Reklama

Reklama

Maso a krev

  • Česko Krev a maso (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Na začátku šestnáctého století zuří kdesi v západní Evropě jedna z mnoha šarvátek podporovaných dosud ještě stále netuchající morovou nákazou. Italský šlechtic Arnolfini (Fernando Hilbeck) se snaží za každou cenu dostat zpátky svůj hrad a slíbí bandě žoldáků několik hodin plenění, pokud se jim podaří ho dobýt. Jenže žoldnéři jsou horší jak smečka vlků a tak se rozhodne svůj slib změnit. Odebere jim zbraně i kořist a pár jich pro výstrahu nechá pověsit. Malá skupina z nich vedená Martinem (Rutger Hauer) se ale rozhodne svou křivdu napravit loupením. A jaké je jejich překvapení, když se jim do kořisti připlete i sličná nastávající choť Arnolfiniho syna Stevena (Tom Burlinson) Agnes (Jennifer Jason Leigh). A netrvá dlouho a Martin se zamiluje... (monolog)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (205)

curunir 

všechny recenze uživatele

,,...TEN, KTO NIE JE S NAMI JE PROTI NÁM." __ Ak sa pod réžiu historického filmu podpíše Paul Verhoeven, v hlavnej úlohe je Rutger Hauer a Jennifer Jason Leigh je viac v Evynom rúchu ako oblečená, je zrejmé, že o žiadnu klasiku žánru sa jednať nebude. Áno, násilie, špina, krv, mor, sex a znásilňovanie by boli výbornými atribútmi filmu zasadeného do začiatku 16. storočia, predsa len ako tu už odznelo, Krutosť a láska je nakrútené nanajvýš svojsky. Táto skutočnosť ma na začiatku mierne odrádzala a ak by som mal hodnotiť prvých 30 min. filmu bol by zrejme na 2*. Ak sa však cez to prehryziete, čaká vás prekvapivo pútavá snímka, ktorej sa dá odpustiť aj postupná obyčajnosť príbehu. Ten sa nesie v trocha nadnesenom, až zveličenom duchu skĺzajúcom do rozprávkovosti, čo mu však do istej miery pridáva na atmosfére. Trocha nekomplexne vykreslená mi prišla Leigh-ovej postava princezny Agnes, ktorá až príliš nejasne hrá na dve strany. Zároveň by sa dalo povedať, že žiadna z postáv filmu by sa nedala považovať za vyslovene kladnú. Inak Verheovenova réžia i keď určite nijako oslnivá, neostáva však ani v úzadí a vie ukázať ako odľahčujúci čierny humor (vyznávanie si lásky nad párom obesencov), tak aj pôsobivé momenty (útek zbojníkov z morom nakazeného hradu). Samotný záver by sa však mohol niesť v tragickejšom duchu. ()

castor 

všechny recenze uživatele

…mor a kurvy, nabízí se dodat. A samozřejmě zvrácený a cynický Holanďan Paul Verhoeven. Kdyby někdo ve filmové branži zakázal sex a násilí na plátně, skončil by na ulici. Jeho první hollywoodský film představuje tlupu středověkých žoldáků, kteří na svých cestách rádi naráží na zlato, žrádlo a pití a nějakou tu nevinnou ženštinu. Ideálně pak pannu, zvlášť když jde o zaslíbenou synovy šlechtice, který je při poslední štaci zradil. Hysterická Jennifer Jason Leigh a urostlý Rutger Hauer tu tak rozjíždějí středověké orgie plné vizuálních nápadů, odhalených klínů a utrhaných končetin. Přesto nešokují tak, jak by si milovníci o krapet mladšího Verhoevena zřejmě přáli. Chybí i pořádný příběh, zapamatovatelnější momenty a zábavná zvrácenost z jiných režisérových počinů. Hravý Verhoeven bezesporu je, jen si tady hraje s trochu zvláštní látkou!! ()

