Reklama

Reklama

Brad Pitt hraje ve filmu Bullet Train nájemného zabijáka Berušku, který je odhodlán vykonávat svou práci mírumilovně, jelikož se mu spousta předchozích kšeftů vymkla z rukou a smůla se mu lepí na paty. Osud má nicméně jiné plány, protože Beruška se při své nejnovější misi v nejrychlejším vlaku světa dostane do křížku se smrtícími protivníky. Jejich cíle jsou vzájemně propojené, a zároveň protichůdné. Konec trati je pouze začátkem nepřetržité divoké a vzrušující jízdy napříč moderním Japonskem. (Falcon)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (879)

Marius 

všechny recenze uživatele

Epicky postmoderné komiksové kino, ktoré všetko ritchieovsky vysvetľuje za pochodu a prevracia divákovi pohľad na postavy scénu od scény. Dávno som sa tak nezabavil, má to len malú vadu krásy, Rusov by mali hrať Rusi lebo Joey King rusky vôbec nevyzerá (čo by som dal za takú Angelinu Strečinu alebo Jelizavetu Kononovu v tejto úlohe), a nech sú jej mandarínky ľahké, jej ruština znie horšie ako japončina (a taliančina) Brada Pitta. Ale inak plný kotol uhlia do lokomotívy Tomáša a ovocníčkovia FTW, hlavne Aaron Taylor -Johnson je s tým prízvukom neskutočný. 10/10 a horúci adept na film roka. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Letos se nám v kinech sešlo zajímavé vlakové kombo - Mimořádná událost a Bullet Train. Lokálka vs šinkansen, čecháčci vs zabijáci, český film vs Hollywood. Nepřekvapivě jsem dal přednost filmovému rychlovlaku a musím mu nechat, že má geniální název a zápletku. Šest zabijáků, jeden tajemný kufřík a jeden noční vlak - z toho mohla být atmosférická, stylová a intenzivní jízda a novodobá žánrová klasika. Prostě John Wick trojka ve vlaku. Jenže nerežíruje Stahelski, ale Leitch a ten to jede ve stylu svého Deadpoola 2, což znamená spoustu přiblblého humoru, kdy jsem se uchechtl zbruba každému padesátému fóru. Ne, že by to nemohlo fungovat jako asijsky zběsilá a crazy jízda, ale pak by to muselo být zběsilejší i rozjívenější a vyhodit pokusy o drama kolem asijské famílie. Atmosféru a stylovost (oboje přitom Leitch umí, viz. Atomic Blonde) zabíjí přebarvičkovanost filmu - celou dobu jsem měl pocit, že sleduju dění v nějakém dětském lego koutku a ne v nočním rychlovlaku. Největší zklamání je pak akce, v níž byl Leitch vždycky silný. To, co předvádí tady, je prostě málo. Tím nemyslím, že nepřekonává špičkového Wicka trojku, nebo že ho ani nedorovnává - on se mu ani vzdáleně neblíží. Pár nápadů a nějaký ten cool moment se najdou, výrazněji to ale rozsvítí až digi finále a člověk už je přitom od téhle party zvyklý na úplný jiný level. Postavy mě s výjimkou namachrované mastermind záporačky s vizáží školačky (Joey King z Princess) nezaujaly a nebavily, Pitta dělajícího ze sebe kokota jsem úplně neocenil, stejně jako hrubě nevyužitého Kojiho a Sanadu (a do půlky jsem netušil, že se koukám na Aarona Taylora-Johnsona). Z cameo rolí pobavil úchylný Tatum, Sandra mě naopak bolela a Reynolds tu byl naštěstí přesně tak dlouho, abych ho snesl (tj. dvě vteřiny). Celkově se na tomhle výplachu určitě spousta lidí dobře zabaví, ale já až do finále uvažoval o dvou hvězdičkách a pachuti z promarněné šance na (památnou) akční pecku se prostě nezbavím. Rád bych to viděl režírované Walterem Hillem v 70. letech. ()

Reklama

DJ_bart 

všechny recenze uživatele

Quentin Tarantino meets Guy Ritchie aneb zajímalo vás někdy, co bylo v kufříku z Pulp Fiction? Jestli je v něm kokain pro konečníky poslanců STANu, slevový kupóny na jízdný, nebo dotace od Petra Fialy? Na tuto otázku se pokouší odpovědět pan strojvedoucí David Leitch ve své nejnovější akční jízdě, Bullet Train, který naprosto brilantně vyniká svým groteskně stylizovaným násilím, situační komedií, extrémně charismatickým hereckým ansámblem (hlavně Chleba s Pitou si svou roli Berušky neskutečně užívá, no a Aaron Taylor-Johnson je zlatíčko), šílenou over-the-top akcí, a zejména pak rozmanitými hrátkami s narací (viz. geniální flašback s flaškou), klišé, leitmotivy a kauzalitou – laicky řečeno: někdo udělá nějakou absurdní random pičovinu a to posléze ovlivní příběhový vývoj pro někoho jiného, a toto schéma se nápaditě opakuje ihned několikrát dokola, tudíž bystrý divák se bude tetelit blahem. Plnou palbu tomu nedám jen kvůli tlačení na pilu ohledně připomínání (ať už příběhových nebo vizuálních) detailů pro nechápavý chuje, překombinovanýmu finále, a míň zelenýho plátna/CGI by taky přišlo vhod – ale to je snad jediná vada na kráse týhle našlapaný lokomotívy...... Jinak nemám co bych dodal či vytknul, protože jestli hledáte tuctovou hollywoodskou žánrovku s chytrým a přesto zábavným scénářem, tak tohle je značka ideál. Vyloženě bych o sobě neřek, že jsem nenáročný divák, ale když už do kin jednou za uherskej rok vtrhne takhle originální (míněno tak že nejde o prequel, sequel či součást nějaké franšízy), svéráznej a zábavnej akční biják kterej se nebere moc vážně, jen máloco mi zabrání v tom, abych si ho se soudruhy neužil. A upřímně řečeno, takovéhle typy hravých filmů se v současnosti naneštěstí tak moc často nevidí. David Leitch zkrátka ukázal, že není jenom mistr akce, ale i mistr vypravěč. Upřímně se ani nemůžu dočkat na český remake od Zdeňka Trošky v kterém bude Langoš poprcávat proti Ondřeji Vetchému a Třem tygrům uvnitř pendolína. No a kdo má rád mandarinky, vláčky a seriál Mašinka Tomáš, ten se tu prostě najde...... [VERDIKT: karma je zdarma. 8,4 kulkovlaků z 10] ()

