poster

Eso v rukávu

  • USA

    Ace in the Hole

  • anglický

    The Big Carnival

Drama / Film-Noir

USA, 1951, 111 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • swed
    ****

    Mrazivá novinářské satira sice nedosahuje kvalit Wilderových nejlepších kousků (na to má až moc přímočarý děj), to však nemění nic na tom, že se jedná o řemeslně zručně natočený snímek (čekal by snad někdo něco jiného?), jehož tahounem je Kirk Douglas, představující roli amorálního žurnalisty. 8/10(27.12.2009)

  • Bubble74
    *****

    Filmový kouzelník Billy Wilder tahal z rukávu ve své bohaté kariéře jedno eso za druhým. Tímto jízlivým a nadčasovým trumfem se trefil do černého, neboť bez servítek ukázal rasu homo škodolibus v jejím cudném hyenismu. Není to lichotivé, ale taková jsme nátura. Neštěstí druhých nás přitahuje a čím tragičtější, tím záživnější. A na bezcharakterní média se všechno svádět nedá. Nejsou to žádná neviňátka, ale krmí nás prostě tím, co nám nejvíc chutná.(12.5.2012)

  • Radyo
    *****

    Billy Wilder překvapuje! Po jedinečném a nezapomenutelném Sunset Blvd. vytáhl Eso z rukávu a opět zabodoval! Silný a opravdu jedinečně podaný příběh novináře, který se chce přes místní plátek za každou cenu dostat opět na výsluní, a neváhá k tomu použít ani lidské drama, konfrontuje diváka s obrazem médií, jaký většina z nich nezná, nebo nechce znát. Pod zdánlivě osobním a lidským přístupem se skrývá maska pragmaticky uvažujícího a jen na svůj jasně daný cíl zaměřeného muže, a tato maska také spustí "velký karneval", jenž jí má posloužit ke šplhání vzhůru a vzhůru.... ale kam až vlastně? Nutno konstatovat, že Kirk Douglas vložil do své role vše, co si od něj žádala a hlavně díky jemu vyznívá příběh v konečném důsledku právě tak "extrémně". Ale přiznejme si, nejsou v dnešní době média právě o tomto "extrémismu" ?(28.5.2003)

  • Kulmon
    ****

    Ve stejném roce, co Kirk Douglas sehrál naprosto bez zaváhání policajta v Detective Story, zahrál si stejně věrohodně i novináře v tomto filmu Billyho Wildera. Ukazuje se v plné nahotě, co je novinařina za svinstvo. Ať si lidi umírají, hlavně když je článek! Film mi trochu připomínal Network (1976).(19.11.2009)

  • Deeside
    ****

    Snímek v rukách jednoho z nejlepších režisérů 50. let minulého století nemohl dopadnout jak jinak než bravurně. Scénář je chytře napsaný a snadno diváka pohltí svou nápaditostí, nadčasovostí, dramatičností i napínavostí. Nadčasovost je tu opravdu velmi znatelná, touha po moci, po penězích a jiná témata jsou stále živá a jen tak lehce se s nimi nevyrovnáme. Kirk Douglas zahrál novináře Tatuma na mizině skvěle, jeho anti-hrdinské chování mu šlo na jedničku a ve scénách s Jan Sterlingovou jsem ho žral dvojnásobně (při vyfackování její postavy mi opravdu spadla čelist, to jsem nečekal). Co mi možná přišlo přehnané, tak to zatraktivnění místa závalu. Nemyslím si, že by to v reálu mohlo takto být, ale jako efekt to posloužilo svému účelu. Vždyť většina moderní žurnalistiky o ničem jiném, než o kuriozitách a exkluzivních záběrech, viz Nova a Prima, není. Divím se, že Tatumův citát "Špatná zpráva se prodává nejlépe, dobrá zpráva není žádná zpráva!" není již zautomatizované spojení.(6.11.2014)

  • - Skutočný reportér získal Pulitzerovu cenu. (Svadbos)

  • - Herec Victor Desny zažaloval Wildera v době, kdy se psal scénář. Tvrdil, že se jedná o neautorizovanou verzi příběhu Floyda Collinse, který uvízl v jeskyni rok před tím (jak bylo zmíněno ve filmu) a ke kterému vlastnil Desny práva. Desny soud vyhrál a Wilder se odvolal. Nejvyšší soud státu Kalifornie nakonec rozhodl v Desnyho prospěch. (liquido26)

  • - Pracovní název snímku zněl The Human Interest Story (Příběh o lidském zájmu). (liquido26)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace