Reklama

Reklama

Ten den by proběhl jako každý jiný, kdyby se na nebi neobjevilo „cosi“, co sourozencům Haywoodovým zabilo otce. Bylo to UFO? Nebo je vysvětlení mnohem racionálnější? Nikdo nic neví. Zjevné je jen to, že to, co se děje v okolí malé koňské farmy, na níž OJ (Daniel Kaluuya) a Emerald (Keke Palmer) žijí, je čím dál znepokojivější a nabírá to na obrátkách. Zatímco oči senzacechtivých amatérských ufologů a záhadologů se upírají k nebi ve snaze alespoň krátce zahlédnout kousek létajícího talíře, Haywoodovi klopí zraky k zemi. Kdo se na ně nedívá, toho přece neunesou. Nebo že by pravidla neplatila? (CinemArt)

(více)

Videa (3)

Trailer 6

Recenze (507)

silentname 

všechny recenze uživatele

Oproti "Get Out" a "Us" je pre mňa "Nope" trošku sklamanie. Nemôžem povedať, že by išlo o zlý film a rozhodne má svoje momentky. No po krvavom daždi v strede filmu sa už neodohralo absolútne nič, čo by dosiahlo podobný atmosférický zážitok. Možno by som ale mohol pridať, že čo tú scénku robí o to silnejšiu je ešte skutočnosť, že nejde len o vizuálny ale rovnako aj akustický horor v tomto bode, keď počujeme výkriky a všetkých, ktorí mali tú smolu, že sa ocitli tam, kde sa ocitli. A nie, nebudem hovoriť viac. Každopádne je tu ešte jeden celkom dobre spracovaný moment, kde budeme môcť trošku vidieť, čo sa vlastne s tými ľuďmi, ktorí chcú vidieť stane. Čo ešte pochválim je skvele spracovaný záver, kde veľmi kreatívnym spôsobom sa ukáže, ako dokáže vyhrať zdravý rozum. Takže klobúk dole, toto fungovalo brilantne. Okrem toho si však film nevychytí veľa zaujímavých momentov. Povedal by som, že možno trošku história Gordyho príbehu je okey, no mohla byť spracovaná silnejšie a najmä vizuálne možno priniesť viac. Je to taká vsuvka, ktorá sa snaží niečo povedať, no dokopy neprináša nič zásadnejšie pre film ako taký. Keby sme to tam nemali, neprišli by sme zas o toľko. Okrem toho Daniel Kaluuya nepodáva podľa mňa úplne najlepší výkon. Pôsobí miestami strašne stoicky a znudene. Neskôr do toho dá väčšiu dávku energie, no prichádza to trošku neskôr, než bolo treba. Nápad dobrý, spracovanie nie až tak kvalitné ako jeho predošlé snímky. Za jedno pozretie mi to stálo, ale nemyslím si, že by išlo o film, ktorý by som si nejako dlhšie udržal v pamäti. Hodnotenie: B- ()

