ziskem Ceny za nejlepší režii na filmovém festivalu v Cannes. (Aerofilms)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (78)

bart_ 

všechny recenze uživatele

Taková jihokorejská odpověď na Hitchcockovo Vertigo a Verhoevenův Základní instinkt, z níž se vyklubala důmyslná hra s intuicí a diváckým očekáváním pod neméně důmyslnou režijní taktovkou Park Chan-wooka..... Svéráz korejské kinematografie Park Chan-Wook (který mě před pár roky zklamal Old Boyem jen aby mě pak uzemnil svým strhujícím erotickým thrillerem Komorná) si totiž vzal na paškál neskutečně hravý, zábavný, vzrušující a rafinovaný žánrový koktejl detektivky až Fincherovského střihu a romance ze starý školy, jehož stěžejním motivem je platonické koketování naivního dobrosrdečnýho detektiva trpící nespavostí a zdánlivě charakterově nečitelné vdovy podezřelé z vraždy manžela, jejíž aura podivné femme-fatale je pomyslným středobodem a gró tajemnosti celého snímku. A přestože je tenhle koktejl fakt hutnej a jeho konzumace trvá skoro 140 minut, hekticky sype na diváka jednu informaci za druhou a vy jste doslova nuceni se zorientovat v týhle změti absurdního mysteriózna, tudíž nemáte sebemenší šanci se jakkoliv nudit. Kdekomu pak nemůže být po chuti skákání v ději, překombinovanost, syndrom nespolehlivého vypravěče, anebo balancování na vícero nesourodých žánrových rovinách. Jak už jsem ale zmínil, Parkova nápaditá režie a experimentování s formou (viz. honička, stalkování, jízda autem, horolezectví, finále a mnoho dalšího) to tahá a zastiňuje veškerá negativa, která by znepříjemňovala pachuť na vašem cinefilním jazýčku.... Má to napětí, humor, romantiku, ale i nádech tajuplna – zkrátka všechno, co každá pečeť kvality vyžaduje od áčkovýho bijáku, ať už v rámci či mimo rámec asijského filmu. Mně se tenhle záhadný rébus ještě záhadněji (a zcela subjektivně) trefil do gusta. Kdo se nebojí si zavařit mozkové závity, ten se tu prostě najde. Zlatá Palma za režii naprosto zasloužená.... virtuózní záležitost, která je matoucí a fascinující zároveň. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

S odstupem pár týdnů od projekce ve Varech si už z toho veskrze pamatuju jen to, jak mi z těch příšerných sedaček v karlovarském divadle málem zdřevěněla prdel a jak jsem se snad každých 5 minut díval na hodinky, kdy bude konečně konec. Ne vážně, řekněme si to na rovinu, přivádět na svět takhle dlouhé filmy je něco jako týrání diváka, a byl jsem regulérně nasraný jak na režiséra, že je to tak dlouhé, tak na ty reklamní kecy od Aerofilms, které to už nějakou dobu vynáší do nebe, a přitom to prostě zas takový zázrak není (což je názor, který mám i na režisérovy předchozí filmy, které mi vždycky přišly strašně přeceňované). Kdyby to bylo o 40 minut kratší, přišlo by mi to jako fajn asijská kriminálka, ale v této podobě je to pro mě zcela nesnesitelné, bohužel. ()