Reklama

Fingon 

všechny recenze uživatele

Musím pochvalně zatleskat pazourama... Tohle se Verhoevenovi vážně povedlo. Středověký novověk (1501, přes veškerý vliv renesance se toho zas tak moc nezměnilo) je sice přece jen oproti tomu, jak to asi vypadalo ve skutečnosti, celkem čišťoučký, ale zas tak to moc nevadí. Jennifer Jason Leigh tu předvání něco naprosto mimořádného, s její Agnes bych se opravdu chtěl potkat, to je neuvěřitelně silná a zároveň sympatická žena... Nakonec tam té krve anoncované v názvu ale zas tak moc nebylo. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Paulovi sa vskutku i pomerne dosť podarilo nielen azda čo najrealistickejším spôsobom spodobniť obdobie »raného novoveku,« ale zároveň ho taktiež obdariť aj potrebnými vlastnosťami s presahom už od čias klasického, temného stredoveku, sa s tým automaticky spájajúcim, t.j. od špiny a blata, cez surovosť a sex, až vari i po mor a dekadenciu, i keď si zase na druhej strane rovnako tiež nalejme čistého vína v tom pragmatickom význame, že samotná štruktúra rozprávania príbehu bola napokon predsa tak trocha viac akosi skostnatenou, no očividne i napriek tomu som si logicky postupne začal spájať všetky jednotlivé súvislosti úplne dohromady, a v podstate najmä vďaka čomu som sa pomaličky dostával i do centrálneho prúdu nasledujúcich, mimoriadne surových udalostí, ktoré som dokázal plne [d]oceniť, pretože skrátka veľmi dobre už dávnejšie viem, že sa na začiatok 16. storočia, čiže v tomto prípade do roku 1501, situovanom v Taliansku - jednoducho povedané: jednoznačne hodili; alebo hádam môžem v danej veci skonštatovať i to, že forma mala miernejšiu prevahu nad obsahom. • Príbeh bol vzápätí, vlastne i celkom [s]prostý: „Akési zoskupenie žoldnierskych vojakov na čele s ústredným protagonistom Martinom, sa pri obliehaní akéhosi hradu, síce na malú chvíľu ocitli na strane víťazov, a to zrejme iba kvôli tomu, aby boli čochvíľa zradenými samotným kapitánom Hawkwoodom na samotný popud feudálneho pána Arnolfiniho, o čom nemali ani najmenšieho tušenia, čiže tým pádom sú ďaleko vyhnaní z priameho dohľadu zainteresovaných postáv, ale ešte nepovedali posledné slovo.” ← ó áno, presne tak, nakoľko pociťovali akúsi krivdu na dušiach, tak naprosto vážne zvažovali vykonanie «krutej pomsty,» do čoho sa systematicky nabaľovali i ďalšie dejové linky; predovšetkým s akýmsi príchodom novej, m o d r e j k r v i v podobe Agnes, sa dramatická línia ešte oveľa viacej zdramatizovala, aby tým získala na celkovej realistickosti; a pritom si len sotva málokedy dávala i »servítku pred objektív,« čím sa zvyšoval celkový adrenalín zo strany zúčastnených charakterov, ktorý skončil práve tak, ako začal. • Historický titul v podobe Mäsa+krvi,  disponoval kvalitným obsadením, keďže podľa mňa bez holandského predstaviteľa v podaní Rutgera Hauera, by to asi nemalo až konkrétne zrovna takú výraznú dynamiku, podobne ako s nemenej vhodne obsadenou - J. J. Leighovou, ktorá pred kamerou poctivo absolvovala niekoľko odvážnych scén, na čo by si možno jej kolegyne hneď tak rýchlo netrúfli? • Tvorivý tandem Verhoeven & de Bont, znovu priniesol vytúžené a šťavnaté ovocie, na ktorom som si z väčšej časti, teda i obzvláštne kvalitne nadmieru pochutnal → odporúčam obdobne naladeným divákom... ()

Kulmon 

všechny recenze uživatele

Film ze středověku tak jak si ho představuju - drsný, krutý, plný násilí páchaného na krásných ženách. Tak moc realistické až se mi to moc líbilo :-) Je to romantická pohádka o princi a princezně, avšak zcela netradiční. Verhoeven zde kritizuje vše, zejména církev, která se zdá být jen pozlátkem, pod kterým se skrývá něco mnohem temnějšího. Nebýt závěrečné kazící půlhodinky, bylo by to za plný počet. ()

Galerie (53)

Zajímavosti (14)

  • Postava menom Hawkwood (Jack Thompson) bola pomenovaná po Sirovi Johnovi Hawkwoodovi (1320-1394), skutočnej historickej postave. Hawkwood viedol skupinu condottiérov - talianskych žoldnierov v 14. storočí. (misterz)
  • Film byl obrovským kasovním propadákem a z odhadovaného rozpočtu 6,5 milionu amerických dolarů se mu podařilo vydělat pouze 100 000 dolarů. (classic)
  • Kromě obsazení americkými, australskými, britskými, španělskými a holandskými herci Verhoevena, který ve snaze dosáhnout volnějšího vizuálního pojetí nepracoval na storyboardu, zmáhala i snaha zvládnout mezinárodní koprodukci financovanou z více zdrojů, které chtěly film směřovat různými směry. Kvůli následnému improvizovanému stylu natáčení došlo k řadě zpoždění a neshod; mnoho členů štábu také přijelo a odjelo, když se jim zalíbilo pařit na místní pláži. (classic)

Reklama

Reklama