Big_Boss 

všechny recenze uživatele

Jordan Peele se svým třetím hororovým počinem zamířil vysoko ke hvězdám a zaměřil se na oblíbený fenomén UFO. Trailery opět šikovně nic zásadního nevyzradili, ale když během filmu vymýšlíte nový a nový teorie co bude ten hlavní zvrat, tak se po jeho odhalení nemůžete ubránit smutné myšlence: „To je jako ono?“ Z příběhu nic prozrazovat nebudu, ale osobně jsem měl z filmu moc velké očekávání, které Peele nenaplnil. Kinematografie, úhly kamer, přechody a všechno kolem je opravdu úchvatný. Jo a soundtrack krásně buduje už tak napínavou atmosféru. K hercům řeknu akorát to, že dvojice Daniel Kaluuya a Kiki Palmer mají perfektní sourozeneckou chemii – hlavně teda Kiki je neskutečně energetická. Na druhou staranu její bratr mi přišel celej film jak zhulenej, kdy ho absolutně nic nevyvede z míry a vypadá, že je celou dobu myšlenakama úplně jinde. Ano chápu, že je tahle jeho postava napsaná, ale sakra kámo… když ti nad hlavou proletí zkurvený vesmírný plavidlo, tak prostě nějaký emoce projevit musíš! No a teď přednesu svojí největší výtku filmu, což je celá ta flashbacková scéna z narozeninový oslavy seriálový opice Gordyho. Ano, chápal jsem, že měla ta situace nějakej emocionální dopad na kovboje Glenna, kterej podle toho ve filmu zaujal určitej postoj nebo roli, ale sakra, to všechno se dalo obejít a z filmu vystříhat 20 přebytečnejch minut, který vás pořád nutili přemýšlet, jestli má ta opice nějakou spojitost s UFEM… to je jak kdybyste si pustili X-Meny a ¼ filmu sledovali Magneta, jak řeší svoje problémy s močovejma kamenama. Říkejte si co chcete, ale kdyby celá ta vedlejší linka s Gordym a Glenem byla vystřižená, hlavní děj filmu by to nijak neovlivnilo. Za mě teda nejslabší film hororový trilogie Jordana Peela, ale rozhodně tím nechci říct, že bych se netěšil na jeho další hororovej počin. 7/10 ()

Reklama

Psychor odpad!

