poster

Eso v rukávu

  • anglický

    Ace in the Hole

  • anglický

    The Big Carnival

Drama / Film-Noir

USA, 1951, 111 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • VenDulin85
    ****

    Když noirové drama, tak od Billyho Wildera, to nemůže zklamat. Samozřejmě, chce to taky mít vhodnou náladu na takový typ filmu, aby s tím člověk nešvihl do koše. Na začátku jsem si říkala- to chce opravdu vystavět film na ukecanosti Kirka Douglase? Vystavěl. Billyho hru samozřejmě znám, proto jsem věděla, že se v druhé polovině dostaví dojetí a jen trochu zvláštní konec mě vytrhl ze zadumání nad tím, jak těmto filmům vždycky podlehnu jak opilec flašce rumu.(14.9.2015)

  • kaylin
    *****

    Kirk Douglas se nebál a je to strašně dobře, protože postava, kterou zde zahrál, je postavou veskrze hnusnou, a právě to u ní převládá. Nakonec, celý film je o tom, jak dokáže být člověk hnusný. Skvělý herecký výkon ve skvělé režii skvělého scénáře. Tohle jsou filmy, kdy si snadno uvědomíte, jak odporné je být člověkem.(24.10.2014)

  • Naslund
    ***

    Určitě je to zajímavý film, ale dnes již podle mě nemá, co nového nabídnout. Každý zná, jak se mají věci v novinářské branži, a proto si dovede představit, jak se situace bude vyvíjet. Právě v tom vidím největší problém. Vše je jasně nalinkované, odhadnutelné, postavy se chovají tak, aby štíhlou linii udržovaly, a adrenalin nikde. Já chci trochu vzrušení! Kvůli tomu jsem si připadal víc jako divák dokumentu, než příběhu. Ale zase podtext a hlavní herci jsou prima. Obávám se, že kdybych byl novinář, nepočínal bych si až tolik rozdílně od Chucka. Vždyť kdo by taky mohl v této situaci tratit...(10.2.2009)

  • Hwaelos
    ****

    Je příznačné, že v paranoidní McCarthyovské době vznikly hned dva dobré snímky o konstrukci mediální reality. Wilderovo Eso v rukávu je o fous lepší než Robsonovo Tím hůř, když padnou. Oba jsou ale důstojnými předchůdci snímků jako Děkujeme, že kouříte nebo Vrtěti psem. A pochopitelně jsou také už z principu vážnější. Poukazují na to, jak moderní doba způsobuje, že více než ve fyzické realitě, žijeme v informacemi vytvářeném světě a jak se tato realita dá ohýbat. Vše, co považujeme za pilíř jistoty našeho vědění, může být lež nebo přinejlepším metaforickou verzí pravdy o světě. Jean Baudrillard to bude o několik desetiletí později nazývat "simulakra".(15.1.2011)

  • roorybacky
    *****

    Nesktutečná síla, po většinu stopáže především intelektuálně, nicméně s blížícím se závěrem rovněž emocionálně. Nestárnoucí film - to, co natolik na dřeň obžalovává, působí značně varovně dodnes - vyhrocená novinařina může opravdu hraničit s kriminálem. Kirk Douglas zahrál bezchybně a Billy Wilder byl režisér-génius; takto stylově čisté a funkční narativní filmy se jen tak často nevidí. Krása.(20.11.2014)

  • - Film je inšpirovaný skutočným príbehom Floyda Collinsa z roku 1925. (Svadbos)

  • - Obyvatelé Gallupu v Novém Mexiku byli najati jako komparz. Každý z nich dostal 75 dolarů na hodinu (točilo se deset hodin denně) a ti, kteří přivezli auto, dostali ještě tři dolary navíc. (liquido26)

  • - Pracovní název snímku zněl The Human Interest Story (Příběh o lidském zájmu). (liquido26)