Režie:
Wayne KramerScénář:
Wayne KramerKamera:
James WhitakerHudba:
Mark IshamHrají:
Paul Walker, Cameron Bright, Vera Farmiga, Chazz Palminteri, Karel Roden, Johnny Messner, Ivana Milicevic, Alex Neuberger, Michael Cudlitz, Bruce Altman (více)Obsahy(2)
Prvotřídní, krutě šokující, akční film, který s vámi otřese jako nic předtím. Zbraň, která zabila zkorumpovaného policistu se omylem stane nástrojem pomsty v rukou dvou desetiletých kluků. Otec jednoho z nich, malá gangsterská ryba Joey Gazelle (Paul Walker), se náhle ocitá v dosahu ruské mafie, která za každou cenu chce dopadnout a zlikvidovat toho, kdo připravil o život jednoho z jejich významných členů (Karel Roden). Začíná kolotoč omylů, podrazů a především velkých problémů. Pro Joeyho to bude hodně krušná noc a jestli nenajde tu zbraň včas, mohla by být i jeho poslední. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (630)
Running Scared vesele dovádí na novodobé vlně lehce undergroundových akčňáků, které staví stejnou měrou na vidoklipové vizuální přitažlosti jako na originálních zápletkách... Nebojte se vstoupit, Wayne Kramer má na skladě vše, co si srdce (post)moderního diváka žádá - funkční formální exhibicionismus, svištivé tempo, drsné či ujeté postavy, krvavé přestřelky a adrenalinem napumpované situace v každé třetí minutě. A je tam i místo pro parafrázování televizní reklamy nebo odcitování proslulé hlášky Tonyho Montany... Prostě sakrametsky nakopávací smršť, u které rádi mávnete rukou nad typickými žánrovými nedostatky v podobě ideové plochosti, samoúčelné honbě za efektností a scénářem, pro nějž je náhoda nepostradatelnou berličkou. 85% ____P.S pro Veru Farmiga: Vem si mě za muže, miluju tě.... ()
Fíha... čumím... Naprosto nekompromisní akční jízda.. Film na téma, co všechno se může posrat, když se něco posere. Roden, jako vždy skvělý, Walker velmi dobrý, ostatní herci jakbysmet. Krve spousta, 3 puky do hlavy trošku přehnaný, a z celé té pasáže okolo Pedofilů se skoro až zvedá žaludek. Velmi realistický, naturalistický, a skutečně ani chvíli nenudící nářez. A ten konec mě nikterak nepohoršuje. Naopak.. Nejpoctivějjší 4 hvězdičky, jaký si vůbec dovedete představit! ()
Soundtrack Mark Isham: 1. Running Scared / Main Title ,2. Love On A Washing Machine ,3. The Duke ,4. True Grit / “Get Down!” ,5. Chasing The Bullet ,6. Crack House Cacophony ,7. Sitdown ,8. The Boys Hide The Gun / Nicky Comes Clean ,9. I Belong To Him ,10. Equal Measures ,11. Dez & Edele’s ,12. Fire Fight ,13. A Mother’s Instinct ,14. You’re An American ,15. I Knew This Kid … / The Killing Ground ,16. Nobody Knows Nobody / Priceless / Drive To Brighton Beach ,17. Iced! ,18. Aftermath / Across The Pulaski Skyway ,19. MacDaddy / T, I’m Coming Home ,20. I Was Always The Real Joey ,21. A Family United ,22. End Credits ()
Zběsilý útěk je postavený na neustálém vršení dalších a dalších vyhrocených situacích. Joey Stále pádí vpřed, ale jeho cíl je stále stejně vzdálený. Tempo je opravdu zběsilé, proto zamrzí jeho znatelné zpomalování dojemnými příběhy z minulosti jednotlivých postav (na Rodenovo vyprávění o desetiminutové verzi Kovbojů jen tak nezapomenu :)). Zběsilý útěk není čiročirou akční smažbou, jeho hlavní myšlenka je nejlépe patrná na scénách z „doupěte“ dvou, děti k smrti milujících, individuí. Jde o