JFL 

všechny recenze uživatele

"Bullet Train" lze z mnoha ohledů kritizovat, ale také si ho ze stejných důvodů užívat. Máme tu Japonsko doslova z rychlíku či zběsilé tempo a nelinearní vyprávění, které spíše slouží k odvedení pozornosti a maskování nedostatků scénáře, nebo také blafování hloubky a přesahu typické pro autora předlohy Kótaróa Isaku. Na rozdíl od japonských adaptací jeho románů tady motivy provázanosti, štěstí a osudu nevyvolávají údiv a patos, nýbrž se rozmělňují do povrchně zábavných atrakcí. Stejně "Bullet Train" pracuje také s tarantinovskými postavami, tedy naprosto nerealistickými žánrovými figurami, které ozvláštňuje jejich nadsázka, stylovost a zakotvení v popkultuře. Tarantino a někteří jeho následovníci na základě popsaného principu vytvářejí sofistikované a zdánlivě propracované mocniny gangsterů či zabijáků, které v nejlepším případě přesahují rovinu mokrého snu fikční dokonalosti a stávají se polobožskými ideály, k nimž pak vzhlíží diváci. V "Bullet Train" ale opět zůstávají jen nerealistickými rozvernými maňásky s jedním karikaturně přemrštěným a neustále opakovaným atributem. Pak tu máme akční scény, respektive jejich choreografii. Ta v předchozích produkcích 87North (či 87Eleven) stála v popředí a strhávala na sebe pozornost svou okázalou fyzičností, realizační náročností a revoluční důmyslností. Tentokrát akce stojí spíš v pozadí, v prvé řadě je vždy realizována jako slapstickové gagy a propojuje jednotlivé dějové sekvence. Ať už jako zastřešující pojem pro popsané tendence filmu použijeme jakýkoli výraz - bastardizace, odsofistikovanost, zpitomnění, asimilace či hollywoodizace - právě v tom ale spočívá kouzlo a funkčnost "Bullet Train". Film totiž do sebe absorboval všemožné trendy předchozích let i dekád, které doposud oceňovali přemoudřelí fandové, cinefilové či vyznavači alternativních nik, a procedil je mainstreamovým sítem do univerzálně přístupného tvaru. Ten sice zákonitě budou ony elity ofrflávat, protože není jako ony jimi oceňované dokonalé formy, ale tím spíš bude z "Bullet Train" popový kasovní trhák. Po "Rychle a zběsile: Hobbs a Shaw" již další Leitchův projekt evokuje střední proud zlaté éry hongkongské kinematografie, který tvořily chaoticky nesourodé estrády mísící všelijaké emoce i žánrové polohy a kde pozornost diváků neustále poutaly různorodé atrakce, včetně akčních eskapád i cameo vystoupení populárních hvězd. Když uvážíme, že David Leitch a jeho kolegové jsou velkými obdivovateli hongkongských filmů, lze v tom spatřovat nikoli náhodu, nýbrž koncept. ()

somnar 

všechny recenze uživatele

Mnohem víc Deadpool než Wick v takové té nejotravnější kombinaci, kdy je to sice brutální, ale naprosto infantilní, přesto se to na konci nestoudně tváří, že to celou dobu směřovalo k tomu, že jste se o tu sebranku měli nějak hlouběji zajímat a emocionálně její rodinná pouta a bratrské ztráty prožívat, přitom jste hlavně rádi, že tahle úmorná cesta nejrychlejším vlakem konečně končí. ()

Galerie (57)

Zajímavosti (38)

  • Ve filmu si střihne rychlé cameo i Channing Tatum. Brad Pitt (Ladybug) se ho zeptá, zda si nechce vydělat rychlé peníze a Tatum následně na to odpoví, zda to nemá něco společného se sexem. Jedná se o narážku na to, že samotný Tatum se ve svých 18 letech chvíli živil striptýzem. (ZiGi_)

Související novinky

Další Jurský svět natočí David Leitch

Další Jurský svět natočí David Leitch

06.02.2024

Deset let uplyne letos od té chvíle, co původem kaskadéři Chad Stahelski a David Leitch udělali obří díru do akčního světa snímkem John Wick. Ukázali, že s jednoduchým scénářem, nikterak obřím… (více)

NEJ filmy a seriály roku dle žebříčků ČSFD

NEJ filmy a seriály roku dle žebříčků ČSFD

31.12.2022

Ke konci roku opět nastal čas na pravidelnou bilanci toho nejlepšího, co na poli kinematografie letos vzniklo. Vybraní uživatelé se v předchozím příspěvku již podělili o svá osobní doporučení na… (více)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

29.12.2022

Opět se nám blíží konec roku, ale ještě před tím, než se všichni ČSFĎáci rozutečou do víru silvestrovských oslav, máme tu tradiční ohlédnutí za nejlepšími filmy a seriály roku podle nejoblíbenějších… (více)

Reklama

Reklama