Kino

Milí ČSFĎáci, změny v datumech kinopremiér provádíme průběžně, na základě informací od filmových distributorů.

Kino premiéry

V kinech od 28.5.2020

V kinech od 21.5.2020

V kinech od 14.5.2020

V kinech od 11.5.2020

Komentáře k zobrazeným filmům

  • EvilPhoEniX -
    Kanáři (2019)
    *** 21.4.2020

    Zajímavý film díky neotřelému nápadu, ovšem čekal jsem více. Hlavní hrdina je policista, který se zaplete s drogovou mafií a učí se šifrovanou řeč pomocí pískání, což je hodně originální, ale nic moc zajímavého se ve filmu nestane. Chválu si zaslouží nádherná Catrinel Marlon, která se ukáže i nahá a něco do sebe má i finální přestřelka, ale nestačí mi to. Chyběl tomu drajv a označení komedie nerozumím. Příběh***, Akce**, Humor>Ne, Násilí>Ne, Zábavnost***, Hudba**, Vizuál***, Atmosféra**, Napětí*. 5/10.

  • Matty -
    Afrikou na pionýru (2019)
    **** 29.3.2020

    Jestli v trabantích filmech a seriálech někdo svým charismatem dokázal zastínit Dana Přibáně, byl to Marek Slobodník. Je tak celkem pochopitelné, že hlavní hvězdou spin-offu dokumentů se žlutým cirkusem je právě bezstarostný jezdec z Banské Bystrice. Film by se v podstatě obešel bez dalších cestovatelů (vyjma kameramana), kteří Slobodníka. Jejich přítomnost hlavně zvyšuje pravděpodobnost, že někoho zradí technika nebo zdraví (to první se děje neustále, to druhé hlavně v nečekaně dramatické poslední třetině). V paměti mi vzhledem k zaměření pozornosti primárně na Slobodníka, který je nejen vedoucím výpravy, ale také režisérem a scenáristou, neutkvěl nikdo další. Nijak to ale nebrání užít si profesionálně zpracovaný cestopis s přiměřenou délkou, svižným spádem a profi kamerou, která čtveřici, příp. pětici chlapů na motorkách snímá z tolika různých úhlů, že se navzdory podobnému prostředí nikdy nedostavuje pocit již viděného (záběry z dronu nejsou otravně nadužívané, jak je tomu v jiných podobných filmech). Hudba byla na oproti tomu můj vkus příliš „typicky africká“ a během některých záběrů ze slumů tón vyprávění přibližovala sociálnímu kýči. Po většinu cesty z Banské Bystrice ke Střelkovému mysu si ale film i díky odlehčenému komentáři udržuje švih a nadhled a dokonce bych řekl, že drží pohromadě líp (a má lepší rytmus) než poslední celovečerní trabantí jízda. O Africe se sice moc nedozvíte, ale edukace diváků myslím ani nebyla záměrem. Hlavní je užít si jízdu a pocit svobody, který film nabízí. Ideální materiál, pokud teď máte chuť někam vyrazit. 75%

  • Hild -
    Emma. (2020)
    *** 28.3.2020

    Emma není špatný film, vlastně to bylo docela fajn a nenudila jsem se. Mým největším problémem bylo děsně nesympatické obsazení. Anya Taylor-Joy je fajn a Bill Nighy super, ale ten bohužel nedostal moc prostoru. Zbytek obsazení je ale naprosto bez šťávy. Hlavní mužská postava postrádá jakékoliv charisma, což bych u adaptace Jane Austen čekala jako základ. Neurazí, ani nenadchne.

  • xxmartinxx -
    Lov (2020)
    ** 25.3.2020

    Myslím, že tenhle film si satiru představuje asi jako tvůrci Blaníka, tedy "zesměšňovat vše, jen si dát pozor, aby se nikdo neurazil a aby z toho opravdu něco nevyplývalo", což rozhodně nemám rád. Můžu ale říct, že několik momentů bylo rozhodně vtipných, i když tomu občas padal řetěz. Krvavá nevěsta byla ale z těhle semi-politických hororových blbin lepší. (Nejvíc mě teda irituje, jak to drží morální ochranitelskou ruku nad protagonistkou - celé to pak ztrácí smysl.) Plus to má fakt hrozné dialogy a děsně unylý střih. 50 %

  • PinokKio -
    Pro Samu (2019)
    ***** 16.3.2020

    Ke stáru se nikomu do pekla nechce, ale proč by se v něm nemohli rodit děti? Třeba jako Sama, která o tom (zatím) nemá ani páru, ale věnovala mu svoje první krůčky i úsměvy v rytmu ustavičného bombardování, krve a smrti. Takové je Aleppo v době obléhání ruskou armádou ..

  • castor -
    Dokonalý pacient (2019)
    *** 16.3.2020

    Tváříme se, že máme v rukou nesmírně žhavou látku. A že tahle kriminální rekonstrukce posadí na zadek. Neposadí. Thomas nebo Sture, je to jedno, prostě tenhle chlapík má chorou mysl a na svědomí na dvacet vražd. Jenže v procesech se nikdy nepracovalo s žádnými důkazy, pouze s jeho vlastními přiznáními. A do toho nyní pořádně šlape investigativní novinář a nevrlý workoholik Hannes. Bizarní případ se stal jedním z největších skandálů v dějinách švédské justice. Původně to bylo celé zamýšlené coby seriál, možná proto nám z toho vyskočilo i několik utahaných momentů nebo naopak kvapného vysvětlování. Když se pak vyloží karty na stůl, zájem paradoxně opadne. Co mi ale nejvíc vadilo, byl „návrat“ ke zběsilému střihu, který známe někdy z dvacet let starých thrillerů. Myslím, že tyhle roztěkané momenty Seveřani (kteří umějí být temní a zarputilí jinak) nemají zapotřebí. Úplně mě nevtáhly ani osobní (zdravotní) peripetie hlavního hrdiny. Námět bezpochyby fajn, s divákovou pozorností je to horší.

  • POMO -
    Vysoká dívka (2019)
    *** 18.5.2019

    Na 28-letého tvůrce obdivuhodně těžké téma s komplikovanými vztahy. Navíc obrazově perfektně vystihující atmosféru jak místa a doby, tak náladu příběhu a jeho protagonistů. Přestože mi je tento typ depresivních dramat s historickým zasazením do starého Ruska hodně vzdáleným šálkem kávy, před Balagovem jako umělcem musím smeknout. Co bude točit jako ostřílený matador? P.S.: Výkony obou hereček brilantní. I když otázka, nakolik to hráli. Druhý den jsem na ulici za rychlé chůze na okamžik zvednul pohled od mobilu před sebe a na vteřinu se potkal s blízkým pohledem kolemjdoucí děvočky Miroshnichenko (představitelka hodně komplikované hlavní postavy). Byl to přesně ten pohled a v něm reakce na bytost, vstupující do její komfortní zóny, jaké házela na všechny ve filmu. Až mě zamrazilo. [Cannes]