Reklama

Reklama

Akčný balet, pri ktorom namiesto činelov cinkajú na podlahe vystrelené nábojnice, kde namiesto bubnov cvakajú zarážané zásobníky a namiesto huslí znie zvuk striekajúcej krvi.Trojica "hrdinov" prvého dielu sa síce na konci zmenila na dvojicu, ale to neznamená nič, čo by sa nedalo napraviť. Najmä, keď sa ukáže, že Mark Gor mal brata Kena. Ten má síce v New Yorku reštauráciu, ale keď sa do hry dostane mafia, šialený boss, mŕtve dievča a bývalí priatelia jeho brata, musí vziať do ruky namiesto varešky zbraň. A dokáže to rovnako dobre ako jeho brat... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (120)

Douglas 

všechny recenze uživatele

Druhý díl A better tomorrow lze směle srovnávat s prvním, třebaže je již trošku o něčem jiném. Více akce, více krve, více baletu...nicméně stále mám jedničku raději. Opět zde exceluje Chow Yun Fat coby Ken Gor, jenž se sirkou v koutku úst kosí padouchy po desítkách. Vynikající režie i herecké výkony, vynikající film. ()

Iroquaise 

všechny recenze uživatele

vedle vynikajících momentů jsou místa takřka nekoukatelný.........vstup do filmu je skvělej...neakční, ale výborně natočenej, hladce setříhanej a melodickej...finální řež je parádně špinavá a syrová...a světe div se - vtipná.....z dalších scén stojí za zmínku smrt jednoho z bratrů.......v první třetině mě Woo baví jako vypravěč...líbí se mi, jak používá zkratky a vsuvky - ať už flashbacky nebo paralelní děje...narozdíl od jedničky mi film přijde formálně sofistikovanější...hlavně kamerově...větší využití detailů...míň skoků z celků na polodetaily - při snímání postav atd.....malé peklo nastává v americký části, kde mam pocit, že se jenom blbě opisuje....kopírují se modelové scény, které tvůrci někde viděli.........emotivita mi nevadí, ale musí být dobře připravená...ale Woo si vyloženě podkopává sesli...na jednu stranu vypráví zkratkou a na druhou chce jít emocionálně do hloubky...výsledek je místama fakt plytkej, blbě patetickej a infantilní......nejhorší na tom je snaha za každou cenu vytvořit ságu...ono se to ve výsledku podaří, ale než se uspokojivě vyklene oblouk příběhu, musíte projít řadou věcí, které se zjevně scénáristovi momentálně jen tak dostaly pod ruku...slepenec konstruovaných motivů, výpustek nebo absurdních novinek, které se zrovna hodí do krámu.......znovunasazení Chow Yun Fata jako zapomenutého dvojčete zesnulého hrdiny z jedničky je sice konstrukt jak prase, ale to bych odpustil...přece jen jde o populární figuru, kterou chce divák vidět...(blablabla...Arnold se taky vrátil v Terminátorovi...byť o něco chytřeji )...ale postavy a motivy na něj nabalený jsou povrchní a nedohraný..........samostatnou kapitolu si zaslouží hudba................skladateli bych uříznul hlavu...a pokud by jeho nebohé šasí ještě komponovalo, tak i všechny končetiny......synťáky by ani tak nevadily, ale jakmile začnou preludovat živé nástroje, je to fakt otřes...smyčce, piáno a hlavně strašidelná harmonika...hudba je tu navíc snad pořád, ani na chvilku nezmlkne.......kontroverzní zážitek....v určitých ohledech lepší a vyzrálejší než jednička....ale jako celek dost nevyvážené, nekompaktní a v důsledku docela nudné.... ()

Reklama

Derek 

všechny recenze uživatele

bravó, woo prekonáva prvý diel a v dvojke nám servíruje ešte viac prepracovaný príbeh o cti, zrade a pomste. akčných scén je tu viac, sú lepšie natočené a chow-yun fat je ešte väčší borec ako v jednotke. navyše film zakončuje grandiózna prestrelka (hlavne súboj ken gor vs. bezmený zabiják) na ktorú som pozeral s nemým úžasom. ešte raz bravó...... [pozrene opat po par rokoch] tak dvojka better tomorrow dost zostarla, teda az na zaverecny mega masaker (jedina pasaz filmu ku ktorej sa samotny john woo hlasi). vacsina deja je preplnena melodramatom (ktory je pritomny vo vacsine woo-oviek) tu vsak vobec nefunguje. pocas filmovania sa john woo a producent tsui hark nodokazali zhodnut ktorym smerom sa ma film uberat (tsui chcel vacsi doraz na ex-kriminalnika "johny"ho, woo bol proti) a tak nechali nakoniec rozhodnutie na konecny strih kinarom, ktory je takym kompromisom s ktorym nebol nakoniec ani jeden spokojny. stale je tu dost jednotlivych scen ktore su zapamatovatelne ale ako celok to prilis nedrzi pokope... ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Se vzrůstem kvantity vystřílených nábojnic mírně narostla i stopáž, ale nikoliv ve prospěch dalšího vztahového dramatu, nýbrž k tomu, pro co Wooa zbožňuje půl planety. Krvavý balet, kořeněnými heroickými gesty, formálně rámovanými efektními zpomalovačkami a vodotrysky krve, oproti prvnímu dílu působí jako nemilosrdná palba z pozice ‚Dual-Berreta‘, jež pro příští generace definuje střílející modlu Chow Yun-Fata a režisérovi konečně ukončí ‚stylistickou rozcvičku‘ pro další opusy. 4 a ½. ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Jako zřejmě většině, i mně se zdá dvojka ještě chlup lepší než jednička. Samozřejmě zde teče více krve a vrší se více mrtvol, ale příběh se mi zdá ještě vynalézavější a lépe natočený. Když se smíříte s tím, že se dá pistolkou zlikvidovat kulomenté hnízdo a mečem tlupa ostrostřelců, a uznáte, že to patří k žánru, uznáte i to, že je to hezký film o přátelství a touze po harmonickém životě. ()

Galerie (14)

Zajímavosti (7)

  • Film byl proslulý kaskadérskými nehodami. Chow Yun-Fat (Ken Gor) byl téměř vyhozen do povětří, když výbuch za dveřmi sídla byl silnější, než se očekávalo. Herec si při tom spálil některé vlasy. Záběr ve filmu je jeho skutečnou reakcí. Režisér Ronny Yu ve filmu dělal kaskadéra ve scéně ve skladu. Vykroutil si záda poté, co uklouzl na vodní louži, když nesl herce Deana Sheka (Johnny Lung). Pak kaskadér, který zaskakoval za Leslieho Cheunga (Kit) ve scéně, kdy provádí skok na motorový člun, dopadl špatně a zlomil si nohu. (tequilla)
  • Ve filmu je scéna, kde vidíme skupinu mladých teenagerů, co nosí na sobě dlouhé kabáty. Předchozí film byl tak populární, že mladí lidé v Hongkongu se oblékali jako hlavní postava prvního dílu Mark Gor (Chow Yun-Fat) a tato scéna tento trend v podstatě komentuje. (tequilla)
  • Při sestříhávání filmu se objevily první spory mezi režisérem Johnem Woo a producentem Tsui Harkem. Týkaly se zejména některých scén, které chtěl Woo dát do filmu, zatímco Hark je nechtěl a dokonce chtěl vystříhat některé režisérem vložené scény do finální verze filmu. Podobný případ nastal o dva roky později při sestříhávání filmu The Killer (1989), také režírovaný Johnem Woo. (tequilla)

Reklama

Reklama