Režie:
Chan-wook ParkKamera:
Ji-yong KimHudba:
Yeong-wook JoHrají:
Hae-il Pak, Wei Tang, Jeong-hyeon Lee, Yong-woo Park, Kyeong-pyo Ko, Young-sook Jeong, Seung-mok Yoo, Jeong-min Park, Hyun-woo Seo, Yi-seo Jung, Hak-joo Lee (více)Obsahy(2)
Detektiv Hae-joon je povolán k případu úmrtí muže, který se zabil za nejasných okolností při pádu ze skály. Stín podezření ihned padá na čerstvou vdovu, krásnou Seo-rae, která touto skutečností nevypadá vůbec rozhozená. Zdá se však, že chladná byla pouze ke svému manželovi, mezi ní a vyšetřovatelem totiž začíná vznikat nečekané citové pouto. Není však láska pouhou zástěrkou, jak uniknout zraku policie? Park Chan-wook, autor legendárního Oldboye a Komorné, se vrací s mysteriózní detektivní romancí, která vám zamotá hlavu a rozbuší srdce. Pověst dalšího korejského fenoménu po Parazitovi a Hře na oliheň film upevnil ziskem Ceny za nejlepší režii na filmovém festivalu v Cannes. (Aerofilms)
(více)Videa (3)
Recenze (102)
Dlho som nevidel kórejský film a tak voľba padla na túto podivnú drámu. Režisér sa snaží diváka upútať rôznymi zábermi a technikami, ktoré pristanú skôr hororom. Prvú hodinu ma príbeh ako tak zaujímal, ale každou ďalšou minútou bol film čoraz uťahanejší a nudnejší. Poslednú polhodinu som doslova pretrpel a na hodinky som pozeral naozaj veľmi často. Prial som si koniec, ktorý nie a nie prísť. Už ma ani nezaujímalo, či je pani podozrivá alebo nie. Ústredná dvojica bez charizmy, príbeh ťažkopádne a pomaly plynúci a napätie takmer nulové. Ak to mala byť romantika, tak to už vôbec nie...Trochu to mohlo pripomenúť Basic instinct a rozhodne ho môžem odporučiť 10 x viac než tento podivný a nezáživný mix žánrov. 40% ()
Nejslabší Park co jsem doposud viděl. Vizuální nápady to má jako vždy. Příběh by byl možná taky fajn, ale to by to nesmělo trvat tak úmorně dlouho ( pocitově ještě déle ) a co je pak opravdu úmorné je zbytečná, ale zcela zbytečná zmatečnost. Mohla to být netradiční romance, říznutá detektivkou, nebo naopak. Není to ani jedno bohužel. ()
(5/10). Tak tady jsem se naprosto minul se záměrem režiséra a většinu tohoto filmu jsem docela protrpěl. Filmu nejde upřít nezpochybnitelné kvality v podobě nádherné kinematografie. Kamera je krásně melancholická a přechody jsou naprosto lahůdkové. Ovšem tady bych s výčtem pozitiv asi přestal. Celkově mě ten příběh od začátku vůbec nechytnul. Trvalo mi nesmírně dlouho si k postavám najít vůbec nějakou cestu, která by mi pomohla se na ně alespoň z části napojit. Této problematice ještě napomáhal hrozně zmatečný způsob vyprávění, ve kterém jsem se první polovinu filmu topil a režisér mě nenechal nadechnout. Abych zase malinko vyvážil misky vah, tak katarze a jakýsi vrchol retrospektivy přišel někdy v polovině filmu. Tehdy jsem se konečně začal chytat a začínal jsem propadat ději. Všechno krásně seplo. Jenomže v zápětí jsem se podíval na časomíru a byl jsem šokován, že je přede mnou ještě polovina filmu. Vrchol filmu přišel někde v půlce a pak bylo nemožné držet diváka pořád v napětí. Právě naopak. Film se začal víc a víc utápět v melancholii a začala z toho být kvalitní ukolébavka. Důmyslný mix žánrů je věcí, kterou oceňuji protože tohle chce odvahu a um. Ovšem nemůžu říct, že se tento průnik povedl. Já jsem docela velký fanoušek zamotaných detektivních případů. Tady se mi to ale zdálo takové zvláštní a absolutně mě ten případ nechytl. Možná, že to bylo i kvůli tomu, že jsem se kvůli zmatečnému a mysterióznímu vyprávění prostě nechytal. Pokud se bavíme o nějakém horkém elementu, protože celý film působil hodně chladně, tak romantika tady byla taky kapitola sama o sobě. Zvláště jsem necítil energii mezi ústřední dvojicí. Nevím jestli je to styl korejských tvůrců, nebo je to jenom případ tohoto filmu, ale celá tato romance byla zaobalena v takovém melancholickém kabátu, že divák nemá absolutně šanci vycítit nějakou chemii. Takhle tento vztah pouze brousil hrany nějaké vášně a vůbec netnul do živého. V posledních letech jsem začínal korejské kinematografii přicházet na chuť. Podezřelá mě však dokázala tak trochu uzemnit a já vystřízlivěl z této malinké poblázněnosti. “The moment you said you loved me, your love ended. And the moment your love ended, my love began.” ()
Asi bude hlavný problém v očakávaniach, respektíve v očakávaniach ani nie autorovho rukopisu, ale údernejších zvratov. Ak by som sa ale na Podozrivú od začiatku pozeral ako na old school elegantný film noir v modernom háve, ústredná výčitka by bola minimalizovaná. Podozrivá ponúka niekoľko skvelých scén a momentov (nechajte sa prekvapiť), častokrát som sa ale pristihol, že z filmu vypadávam. Z môjho pohľadu zatiaľ najslabší režisérov počin z tých, ktoré som videl a ktoré ma bez výnimky maximálne strhli, takže aj preto 70% zaokrúhľujem smerom nadol. ()
S odstupem pár týdnů od projekce ve Varech si už z toho veskrze pamatuju jen to, jak mi z těch příšerných sedaček v karlovarském divadle málem zdřevěněla prdel a jak jsem se snad každých 5 minut díval na hodinky, kdy bude konečně konec. Ne vážně, řekněme si to na rovinu, přivádět na svět takhle dlouhé filmy je něco jako týrání diváka, a byl jsem regulérně nasraný jak na režiséra, že je to tak dlouhé, tak na ty reklamní kecy od Aerofilms, které to už nějakou dobu vynáší do nebe, a přitom to prostě zas takový zázrak není (což je názor, který mám i na režisérovy předchozí filmy, které mi vždycky přišly strašně přeceňované). Kdyby to bylo o 40 minut kratší, přišlo by mi to jako fajn asijská kriminálka, ale v této podobě je to pro mě zcela nesnesitelné, bohužel. ()
Galerie (79)
Photo © CJ Entertainment
![Podezřelá - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/166/484/166484886_78aa06.jpg)
Zajímavosti (2)
- Juhokórejskí zástupcovia si zvolili snímku ako svojho kandidáta do boja o nomináciu na 95. ročník Oscara v kategórii Najlepší cudzojazyčný film za rok 2023. (MikaelSVK)
- Rovnako ako dej filmu, tak aj jeho natáčanie prebiehalo na viacerých miestach v Južnej Kórei, predovšetkým v meste Pusan. (MikaelSVK)
Reklama