Reklama

Reklama

Demonik

(festivalový název)
  • Kanada Demonic (více)
všechny plakáty
Trailer 1

Obsahy(1)

Carly a Angela jsou dcera a matka, které spolu moc často nemluví. Když Carly kontaktují z nemocnice, kde Angela leží v kómatu a s jizvami na rukou, jen velmi neochotně přistoupí na experiment: pomocí počítačové simulace může s matkou promluvit. Tím ovšem žena probudí ďábelské síly, které jen tak zastavit nepůjde. Film Neilla Blomkampa slibuje intenzivní kombinaci duchařského hororu a napínavého sci-fi thrilleru. (Future Gate)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (61)

Morholt 

všechny recenze uživatele

Budu spoilerovat. Ono se to tváří strašně chytře a neotřele, ale v principu jde o to, vrazit posvátné kopí, které uchovávají 1000 let ve Vatikánu (ty vole!) do bubáka a poslat ho zpátky do Démonstánu. Všechno ostatní je jen trdlování v protivně vizualizovaném figitálním světě, kde spolu matka s dcerou řeší své problémy tupými koverzacemi. Vůbec se tady toho hodně nakecá a hlavní hrdinka dost často vypráví to, co se odehrálo a tudíž i to, co divák viděl. Ani atmosféricky se nejedná o žádnou hitparádu a strašidlo se vesmě schovává ve stínech. Tradičního posednutí se člověk dočká snad jen na jediný moment a jedná se o klasickou gymnastickou vložku,  ve které démon chodí s rukama za hlavou. Alespoň že herecky to bylo jakž takž snesitelné. Ale jinak je to z mého pohledu jednoznačně nejhorší Blomkampův film. 30% ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Nízké hodnocení a komenty mě připravily na mizerný zážitek, snad proto jsem byl spíše mile překvapen. I přes délku mi rychle utekl, jelikož měl napětí a jakýsi vnitřní neklid. Matka má v sobě démona, což dcera Carly neví. Když je matka hospitalizována ve speciálním zařízení, vyzvou Carly, aby se s matkou setkala. Virtuálně. To mi přišlo jako zajímavý nápad a líbilo se mi, že virtuální svět vypadal jak ze starých PC her, čímž byl jasně oddělen od reality. Démon měl ptačí podobu, a tak trochu připomínal ochranné středověké obleky s maskou proti moru. Že démon může měnit hostitele není nic nového, že by ho bylo možné zabít, se mi moc nepozdává, tyhle bytosti bývají už z podstaty nesmrtelné. Ale ono to stejně nevadí. I když dojde na mrtvé a krev, velké gore se nekoná, což tentokrát nevadí. Ono je to vlastně psychologické drama ve fantastickém kabátě. Škoda jen, že kamera je neokázalá, nejhezčí jsou tak záběry na město ve dne či v noci a přírodu okolo něj. Mě divná Kanada nezklamala, běžný divák, jak vidno, spokojený ale nebude. ()

Reklama

HellFire 

všechny recenze uživatele

Kdybych v kolonce režie nebylo napsáno jméno Neill Blomkamp, tak bych věřil, že tohle natočil nějaký šikovný student (i když i ten student by aspoň použil lepší filtr). Nepůsobí to vůbec profesionálně po žádné stránce (což dokazuje třeba scéna, kdy policisté odvádí matku do auta a v jednom záběru je jasně viditelný slunečný den; načež následuje střih, záběr z jiného úhlu a už prší). Takhle si představuji že dopadne snímek od filmaře, který je přinucený pracovat z domu. Blomkamp poprvé natočil něco bez svého dvorního kameramana a Sharla Copleye a vypadla z toho zbytečnost. Vůbec mě nezajímalo, co se děje. Mnohem zábavnější je recenze od kluků z RLM. ()

Real Tom Hardy odpad!

všechny recenze uživatele

Dlho očakávaný celovečerák istého režiséra je po 6 rokoch konečne tu a ospevovaný (kedysi aj mnou) Neill Blomkamp je, zdá sa, skutočne a bez srandy one-hit wonder. Po debutovom natočení pravdepodobne jedného z najlepších (sci-fi) filmov všetkých čias – kolosálneho a zároveň komorného (ak sú tieto dva protipóly vôbec možné) diela menom District 9 a následne slabšej dvojice Elysium & Chappie, sa Neill zahrabal vo svojom filmovom/VFX štúdiu Oats, kde pár rokov chrlil desiatky zbytočných kraťasov (slovo zbytočných neber v pravom zmysle slova). Prišli fámy. Najprv o dvojke/desiatke Districtu, potom novom Alienovi – z oboch nič, aby napokon po toľkých rokoch čakania a nádejach vyrukoval s týmto hovnom. Pozrieť výhradne z rešpektu k jeho predchádzajúcej tvorbe, inak sa vyhnúť oblúkom. ()

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Neill Blomkamp se snaží podat mnohokrát omletý motiv posedlosti démonem z poměrně originálního náhledu a načíná při tom i pár zajímavých nápadů, ale nic z toho nedělá důsledně a nedotahuje do konce. Všechno ryze hororové a zajímavé se odehrává buď mimo záběr, nebo to je odbyto stylem, že snad ani sám Blomkamp coby žánrový fanda s takovým výsledkem nemůže být spokojen (nápad o militantním komandu exorcistů by si zasloužil vlastní film, ale zde je zahozen během pár vteřin). Vše, co ve filmu zbývá, je jen práce s postavami - zejména s hlavní hrdinkou, od níž se kamera celý film prakticky nehne, ale i ten její vztah s matkou, potažmo s přáteli tu působí zkratkovitě, ba až uměle a prakticky divácky vůbec nefunguje. S ohledem na rozpočet a natáčení během pandemie se nějaký ten respekt hodí, ale jinak to opravdu ve všech směrech končí někde na půl cesty a neumím si představit, že to někoho může nadchnout. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (3)

  • Velká část filmu využívá techniku zvanou „volumetrické video“, což je typ volumografie a fotogrammetrie, díky které je možné zaznamenávat trojrozměrný prostor. Uživatel se tak může v reálném čase pohybovat ve videu dle svého uvážení. (HellFire)
  • Natáčanie prebiehalo tajne počas pandémie COVID-19 v strede roku 2020 v kanadskej provincii Britská Kolumbia. (Real Tom Hardy)

Související novinky

Neill Blomkamp píše scénář k District 10

Neill Blomkamp píše scénář k District 10

27.02.2021

Je to už dvanáct let od doby, co do kin dorazilo akční sci-fi District 9 jihoafrického režiséra Neilla Blomkampa (Elysium, Chappie). Snímek získal velmi pozitivní reakce od kritiků i diváků, byl… (více)

Reklama

Reklama