Režie:
William WylerHudba:
Georges AuricHrají:
Gregory Peck, Audrey Hepburn, Eddie Albert, Hartley Power, Harcourt Williams, Margaret Rawlings, Tullio Carminati, Paolo Carlini, Claudio Ermelli (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Také princezna chce někdy prožít docela obyčejné dobrodružství a zamilovat se. Příběh romantický až staromódně sentimentální, ale také plný humoru, který čerpá z nejlepších tradic amerických komedií. Jeho hrdinkou je půvabná mladá princezna Anna, následnice trůnu imaginární evropské země, jež přijíždí na státní návštěvu do Říma. Po vyčerpávajícím programu je na pokraji sil a je jí na noc podán uklidňující prostředek. Dříve než droga začne působit, se Anna tajně vydává do nočních římských ulic. Cestou se dostaví ospalost, a tak ani neví, jak se ocitla na noc v bytě novináře. Ten ji následujícího dne chce nejprve využít pro senzační reportáž a provádí ji společně s kamarádem fotografem po Římě… Režisér William Wyler vtiskl komedii nenápadnou dokonalost a lehkost. Pod jeho vedením zkušeného a světem protřelého novináře Joea Bradleyho ztělesnil Gregory Peck (Případ Paradinová, Milionová bankovka, Starý gringo, Mys hrůzy). Křehkou, v cizím prostředí poněkud bezradnou princeznu Annu, neodolatelným způsobem ztvárnila Audrey Hepburnová (Snídaně u Tiffanyho, Šaráda), která také za svůj výkon obdržela Oscara. Dalšího Oscara získala Edith Headová (za nejlepší kostýmy pro černobílý film) a scenárista Ian McLellan Hunter za původní scénář, který svým jménem kryl skutečného autora Daltona Trumba, jenž byl na černé listině). (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (860)
Kdyby mi tenhle film neposlal kamarád na dvd (díky, Pájo), asi bych se k němu nedostala. V televizi na černobílý filmy moc nekoukám a v době, kdy to bylo v kinech, sem tu ještě nebyla. Co na tom, že scénář napsal někdo, kdo sympatizoval s komunisty, to bych nechala být. Audrey jakožto nováček začala po tomle filmu stoupat výš, Gregory už byl známý herec, natáčelo se v Evropě, což tehdy bylo hodně neobvyklé a podobný příběh se opravdu odehrál mezi anglickou princeznou Margaret a jistým neurozeným Peterem, jak sem se dozvěděla v opravdu zajímavých bonusech. Myslela sem si, že to se mnou nehne a bude to jen příjemný byť nadprůměrný snímek. Slza ukápla. Jen škoda že nemůžu bydlet v Koloseu, ale já se tam někdy vypravím, aspoň na návštěvu. A nebude to jen kvůli tomu, že mám Řím hrozně ráda (a nikdy sem v něm nebyla).. Kdo říká, že sem mu film nelíbil, tak ať si nejdřív strčí ruku do Úst pravdy:) ()
Geniální snímek, který ve svém žánru nemá konkurenci. Charismatický Gregory Peck, coby novinář a překrásná Audrey Hepburn (Oscar za hlavní ženský herecký výkon), jakožto novodobá princezna, stvořili nezapomenutelnou dvojici, která se mi vždy při vyřčení spojení romantická komedie vybaví. Nečekejte komedie v dnešním slova smyslu, humor je zde spíše k pousmání a jen decentní, ale to se mi velmi líbilo. Prostředí města, kam vedou všechny cesty, je kouzelné a dokresluje dokonalou atmosféru. Při rozlučkové scéně v autě mi ukápla nějaká ta slzička. Dále za pochvalu stojí kamera, kostýmy, scénář a hlavně režie legendy Williama Wylera, který vše poskládal do bravurní mozaiky. Snímek, který ve mne zanechal pocit, jaký se novodobé komedii nemůže povést. Kdo neviděl, má mezeru ve vzdělání, protože tohle by měla být povinnost pro všechny.......... ()