všechny recenze uživatele

Jordan Peele trpí utkvělou představou, že je vynikající hororový režisér a velká část filmových kritiků ho v této iluzi bohužel utvrzuje. Vím, že konfrontace s pravdou bývá často těžká a bolestivá, ale proč alespoň na chvíli nebýt sám k sobě upřímný? Kdyby Jordan jednou provždy odhodil svou hororovou masku, za kterou se neúspěšně snaží skrývat, a vrátil se zpět k točení prostoduchých komedií, tak by se mu nepochybně ohromně ulevilo. A spolu s ním i všem pravověrným fanouškům hororu. Objektivně vzato totiž Nope patří k tomu nejhoršímu, co letos kinematografie vyprodukovala. Jedná se o neskutečně úmorný snímek, který není s to vystrašit ani malé dítě. Děj se prakticky nikam neposouvá, jelikož postavy většinu času pozorují oblohu a debatují o létajícím talíři skrývajícím se za mraky či pro těžiště příběhu naprosto irelevantních tématech. Jejich chování není dostatečně motivováno; jsou to nahrubo vytesané typy, které neprocházejí žádným vývojem. Navíc ve střižně zřejmě zaskakovali nějací brigádníci, kteří do snímku omylem zakomponovali zcela zbytečnou a absolutně nesouvisející příběhovou linku o šimpanzovi. Zákonitosti, na základě kterých mimozemšťané útočí, pak působí nahodile, či přímo zmatečně. Stojí tento snímek za zhlédnutí? Název je dosti výmluvný - Nope. Jakožto zdejší hororový expert tak v tomto případě nemohu udělit nic jiného než odpad. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Začínal jako komik, nyní je v očích mnoha brán jako nástupce Alfreda Hitchcocka a dalších zásadních hororových/thrillerových tvůrců. Jordan Peele dokázal svůj celovečerní debut Uteč pořídit za skromné 4 a půl milionu dolarů, výsledkem byli tržby ve výši 255 milionů dolarů a následně i odměna pro Peelea v podobě výhry Oscara za nejlepší originální film. Pozici hitmakera mohl Peele podtrhnout svým druhým filmem My, který po finanční stránce dokázal napodobit úspěch Uteč a to při mrzkém rozpočtu 20 milionů dolarů, jen s ohlasy to tentokrát bylo složitější. Přesto Peele mohl u studia Universal realizovat svůj třetí film, kdy film vyšel na 68 milionů dolarů, kamery se chopil Hoyte van Hoytema (který nahradil Wallyho Pfistera na pozici dvorního kameramana filmů Christophera Nolana) a nyní jen stačilo čekat, zda i tentokrát půjde o hit u diváků i kritiků. A..... Už úvodní verš z Bible jasně naznačí, o co v Nene jde především - o spektákl. Spektákl samotný, touha po slávě a úspěchu s ním spojenými a také fakt, že honba za ním většinou často může vést ke ztrátě racionálního jednání a ztrátě pudů sebezáchovy. V Nene ovšem nejde jen o to a v průběhu se skutečně ukáže, že jde o nejambicióznější i nejkomplexnější Peeelův film. A paradoxně nejspíš i o ten nejméně divácky vděčný. Samotný původní název Nope nemá dle Peelea svádět k varování návštěvníků z vesmíru, ale k reakcím diváků, kteří film uvidí a nebudou věřit vlastním očím. Nene totiž dokáže za pochodu překvapovat překvapivými odhaleními, překvapivým vývojem událostí i přeskakováním mezi žánry, kdy jde Nene označit za sci-fi horor s prvky komedie i sociálního dramatu. Jen schopnému tvůrci s jasně danou vizí se následně takovýto projekt nerozpadne pod rukami. Při sledování je jasné, že Peele neztratil svůj scenáristický um, zároveň se ovšem ukazuje, že je prozatím Peele každým svým filmem lepší a lepší režisér. Kdekdo si při sledování nejspíš vzpomene na Blízká setkání třetího druhu Stevena Spielberga nebo Znamení M. Nighta Shyamalana. Peeleova inspirace ovšem nejspíš sahá ještě o kus dál, nejen k jeho oblíbené The Twilight Zone. V Nene je tak cítit hybrid snahy přiblížit se starým hororům, zároveň se ovšem Peeleovi daří přijít se svěžím přístupem. Dokáže překvapovat za pochodu, přitom všem pracovat s atmosférou a vše postupně dokopávat k finále, které dokáže dostat perfektně budovanému gradování. Jen to ovšem nebude k všeobecnému nadšení u většiny diváků stačit. Peele se nadále projevuje jako filmař, jehož filmy jsou plné skrytých významů, k plnohodnotnému zážitku je není nutné zbystřit, pomáhají ovšem k plnému docenění celého příběhu. Jednotlivých postav, pojítek i vývoje vyprávění. Právě zde bude pro spousty diváků problém, kdy například půjde pro mnohé snadné odsoudit úvod, který jakoby vypadl z jiného filmu. A přitom je pevnou součástí celého vyprávění a plně koresponduje s onou tématikou spektáklu a posedlostí s ní spojenou. V průběhu se navíc ukáže, že existuje smysluplný důvod pro to, že jsou dvě hlavní postavy majitelem koňského ranče a navíc i několik milých detailů, jejichž největší handicap tkví v tom, že je většina diváků nedokáže