Reklama

Reklama

Spencer

  • Německo Spencer (více)
Trailer 3

Během vánočních svátků s královskou rodinou na panství Sandringham v anglickém Norfolku se Diana Spencer (Kristen Stewart), potýkající se s duševními problémy, rozhodne ukončit své deset let trvající a dávno vychladlé manželství s princem Charlesem. Ačkoli se množí zvěsti o aférách a rozvodu, na Vánoce se musí o všem mlčet a předstírat pokoj v rodině. Je tu jídlo a pití, střelba a lov. Diana tu hru zná. Ale letos to bude úplně jinak. Film Spencer vypráví o tom, co se mohlo odehrát během těch pár osudných dní. (Forum Film CZ)

(více)

Videa (6)

Trailer 3

Recenze (103)

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Ze smutné princezny, kterou si pamatuju z dětství se stala halucinacemi trpící sebestředná bulimička, která děti krmí nezdravým jídlem. Stewartka hraje skvěle jen se mi nelíbí koho. Larraín kopíruje Terrence Malicka, ale nemá na to ani režisérsky ani Lubezkiho. Rozpačité bloumání sychravou Anglií a jako průvodce bláznivá ženská. Ještě že jim k tomu hraje Greenwood hudební podkres k sebevraždě. P.S: Královnina jediná hláška za celý snímek hezky rezonuje. You understand, my dear, that all you are is currency. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Způsob, jakým Larraín vede Stewart, je pro mě vrcholně nepříjemný až nesnesitelný na sledování. Protože totéž dělal u Portman v Jackie, jsem ochotný připustit, že to je nějaký jeho záměr. Jenže k čemu to fetišistické imitování tak enormně strhávající pozornost a bránící jakémukoliv proniknutí do filmu a zneviditelnění média slouží? Samozřejmě, že existují filmy, kde by dávalo smysl, že má být umělost co nejvíc viditelná, ale proč tady? Napadají mě hypotetická vysvětlení, jako že umělost filmu má reflektovat umělost života, v němž je Diana uvězněna. Podobně vágní vysvětlení jde samozřejmě uvalit na každé blbé rozhodnutí, když má člověk trochu fantazie. Nutno ale dodat, že u Spencer takové čtení funguje mnohem líp než u Jackie, protože celé to klišé uvězněné Diany je pořád relativně nosná věc. Osobně se jen cítím trochu otrávený, když mám sympatizovat s trpícími milionáři - ono to totiž není tak smrtelný. Špatně se vdala, královská rodina jí lezla na nervy, tak se rozvedla... a tím by to bylo vyřešeno. A mezi tím teda sní, aby mohla Vánoce místo královského paláce trávit ve svém rodném paláci. Sad :-(. Filmaři si to zřejmě uvědomují, tak vkládají Dianiny představy a halucinace, aby touhle lacinou berličkou zostřili konflikt, který není sám o sobě zase tak zajímavý, intenzivní ani důležitý. Jako přepjatá performance subjektivního pocitu bezvýchodnosti a uvěznění mě to ale i přes všechno, co píšu, opravdu dokázalo místy zaujmout a strhnout, to uznávám. Rozhodně by se ale dalo říct, že Spencer je takový ekvivalent českého chcípáckého filmu, který je založený na neustálé sebelítosti protagonisty. Tím více živené, že jde o film natolik subjektivní, že "druhá strana" osciluje mezi nepřítomností a monstrozitou, takže Dianu nejde konfrontovat ničím přesahujícím její úhel pohledu. Tahle Diana navíc zřejmě plně odpovídá veřejnému nekomplikovaně trpitelskému obrazu Spencer, který nemá ambici reflektovat skutečnou komplexitu Dianiny osoby - ženy, která tvrdila, že nechce být vnímána jako výjimečná, ale zároveň byla v neustálém kontaktu s médii, informovala je o svém pohybu, aby na ni všude mohli čekat fotografové, a šířila drby z královské rodiny, aby vždy zůstala v čele pozornosti. Je legrační, že tu Dianě neustále někdo vykládá, jak musí budovat svůj obraz, čemuž se ona diví, když skutečná Diana byla asi nejschopnější individuální člověk královské rodiny co do manipulace s médii a veřejným obrazem a dokázala stočit narativ směrem, jakým chtěla, tváří v tvář celé buckinghamské mašině. Respektuju, že tvůrci se tenhle aspekt rozhodli ignorovat ve jménu jednodušší fantazie, je ale na místě říct, že tohle je přesně film, jaký by Diana chtěla, aby o ní vznikl, zobrazující ji jako naivní, nekonečně citlivou a křehkou ničenou ženu. Spencer funguje tako taková manýristická extenze všech těch minisérií a dokusérií o královské rodině, která o ní vypráví tragické příběhy, jaké chceme sledovat, s trochu větší finesou. ()

