Série(8) / Epizody(70)
Obsahy(2)
Je jedním z nejslavnějších televizních komisařů, natočil 75 epizod, vedle hlavní role komisaře Moulina sám režíroval, psal scénáře a produkoval. U nás našel jedinečnou oporu v českém hlase, který mu propůjčil Miroslav Moravec, jenž namluvil všechny epizody. (oficiální text distributora)
Recenze (58)
Jeden z nejoblíbenějších detektivních seriálů ve Francii, který už několik desítek let vrší jednu řadu za druhou. V hlavní roli se stále objevuje oblíbený Yves Rénier, jinak se celý projekt v čase proměňuje. V podstatě každá série nese jiné znaky a mění se podle potřeb trhu. Vzhledem k tomu, že s růstem své popularity získal na výslednou podobu seriálu vliv i Rénier, v posledních sériích zasahoval do scénáře. Když autoři cítili potřebu oslovit mladší publikum, Rénier přitvrdil a změnil šatník i slovník. Nepatřím k nostalgikům, kteří vyzdvihují počátky seriálu, mám naopak pocit, že v poslední sérii se snaží scénárista jít víc do hloubky, přichází se sociálními a politickými tématy, a tím právě Komisař Moulin zvedá laťku. Za poslední sérii by to byly poctivé čtyři hvězdičky. Celkový zprůměrovaný dojem: 60 %. ()
Škoda těch nových sérií, ty už přece jen nedosahují dřívější úrovně, ale jinak lze říci, že Komisař Moulin patří mezi seriálovou klasiku, která nám zpříjemňovala dlouhé večery u televize ještě za socialismu. Yves Rénier neí žádný krasavec ani přehnaný drsňák, ale do téhle role se hodil naprosto perfektně a jeho nezapomenutelné nadabování Miroslavem Moravcem je taky všeobecně známé. Kdyby ten seriál skončil někdy koncem 80.let, mohl mít o hvězdičku více. Edit 2015: Teď koukám na jeden dosud neviděný díl z r. 2003 - a ano, Francie byla už tehdy pokroková v hájení hajzlů, a to díky "procesním chybám". Jako bych viděl realitu dnešních dní v ČR... ()
Jak to hodnotit? Původní řady byly skvělé pětihvězdičkové detektivky s charizmatickým sukničkářským detektivem, za které by se nemusela stydět ani Agatha. Pak úroveň postupně klesala až na úroveň toho zamerikazovaného paskvilu se stárnoucím drsňákem, který nám ČT čas od času z nedostatku jiného materiálu naservíruje. Z nostalgie a vzhledem k uváděnému datu vzniku dávám za 4*. ()
Detektivní seriál, který jsem kdysi, když televize měla jen dva programy, ráda sledovala. Jednak byl Yves Rénier tenkrát velký fešák a jednak mu charismatický hlas Miroslava Moravce, kožená bunda a nadupaná motorka dodávaly na sexy přitažlivosti pro ženy všech věkových skupin. Případy řešil v klidu logikou, silou jen výjimečně. Žádná brutalita ani potoky krve či odborné laboratorní postupy. Pravdou je, že jednotlivé epizody mají kolísavou úroveň. I tak jsem ráda, že se televize k vysílání tohoto seriálu vrátila. Pokud mám čas, ráda se v neděli v noci na nějakou epizodu podívám. Z nostalgie mi vyhovují spíše starší případy bez v současnosti tak aktuálních mafiánských intrik. ()
Za mého juniorského mládí jsem tento seriál hltal. Komisař byl se svou motorkou a mladší krasavicí po boku vždycky nejvíc stylovej (a připomínal mi mého učitele z hudební školy) a zápletky některých dílů pro mě v té době přitažlivě naturalistické (zvlášť jsem žral ty mlátičky - jedna z mála věcí co francouzi umí). Současné díly jsou však jen odleskem bývalé slávy a rád si u nich zavzpomínám... ()
Galerie (8)
Photo © TF1
Zajímavosti (16)
- Auto, které se převrátilo a hořelo, pak při ohledání ve 25. minutě nemá nádrž a nevypadá moc ohořele. (marcel5)
- Epizoda "Syndrom hrozby", kterou Rénier sám napsal a režíroval, je částečně biografická, protože zmiňuje Moulinovy problémy se srdcem, které poznal na vlastní kůži i autor. (Hans.)
- Hudba byla k inscenaci doplněna až po de Roubaixově smrti, když si tvůrci prošli jeho archiv. (Snorlax)
Reklama