docenit. Potěší navíc fakt, že na to Peele tentokrát jde tak trochu jinak, přitom všem poté zůstává schopným žákem zkušených hororových tvůrců. Jakoby si uvědomil, že je Peele sice mnohými pasován na krále moderního hororu, klíčem k právem zaslouženému žezlu je ovšem pokora. A především i to správně vedení herců. Daniel Kaluuya už ani dvakrát nedokáže překvapovat svým soustředěným a fenomenálním výkonem, příjemným překvapením je naopak Keke Palmer, která si svým hyperaktivním výkonem krade spousty momentů pro sebe. Pak už se jen stačí radovat, že má Michael Wincott po delší době výraznou roli, Steven Yeun se po Minari pořád dokáže projevit jako nadějný herec a prakticky neznámý Brandon Perea vyvolá zvědavost a chuť ho v nejbližší době někde vidět znova. Hlavní hvězdou ovšem přeci jen většinu času filmu zůstává nebe a Peele měl v Hoytemovi tu nejlepší možnou volbu. Projeví se i Hoytemova šikovná práce s kontrastem barev, dodá pár svižných kamerových sekvencí a opět vyvolá dojem, že jeho absence zlatého plešouna velký omyl. Po třetí jinak k Peeleově filmu skládá hudbu Michael Abels a i potřetí je husina zajištěna. Ani Nene se poté v rámci Peeleovy scenáristické a režijní kariéry neobchází bez pár bizarních výjevů, u kterých si budou klepat na čelo i ti nejvíc nadšení. V součtu jde ovšem vytáhnout pero a i napotřetí podtrhnout, že je Peele skvělý vypravěč. Pořád spíše za psacím stolem, než za kamerou, přesto platí, že Peele jako režisér skutečně zraje. Možná je ještě pořád příliš brzo na to, aby byl Peele pasován na jednoho z nejlepších hororových tvůrců všech dob. Na druhou stranu ovšem platí, že pád z ranku M. Night Shyamalana prozatím Peeleovi nehrozí. Nene možná nebude vděčnou podívanou, i ti zklamání ovšem nejspíš ocení ambice a pokus na to jít tak trochu jinak. Peeleovu tvorbu se každopádně rozhodně vyplatí v následujících letech nadále sledovat.... Viděno v kině: 2x () (méně) (více)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Dvě třetiny snímku jsou podmanivým, vtahujícím a pečlivě budovaným hororově-thrillerovým mystériem, které mě poutalo snahou postav přijít na kloub tajuplné záhadě. Tahle část NOPE, u níž jsem byl velmi spokojený, vyvrcholila skvostnou noční scénou s "krvavým deštěm", kdy jsem se tetelil blahem a říkal jsem si, že po dlouhé době udělím hororovou pětihvězdu. No a jak vidíte, skončil jsem na třech hvězdách. Pak se to totiž překlopí v akční šarádu, v níž člověku na postavách nezáleží, a jen se při ní snaží pochytit design té divné poletuchy, a ujasnit si, jestli se mu líbí, nebo nelíbí. A co mě především šokovalo, že to vlastně k ničemu nedospěje. Člověk by od Jordana Peelea po jeho předchozích dvou filmech čekal ... něco chytřejšího? US sice bylo z hlediska logiky děravé jak řešeto, ale svými sociálními přesahy pro mě bylo velmi podnětné (a o GET OUT to platí dvojnásob). V NOPE nic takového není, nebo to tam napoprvé nevidím. Peelea mnoho lidí, často i přezíravě, označuje za krále "elevated hororu", ale tohle je ve výsledku víceméně obyčejná žánrovka. Film během půlhodinky nastřelí dvě až tři banální myšlenky (co jsou lidé ochotni riskovat pro slávu a úspěch / fascinace tragédiemi / bláhovost představy, že člověk může zkrotit vše), které pak jen do zblbnutí opakuje, ale nikam je neposouvá. Nechci znít nějak přehnaně kriticky, na NOPE se rozhodně pěkně dívá, má celou řadu působivých scén a rozhodně je dobré snímek vidět v kině, nicméně po výtěčně rozehraných dvou třetinách se na konci nemůžu ubránit pocitu zklamání. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (28)

  • Jedná se o první horor natočený kamerami IMAX (48 min.). (TheEvilTwin)

Související novinky

Noc ve filmu Nene je jako žádná jiná

Noc ve filmu Nene je jako žádná jiná

19.09.2022

Přinejmenším filmoví fanoušci jistě dobře vědí, že noční scény se často točí ve dne. Používá se přitom technika zvaná „americká noc“, kdy se na záběry pořízené za denního světla aplikuje modrý filtr,… (více)

Míří k nám další velká streamovací služba

Míří k nám další velká streamovací služba

11.09.2022

V Česku je dnes možné předplatit si desítky streamovacích služeb, prorazit na poměrně saturovaném trhu se ale pokusí další. A může mít dobrou šanci na úspěch. Jde totiž o SkyShowtime, výsledek… (více)

Srpen se ponese v duchu velkých premiér

Srpen se ponese v duchu velkých premiér

01.08.2022

Měli jste pocit, že letošní léto bylo, alespoň co se nabídky v kinech a na streamovacích službách týče, doposud poněkud chudé? Pak vás nejspíš potěší zpráva, že srpen v tomhle směru ledacos napraví.… (více)

Reklama

Reklama