Reklama

Fr

všechny recenze uživatele

„BÁLA JSEM SE, ŽE UMŘE. KONEČNĚ.…“   Srdce mně to nerozbušilo, hlavu zamotalo. Doteď prostě nevím, jestli jsem 20x usnul kvůli ději, autorovi titulků nebo vyčerpáním z tenisovýho zápasu. Každopádně jsem byl ztracenej… A protože nechci bejt podezřelej, vynechám hodnocení. I když to vidím tak na 2*!   /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stará je podezřelá...  2.) Starej dělá na vraždách a zdá se mi poněkud zádumčivej.  ///  Thx za titule „Ananas125“ – ovšem příště si s tím pls víc pohrej!                PŘÍBĚH  ***  HUMOR  ne  AKCE  ne  NAPĚTÍ  ne ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Jihokorejský režisér a scenárista Park Chan-wook v roce 2003 mnohým vytřel zrak svým thrillerem Oldboy. Oldboy je z dnešního pohledu již prakticky vnímán jako kultovní klasika, Park Chan-wook se poté stejně jako například Bong Joon-ho či Ki-duk Kim zasloužil o to, že se jihokorejská kinematografie rozhodně nemá přehlížet. Na úspěch Oldboye se poté prozatím Parkovi úplně navázat nepodařilo, přesto zůstává vyhlíženým a plodným filmařem, kdy například jeho novinka Podezřelá bude Jižní Koreu reprezentovat na Oscarech v oblasti kandidátů na nominaci za nejlepší zahraniční film. Má ovšem Parkova romantická detektivka vlastně šanci?   Rozhodně potěší, že si Park po letech ponechává svůj výrazný rukopis, který je rozpoznatelný skrze nádherný audiovizuál či slabost pro černý humor, který jde často až na hranu. Parazit z roku 2019 prezentoval jeho tvůrce Bong Joon-hoa jako velmi schopného žongléra, který dokáže přehazovat balonky ztělesňující žánry a stejně jako právě Bong to působí dojmem, že Parker dokáže suverénně střídat přístupy i atmosféru.   Park Hae-il v hlavní roli detektiva Hae-joona podává velmi soustředěný herecký výkon, Hae-joon je poté zajímavě napsaný charakter, který se v průběhu vyprávění po setkání Seo-rae v podání Wei Tang musí bojovat se sebou samým, kdy cit začíná pomalu párat rozum. Ať už je samotné zkoumání případu sebevíc zajímavější, sledování morálních dilemat Hae-joona je ve finále ještě o chlup více vtahující. Zvláště když na první pohled ohraný námět Park dokáže opepřit nečekaným vývojem událostí.   Kamera Ji-yong Kima je neskutečně nápaditá a na film se díky ní krásně kouká, emoce dokáže správně poladit soundtrack Joa Yeong-wooka. Délku 138 minut si v jistých momentech film vlastně těžce dokáže obhájit, protože pár míst, které bez problémů mohli skončit na podlaze střižny a ničemu by to neuškodilo, se tu najde. K tomuto přesvědčení se snadno dostane i dramaturg amatér, film ovšem rozhodně nepůsobí dojmem prázdnoty a nevyvolává dojem, že se v něm nic neděje. Na to má Park až příliš es v rukávu.   V Podezřelé je snadné vidět něco jako ztělesnění platonické lásky, Park i proto k lásce přistupuje o poznání více krotce a méně ostře, než jak bylo vidno právě u jeho Oldboye. Do jisté míry tu Park vzdává poctu i svému oblíbenému filmařovi Alfredu Hitchockovi, jehož Vertigo ho kdysi vedlo k rozhodnutí o tom, že by se rád stal režisérem (Park má holt vkus). Nejen Hae-joon, ale i Seo-rae poté působí jako nečernobílé postavy, které mezi sebou mají bravurní dynamiku. Ve finále je vlastně těch kliček v příběhu možná až příliš a nespasí to ani přítomnost režisérské finesy.   Sympatické naopak i dlouho po filmu zůstává to, že Park vlastně mnohé neservíruje na talíři a hodně sází i na diváckou interpretaci (i když jí v oblibě nemá každý a většinou u některých svádí k nadávání do líného scenáristy). Právě motivy lásky tak paradoxně ve filmu spějí k samovolné interpretaci, přesně tak tomu je i u samotného termínu láska. Skryté významy navíc poodhalují motivace postav a nenávratně připravují půdu pro dějové zvraty, působí to tak dojmem, že tenhle romantický thriller o touze je skutečně dílem tvůrce, který se strašně moc snaží být perfekcionista. A i přes pár vad na kráse je jeho Podezřelá jednoduše povedená záležitost.   Park Chan-wook Podezřelou poprvé uvedl na letošním Filmovém festivalu v Cannes a získal na něm cenu za režii. A to naprostým právem. Podezřelá není dokonalá, je ovšem tak bravurně uchopená, že má člověk pocit, že cena za režii skončila v dobrých rukách. Dost možná i proto, že v rámci Podezřelé nejspíš Park představil svou něžnější stránku. A ta je super.... ()

Algernons 

všechny recenze uživatele

Nádherně natočený, zkonstruovaný a do kupy daný snímek, který mě bavil svými záběry, lokacemi, přechody a střihy. Moc jsem si užíval i znázornění sledování nebo flashbacků. Po všech stránkách je to film, ze kterého bych měl být nadšený i díky originálnímu příběhu se silnou premisou. Jenže to prostě nikdy nepřišlo, nikdy jsem se nedokázal ponořit do postav a ani do vztahu ústředního dua, na kterém film stojí i padá. K tomu mi to přišlo místy zbytečně zmatené a utahané. Utahané zvláště v druhé půlce, kdy tak nějak směr příběhu je jasný. Prostě extrémně ambiciózní kousek, který vůbec nefungoval, ale s radostí bych si o něm s někým kdykoliv popovídal. ()

Galerie (79)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

29.12.2022

Opět se nám blíží konec roku, ale ještě před tím, než se všichni ČSFĎáci rozutečou do víru silvestrovských oslav, máme tu tradiční ohlédnutí za nejlepšími filmy a seriály roku podle nejoblíbenějších…

Jaké jsou filmy roku podle spolků amerických kritiků?

Jaké jsou filmy roku podle spolků amerických kritiků?

28.12.2022

Ještě předtím, než budou předány Zlaté glóby, Critics' Choice Awards a než se dozvíme nominace na všemi očekávané Ceny Akademie, zveřejňují svá výroční ocenění také jednotlivé spolky a okruhy…

KVIFF.TV exkluzivně uvádí Trojúhelník smutku

KVIFF.TV exkluzivně uvádí Trojúhelník smutku

20.12.2022

Streamovací platformu KVIFF.TV nemohli fanoušci filmu v uplynulém roce přehlédnout. Jako jediná přinesla do České republiky poslední počin režisérské legendy Larse von Triera – třetí sérii Království…

V Cannes byly uděleny Zlaté palmy

V Cannes byly uděleny Zlaté palmy

28.05.2022

75. ročník prestižního Mezinárodního filmového festivalu v Cannes se uchýlil ke svému konci a dnes večer proběhl zakončovací ceremoniál celé letošní filmové akce, kde byli mimo jiné oznámeni vítězové…

Reklama

Reklama