Reklama

Reklama

Cena za něžnost

  • USA Terms of Endearment (více)
Trailer

Obsahy(1)

Shirley MacLaineová a Jack Nicholson v hlavních rolích amerického filmu oceněného pěti Oscary. Drama matky, která chce být silnější než všechny překážky světa... Ovdovělá Aurora Greenwayová je občas poněkud výstřední žena. Vším přitom visí na své jediné milované dceři Emmě. Zato její vztah k partnerovi Emmy je víc než napjatý. V den padesátých narozenin se Aurora silně sblíží se svým sousedem, bývalým astronautem Garretem Breedlovem. Přesto se bojí s poněkud sukničkářským mužem spojit svůj život natrvalo. Když po čase dcera Emma vážně onemocní, Aurora se ujímá jejích dětí. Kupodivu nebude na výchovu sama, po svém boku bude mít nečekaně také Breedlovea. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (228)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Solidní americké drama vyprávějící rodinný příběh napříč lety, které mělo obrovské štěstí na hlavní role. Ze začátku jsem byl dost nejistý s tím, jestli se mi Cena za něžnost bude líbit. Postupem času jsem si ale na role přivykl a nejvíce si samozřejmě oblíbil Jacka Nicholsona. On si i ve vedlejší roli dokáže celý film urvat pro sebe. Každopádně by bylo nespravedlivé, kdybych řekl, že film stojí jenom na něm. Jsou tu také Shirley MacLaine, Debra Winger, Danny DeVito, Jeff Daniels a John Lithgow, kde každý má svoje zásadní místo a to i přesto, že se někteří ve filmu neobjeví bůhví kolik minut. Každopádně i tak, jako v tomto filmu, si život s lidským osudem dokáže pohrát. Není to úplně fér, ale na druhou stranu takové příběhy mají největší sílu. ()

kajda.l 

všechny recenze uživatele

Podobné příběhy, které jsou rozehrané na dlouhé časové ose (až tři rodinné generace) příliš nemusím. Oproti knižním předlohám jsou značně zjednodušované a nedokáží jít do hloubky a jen ukazují jednotlivé (milostné) epizodky (vztahy) ze života v tomto případě matky a dcery. A "Terms od Endearment" je toho jasným důkazem, film, který sice nedokáže diváka pohltit propracovaným scénářem, ale dokáže upoutat zábavným stylem vyprávění a zručnou režií a tak jednotivé kapitolky ze životů "lidských" postav zahrané výbornými herci, diváka baví sledovat. Takže nakonec i to závěrečné fňuk drama dokážu odpustit, protože nespadlo do vyložené patetičnosti a rakovinotvornosti podobně laděných snímků poslední doby. Opakované projekci se nebráním, rakovinu přetočím :) A do dnešního dne, mně neznámá Debra Winger, byla k sežrání, hlavně na počátku. ()

Reklama

misterz 

všechny recenze uživatele

Pohodová, výborne zrežírovaná romantická dráma, ktorej emotívna stránka ku koncu pekne vrcholí. Film je plný myšlienok nad ktorými sa oplatí popremýšľať a skvelých hereckých výkonov. Najviac ma bavil Jack Nicholson, nedostal síce toľko priestoru, koľko som si predstavoval, ale svoj čas na placi využil do bodky dokonale a to samozrejme aj so svojim typickým hereckým prejavom a charizmou, ktorá už dodala mnohým filmom nádych nadpriemernosti. 85/100 ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Brooks umí bravurně vykreslit lidské příběhy - kamarádství, láska, rodina. Skvěle vede herce, kteří tady předvádějí vyjmečné hereckcé výkony. Zub času se na snímku trochu podepsal a některé situační scénky nejsou tak in, jako byly před 20-30 lety, ale pořád je to velmi trefné a dostatečně komplexní. ()

Maq 

všechny recenze uživatele

Někdy slyším nářky, že filmové umění trpí nedostatkem dobrých scénářů. Na to lze kontrovat, zdali kvalitní scénáře jsou opravdu tím, co publikum nejvíce žádá. Tak jako v Mozartových časech, kdy operní diva nezřídka sklízela větší obdiv a úctu než sám autor opery, tak i dnes si všímáme víc toho, JAK hraje Nicholson v nevýznamné vedlejší roli, než CO vlastně hraje on a především ostatní, mnohem důležitější postavy. --- Ať je to s úrovní scénářů jakkoli špatné, adaptace literárních předloh zůstávají bohatým zdrojem. Tento film je typickým příkladem. Takový rodinný příběh může být, a velmi často bývá, stupidní limonádou. Má-li to o něčem být, má-li to být chytré a působivé, potřebujeme na začátku mistra slova. Tedy spisovatele. A pak scénáristu, který adaptaci nezmastí. --- To je právě to, co se v tomto případě podařilo. Všimněme si, že od debilních seriálů tohle dílo odlišují jedině kvalitní charaktery a vůbec nejnápadněji krásné dialogy. Žádná postava není černobílá, všichni mají své přednosti a slabosti, velmi lidské, přirozené, a proto působivé. --- Ubrečený závěr příběhu je, pravda, trošku laciným východiskem, pro mě mínus. Naopak velmi si mě získala zdánlivě neorganicky vložená epizoda Emmina výletu do New Yorku. Jak ty dámy ztuhly, když se přiznala, že je s dětmi v domácnosti! Překrásné! „Za tři hodiny jsem se dozvěděla, že ty ženy byly třikrát na potratu, třikrát se rozvedly, jedna nechala kvůli kariéře dítě v internátě, a v takovém momentě jsi na rozpacích, když máš mluvit o mojí rakovině?“ Člověk málokdy slyší tak nádherně pregnantní zhodnocení oné sterilní (přímo allenovské!) moderní civilizace. ()

Galerie (78)

Zajímavosti (21)

  • John Lithgow byl k filmu přizván jako náhrada. Jeho scény byly natočeny za pouhé tři dny, přičemž je natočil během přestávek filmování snímku Footloose (1984), který natáčel zároveň. (J.A.K.)

Reklama

Reklama