Režie:
Billy WilderKamera:
Charles LangHudba:
Hugo FriedhoferHrají:
Kirk Douglas, Jan Sterling, Robert Arthur, Porter Hall, Gene Evans, Timothy Carey, Iron Eyes Cody, Ray Teal, Frank Cady, Harry Harvey, Richard Gaines (více)Obsahy(1)
Příběh neúspěšného novináře, který začne pracovat pro okresní noviny v Novém Mexiku, protože už ho jinde nechtějí. Když náhodou objeví ve skalním indiánském sídlišti zasypaného člověka, ucítí velkou příležitost k návratu mezi žurnalistickou elitu. Věrný heslům "dobrá zpráva, žádná zpráva" a "špatná zpráva se prodává nejlíp" zorganizuje záchrannou akci takovým způsobem, aby mohl exkluzivními materiály co nejdéle zásobovat lačné noviny. Na opuštěném místě staré indiánské památky vypukne obrovský mediální cirkus s podporou tisíců čumilů, kteří se přijedou podívat i s rodinami na cizí neštěstí a hrdinskou práci záchranářů a tisku". (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (131)
Velmi působivý, ironický a kritický snímek o síle médií a lidské schopnosti doslova jít přes mrtvoly za svými cíly. Film je více než půlstoletí starý, ale stále hodně aktuální. Škoda, že závěr přinesl určité morální prozření hl. hrdiny, které se mi moc nezamlouvalo a přišlo mi že ve snímku figurovalo za každou cenu (naštěstí nešlo o takový příšerný úlet jakým byl konec Ztraceného víkendu:-)... Ale jinak super film. Wilder točil parádní věci, klobouk dolů! ()
Strhujúci príbeh o temných stránkach ľudskej duše, ktorá baží len po mamone a svetskej sláve. Nikdy však nie je neskoro na nápravu, cena ale môže byť veľmi veľká... Film-Noir, ktorý som pozrel takmer na jedno nadýchnutie a s rozuzlením, ktoré ma po emotívnej stránke celkom slušne zasiahlo. A Kirk Douglas? Škoda písať, geniálny ako vždy, a v tomto prípade to platí dvojnásobne, pretože jeho rola nebola práve jedna z najľahších. Klobúk dole. ()
Widerova alternativní cynická verze třetí největší mediální události mezi válkami (uvízlý Floyd Collins je zmíněný hlavním hrdinou i ve filmu). Vše stojí na dokonalém Douglasovi, který táhne tuto jinak občas monotónní jednostrunnou obžalobu bulváru neuvěřitelně nahoru. Hlavně kvůli němu čtyři hvězdy. Ale i Wilder se nezapře, a jedna hláška střídá druhou. Jen nevyvolávají smích, ale mráz. ()
Jeden z mála filmů, který si nechám a podívám se na něj znovu i přesto, že mu dávám jen průměrné hodnocení. Nechci totiž uvěřit, že by Billy Wilder v kombinaci s Kirkem Douglasem natočil jen průměrný film a spíše se přikloním k teorii, že jsem byl jen unavený a nedovedl jsem snímek patřičně docenit. 50 %. ()
Mam proste pre stare noiry 40. a 50. rokov stale slabost, a tentokrat padla moja volba na Ace in the Hole od rezisera Billy Wildera /Sunset Boulevard, Ztraceny Vikend/. Filmu dominuje hlavne Kirk Douglas ako neuspesny novinar, ktory objavenim zavaleneho cloveka chce sa vratit na novinarske vyslnie a v style "spatna sprava sa predava najlepsie" zorganizuje velkolepu zachrannu akciu. Ktora ma samozrejme sluzit len na jeho vytiahnutie na vrchol slavy. Dialogy ako v kazdom noire su patricne cynicke, herecke vykony najma Kirka Douglasa su vyborne, ciernobiele filmarske zobrazenie reality je stale pre mna maximalne fascinujuce a zaujimave. Uzival som si tento noir a film vyborne zobrazuje aj novinarsku vychcanost : pod pokryvkou ludskosti a dobreho spravania sa skryva len pragmaticky a dost surovo uvazujuci clovek, ktory sa chce vysvihnut na vyslnie, a ako pomocku vyuzije cudzie ludske nestastie. Preco si myslim, ze ani o vyse 60 rokov sa praktiky prakticky vobec nezmenili, menia sa len akteri? 95 % ()
Galerie (47)
Zajímavosti (16)
- Studio nechalo u útesu postavit repliku puebla za 30 tisíc amerických dolarů. Natáčelo se za obchodním střediskem Lookout Point u silnice 66. Poté, co natáčení skončilo, byla scéna ponechána netknutá a majitel obchodu ji využíval, aby přitáhl turisty. (liquido26)
- Film v době svého vydání obdržel negativní recenze a studio prodělalo. Bez svolení Billyho Wildera byl proto název změněn na The Big Carnival (Velký karneval), aby se zvýšily tržby z filmu, ale ani to nefungovalo. Po úspěchu dalšího Wilderova filmu Stalag 17 odmítl Paramount vyplatit Wilderovi jeho podíl se zdůvodněním, že si nechávají peníze, které prodělali na předchozím filmu. (liquido26)
- Větu: „Nechodím do kostela, klečení mi ničí silonky,“ vymyslela Audrey Young, manželka Billyho Wildera. (liquido26)
Reklama