"Charmed..." No a čeká nás pár superlativů, takže: 1) William Wyler - vzal slušný scénář, povedl se mu jeden z nejšťastnějších casingů v historii kinematografie, když místo Elizabeth Tylor a Caryho Granta (tohle spojení zní taky lákavě, ale pochybuju, že by mohlo být byť jen stejně magické) obsadil do hlavních rolí Pecka a Audrey. Prosadil si, aby byl celý film natočený v ulicích Říma (podobně jako tehdy v Itálii dominantní neorealismus) - což bylo tehdy v Hollywoodu VELICE neobvyklé. 2) Gregory Peck - těžko si v roli novináře-gentlemana představit někoho jiného. Peck je správnou měrou charizmatický a důstojný, přitom (i když byl v té době jednoznačnou hvězdou on) zcela nesobecky nechává po svém boku zazářit: 3) Audrey Hepburn - jen za ni bych tomuhle filmu dal z fleku pět hvězdiček-kdykoli se plátně objeví, roztáhne se mi na tváři úsměv od ucha k uchu, tak je krásná a rozkošně milá... když k tomu ještě prohodí nějakou repliku svou úchvatnou královskou angličtinou, pokoušejí se o mě mdloby a měnil bych cokoli za možnost být Joem Bradlym... ty oči!...ten úsměv!... No radši končím... Strašně milý příběh, nenásilná romantika, která je o to dojímavější, že je jen v náznacích. A ten konec... 100% ()
Romantický film s neromantickým koncem. Jsem ráda, že jsem se nenarodila v královské kolébce a na má bedra nebyly vloženy povinnosti vůči své zemi. Jsem nesmírně ráda, že jsem si mohla hrát s kým jsem chtěla, že jsem si mohla jet kam jsem chtěla a později, že jsem se mohla milovat s tím, do kterého jsem se zamilovala. Film jsem dnes viděla úplně poprvé a dlouho, předlouho jsem se na něj chystala. Audrey byla sluníčko a v roli křehké princezny, která se vzepřela rozvrhům a užila si svůj den jako anonymní žena, jí to nesmírně slušelo. Konec filmu ani nemá cenu moc rozebírat, protože ... dojemnější vyznání vzájemných citů, aniž by o tom mezi nimi padlo jediné slovo, jsem ještě neviděla. (Challenge tour 2015) ()
Tento film je krásný, příjemný a lehký jako pírko. Audrey Hepburn princeznu ani hrát nemusela, ona jí zkrátka byla. Pohádkově krásná, princeznovsky elegantní a noblesní, andělsky jemná a lehce šibalsky rozverná. Vtipné a veselé scény se prokládají s nádhernými záběry italských uliček a jeho lidu. U takového filmu by člověk čekal (a přál si) spíše klasický "hollywoodský" happyend. Zde se ho sice nedočkáte, což ovšem vůbec nevadí, celkovému zpracování filmu to na kráse nic neubírá. ()
Galerie (143)
Zajímavosti (59)
- Scénou, kdy Joe Bradley (Gregory Peck) strká ruku do úst sochy a poté ji vyndá, přičemž ji má schovanou v rukávu jakoby ukousnutou, se nechalo inspirovat mnoho tvůrců a byla zreplikována v mnoha filmech. Za zmínku stojí např. My dva a křen (2006), Italské námluvy (1994) či Lovci pokladů: Kniha tajemství (2007). (Posheidon)
- Keďže film sa točí okolo princeznej, Paramount sa musel dohodnúť s britskou vládou, že vo filme nebude žiadny náznak, že by postava Audrey Hepburnovej mala nejaký vzťah k britskej kráľovskej rodine – najmä princeznej Margaret. William Wyler musel pre film nakrútiť celú scénu, len aby bolo jasné, že postava Hepburnovej nie je britská princezná. (Arsenal83)
- Pôvodom český kameraman Franz Planer v priebehu natáčania ochorel a bol nahradený Henrim Alekanom. (TheRoller)
Reklama