Reklama

Morien odpad!

všechny recenze uživatele

Ach jo, proč existuje tendence vymýšlet si fabricated nonsense o skutečných lidech, když je tu nekonečné množství perfektně dobrých neskutečných lidí, o kterých se může bez obav vymýšlet do aleluja. Jediná věc, která stojí za zmínku, bude zřejmě soundtrack. I když s tónem, pojetím a vyzněním filmu nesouhlasím (silné soustředění se na pouze jednu stránku jedné osoby, manipulace všeho s cílem dojít k vlastním závěrům a ignorování veškeré další rozmanitosti - asi bych mluvila jinak, kdyby šlo o fiktivní postavu, ale to bohužel nejde, i když vlastně jde, protože tato Diana nikdy neexistovala), hudba Jonnyho Greenwooda tomu sloužila dokonale. Kostýmy se příliš snažily podporovat Kristeninu "moderní" (současnou) krásu, místo aby se doopravdy ponořily do devadesátkové žumpy. S každým dalším "životopisným" snímkem si uvědomuji, jak moc nenávidím životopisné snímky, nicméně teď nenávidím i sama sebe, že jsem se na to podívala a tím se této mašinérie zúčastnila a podpořila ji. ()

johnn333 

všechny recenze uživatele

Všechny ty symboly jsou tam tak okaté, všechny repliky tak doslovně návodné a vývoj hlavní postavy i všech kolem tak nulový, že by se z toho chtěl jeden taky minimálně zamknout v koupelně. Diana se chce dostat pryč do krajiny svého dětství, která je tak blízko, ale přitom tak daleko, místo toho ale musí být zamčena ve strašidelném studeném zámku, kde všichni všechno slyší, váží se, zašívají si závěsy a neustále na sebe jen čekají, aby se pak dozvěděla, že je jen a pouze odosobněným platidlem v instituci, kde se minulost mísí s přítomností, ale neexistuje v ní žádná budoucnost. A dál? Já nevím, ale kafrat na královskou rodinu je tak obrovský mainstream, že prostě už vyžaduju, aby ten film šel někam dál, což se neděje, jen demaskuje dávno demaskované. A proč by měl naléhavý šepot Stewart dostat Oscara, z toho taky úplně nechápu. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Teda jestli je Její veličenstvo takováhle kráva, tak to bejt Bondem, tak dám výpověď. Mám dojem, že na tom panství Sandringham bylo víc magorů než u chocholouška. Není to o příběhu , je to o hlavní postavě tedy Lady Dianě, kteoru naprosto perfektně hraje Kristen Stewart, ale některé ty její snové vize nejsou zrovna to co bych v totmto filmu potřeboval.  Magořinec očima hlavní hrdinky, které mě bylo líto, což byl asi cíl autorů nevím, ale klidněbych to hodil do 90 minut a nic by se nestalo. Kristen to vytáhla ke třem. ()

Galerie (29)

Zajímavosti (7)

  • Filmovalo sa od 28. januára do 27. apríla 2021 vo Veľkej Británii a v Nemecku. (MikaelSVK)
  • Scéna na konci, kdy Diana (Kristen Stewart) vezme Williama (Jack Nielen) a Harryho (Freddie Spry) do KFC poté, co opustí Sandringham House, byla částečně založena na skutečných událostech. Podle bývalého královského šéfkuchaře Darrena McGradyho a komorníka Paula Burrella prý Diana vzala své syny do McDonald's. (veronikajel)
  • Scenárista Steven Knight poskytl rozhovor, kde prozradil, že postava Maggie (Sally Hawkins) byla založena na skutečné osobě, se kterou mluvil a která pracovala ve štábu. Uvedená osoba požádala o zachování anonymity. (veronikajel)

Reklama

Reklama