Oblíbení režiséři (10)
1. Pulp Fiction: Historky z podsvětí
2. Gauneři
5. Kill Bill
Kultovní rozum, kultovní muž, kultovní duše. Muž, jehož filmy si člověk neoblíbí, ale rovnou zamiluje. Vše do sebe zapadá, i když je to podáno tím nejzamotanějším způsobem ze všech a vše má své osobní Tarantinovské kouzlo, které čítá zbraně, akci, cennosti (ať hmatatelné nebo psychické) a FUCKOVÁNÍ první třídy. Filmy s vtipnou tématikou, u kterých se buď budete nepochopitelně hihňat, ale řvát smíchy a budete vědět, že jste na správné adrese. Od něj bych si chtěl vzít, jeho bezmeznou moc udělat z bullshitu Oscarový hit, který se líbí lidem i kritikům (tyto dva gangy se moc často nesetkají) a taky jeho scenáristický újm, který se tedy líbí všem.
1. Temný rytíř
2. Počátek
4. Interstellar
Otec geniality. Nikdy jsem "nepotkal" tvůrce s takovou prozřetelností a genialitou. Muž jehož filmy po filmu vás drží u obrazovky jakéhokoliv přístroje a drží a drží do posledního titulku. Temný rytíř patří k filmu, kdy Joker využívá Nolanův mozek a pomocí Jonathana vytvářejí něco čemu se říká film a to Temný rytíř, kde Joker exceluje. Dokonalý trik, jedna z nejzáhadnějších záhad v dějinách filmu. Každá část dostává svou genialitu a svou nitku a vše se stahá do jednoho velkého klubíčka, kterému se říká Dokonalý trik. Celá trilogie Batman má v sobě ať už Nolanovi stránku geniality, tak působivosti na váš mozek a oči, které se nesoustředí na nic jiného než na film. Počátek - zahrávání si s myslí nejednoho muže, ať už ve filmu nebo ať se to týká nás diváků. Dílo, které motá hlavu a zavádí nás do jiné dimenze chápaní, přes největší představivostní část svého těla, kterou máme, mozek a ten to předává SNŮM. Memento a Sledování, klasický příklad Nolanovi útržkové mytologie, která předčí myšlenkové pochody. Od něj bych si chtěl vzít jeho schopnost hodnou superhrdiny a to, dokázat narvat film do objemů Gran Canonu a vydržet se dívat a dávat si dohromady každý útržek každé minuty.
Základní vzor režie. Muž, od kterého by se mohl nejeden režisér učit. Jeho kouzlo zahrnující jak lásku k sci-fi nebo válečným filmům se dostává přes válečné pravdivé dojáky plné akcí a děje jako Ryan a Schindler, až přes sci-fi hatmatilky a další dojáky ve stylu E.T. Dříve můj hlavní režisérský vzor, do jisté míry i do dnes je. Od něj bych si chtěl vzít jeho prozřetelnost k natočení krásných snímků, které buď skoro nedávají smysl nebo jsou až roztomilé nebo tématicky humorně založení.
1. Casino
2. Mafiáni
Gangster a mafián už od pohledu. Mistr umění s filmem na poli mafiánských příbězích, které neudrží nejednoho fanouška v klidu. Muž, který natočil a zfilmoval úžasné příběhy z prostředí boxerského ringu, mafie, psychiatrické léčebny a také lidí, kteří nejsou mafiáni, ale mají co do činění s FBI. Na každém z jeho filmů jě nějaké mínus, ale to se lehce přehlédne a jde se dál. Od něj bych si chtěl vzít jeho "výpravu" - má zajímavou schopnost vás nalákat do kina i na něco co předem věští neúspěch (o ničem takovém od něj zatím nevím) a můžete na to koukat neustále a má to svůj půvab krve, zmatenosti a černé zábavy.
David Fincher
Nejlepší filmy:
Sedm (1995)
Dangerous: The Short Films (1993) (video kompilace)
Aerosmith: Big Ones You Can Look at (1994) (hudební videoklip)
Alfonso Cuarón
Nejlepší filmy:
Harry Potter a vězeň z Azkabanu (2004)
Malá princezna (1995)
Potomci lidí (2006)
Thomas Vinterberg
Nejlepší filmy:
The Best of Blur (2000) (video kompilace)
Hon (2012)
Rodinná oslava (1998)