nikdy nekončící útěk před strachem. Nikoliv o strach z příšer vytvořených bujnou dětskou fantazií, nýbrž o strach z všudypřítomného, dobře viditelného i hmatatelného lidského zla. Myšlenková hloubka mě vzhledem k očekáváním mile překvapila. Zpočátku jsem měl sklon k cynismu, k zesměšňování sofistikovaně se tvářících vět, ale když mi došlo že zde výjimečně neplní pouze funkci „vaty“ mezi jednotlivými akčními sekvencemi, o sto osmdesát stupňů se změnil i můj přístup k filmu. Mnohé situace jsou velice nepravděpodobné, pouze dotvářející dojem co nejefektivnější podívané. Množství samoúčelných kamerových exhibic překračuje jistou únosnou mez. Když se kamera náhle otočí vzhůru nohama, je to pěkné, ale nemá smysl hledat v tom nějaký záměr, že by to třeba mělo znázorňovat momentální psychologické rozpoložení hlavního hrdiny. Jde prostě o efekt a ten je v daném okamžiku dostatečně „cool“, abyste upustili od řešení jistých logických nejasností. Nejvíce jich vyplave na povrch po odhalení pointy „převracečky“ dávající všemu dosavadnímu dění zcela odlišný význam a vlastně jej činící poněkud zbytečným. K tomuto odhalení dojde během super efektivní a super krvavé scény v modře podsvícené hokejové hale, která mi svou náladou v mnohém připomněla Scottova Posledního skauta. Touto scénou a tímto odhalením však film bohužel nekončí. Je na pro nás přichystáno ještě jedno překvapení, o němž víme již od počátku (postřelený Oleg), kdy však ještě nevíme, že bude překvapením. Ze všech samoúčelných scén v celém filmu je tato nejsamoúčelnější a pokud si při ní řeknete „páni, ti mě zase vypekli“, dokonale splní svůj účel a pak už může následovat finále jako z antické tragédie (skoro!), při němž nezůstane jedno oko suché. Více než herecká účast Karla Rodena (měl by si své ruské bastardy nechat patentovat) potěší Paul Walker předvádějící oproti teenagerským akcím Rychle a zběsile nebo Do hlubiny mnohem vyzrálejší výkon. Více než pouhou teenagerskou akcí je ovšem celý film, který kdyby se oprostil od místy přílišné efektivnosti, nebál bych se o Wayne Kramerovi začít psát jako o novém Tonym Scottovi. Právě Scotta považuji za jednoho z mála současných režisérů schopných natočit, bez nadsázky, inteligentní akční film. 80% Zajímavé komentáře: Adrian, choze, pshimi, Janek, Xatrix, Martyr, PCHE ()
Presne toto som chcel a potreboval! Vynikajúca, takmer komiksová kamera robí film oveľa atraktívnejším. Po dlhej kur*vskej dobe, konečne kur*vsky poriadny nárez, navyše so sympatickým Paulom Walkerom, od ktorého by som toto vôbec nečakal a verím, že nemohli ani vybrať nikoho správnejšieho. Všetko parádne zamotané, ku koncu ešte viac až nebudete chcieť, aby to skončilo. Roden bol tiež god damned cool a človek by ani nepovedal, že zo začiatku sa to takto rozbehne. Aspoň podľa načrtnutého príbehu určite nie. 100%. ()
Galerie (26)
Zajímavosti (20)
- Thomas Jane odmítl roli Joeyho Gazella. Roli nakonec dostal Paul Walker, který byl druhým kandidátem na tuto roli. (ČSFD)
- Většina krvavých efektů byla dodělána digitálně. Jediná mechanická metoda (vybuchující pytlíky s umělou krví přidělané na těle) ve filmu byla použita v závěru na hokejovém hřišti. (Othello)
- V hokejové scéně hlavní postava Joey Gazelle (Paul Walker) hodí svojí zbraň z rukou, v další scéně ji opět drží. (Ignus.cz)
Reklama