Režie:
Ridley ScottScénář:
William MonahanKamera:
John MathiesonHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Orlando Bloom, Eva Green, Liam Neeson, Jeremy Irons, Márton Csókás, Nikolaj Coster-Waldau, Jon Finch, Brendan Gleeson, Kevin McKidd, Edward Norton (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Prostý kovář Balian potká svého otce, kterého ani nezná, a ten mu nabídne, aby s ním jel do Jeruzaléma. Balian sice nejdřív nechce, ale pak zabije kněze, který odmítá dopřát klid duši jeho ženy, která spáchala sebevraždu. Rozhodne se tedy následovat svého otce do Jeruzaléma, aby smyl hříchy své i své ženy... Balianův otec umírá, ještě předtím ale pasuje svého syna na rytíře a žádá po něm, aby byl čestný. Balian má brzy příležitost vyzkoušet svou čest. Stávající král Jeruzaléma umírá a chce, aby mu dál vládl rozumný člověk. A takového vidí právě v Balianovi a nabízí mu ruku své sestry, ve které našel zalíbení. Jenže za cenu smrti jejího manžela, což nemůže čestný muž dopustit. Netrvá dlouho a neutuchající rozepře mezi muslimy a křesťany vyústí ve válku o Jeruzalém... (TV Prima)
(více)Videa (4)
Recenze (1 193)
Ridley Scott mě velice překvapil. Od velkého očekávání jsem viděl vysokorozpočtový nudný a slabý film. Jen mě potěšil Liam Neeson a Jeremy Irons, kterým bohužel Ridley Scott nedal větší prostor. Během filmu jsem si k hlavní postavě, kterou hrál toporný Orlando Bloom nevytvořil žádný vztah a bylo mě jedno jak to s ním skončí. Nejen, že boje nemají žádnou dynamiku a jsou tam jen proto, že je to historický film o křižácích, absolutně bez nápadu, prostě jen tak, aby se neřeklo(možná nejslabší bitvy, které jsem kdy viděl), ale je zde i slabý scénář bez pořádné gradace, zapamatovatelných scén a člověk se u něj dost solidně nudí a to, že ho provází mnoho klišé, je věc druhá. Musím říct, že je to velice špatný film a možná i nejslabší a nejzbytečnější od Ridleyho Scotta, pro mě 1,5 hvězdičky... ()
Bombastická agitka za světový mír. Vážně. Po G.I. Jane a Black Hawk Down bych něco tak podnětného a hlubokého od Scotta nečekal. Podle mého asi nejlepší způsob, jakým se nějaká kulturní osobnost vyjádřila k Bushově politice. Milé překvapení, které s Gladiátorem vlastně nemá - vyjma kulis pro meče a sandály - mnoho společného. ()
Veľmi ťažké rozhodovanie medzi 3* a 4* (70% sedí na chlp presne), značna rozporuplnosť nad výsledkom a to aj napriek tomu, že film sa mi dosť páčil. Kingdom of Heaven nemá takmer nič spoločné s Gladiátorom, za to má podľa mňa veľa spoločné so Stoneovým Alexandrom v rovine využitia historického backroundu ako prizmy pre zaujatie stanoviska k súčasnej spoločensko-politickej situácii vo svete, pričom Ridley zachádza oveľa (hlavne presvedčivejšie a vyzreto) ďalej ako Oliver. Jeho antibushizmus je tu len predstupeň, pre apelovanie na mier v globálnom meradle. Zatiaľ čo Stoneov postoj bol viac menej dopredu jasný, Scott ma tým svojím veľmi milo prevapil, ak v berieme úvahu jeho postoj na "opačnej strane barikády" v Black Hawk Down. Typicky silná pre Scotove filmy je samozrejme aj tu vizuálna stránka, doplnená zaujímavými režisérskymi nápadmi a odvážnou invenciou v nadvazovaní viacerých sekvencií. Len škoda, že s týmito pozitívami nastupuju aj negatíva - až veľmi jednoduchý príbeh na danú stopáž a hlavne nie najlepšie napísané postavy (hlavne Orlandova) a ich rozmiestnenie v príbehu. ()
Director's Cut. Pokiaľ kinoverzia zapadla medzi ostatné viac či menej nevydarené post-gladiátorovské epické bijáky, tak režisérsky zostrih si zaslúži plných 5 a po všetkých stránkach znesie porovnanie aj stakým dielom ako je trilógia Lord of the rings. Film som pozeral v dobe, keď som na detaily u kinoverzie už takmer zabudol a cítil som sa takmer ako pri sledovaní úplne iného filmu. 50 bonusových minút nielen skvelo rozšírilo príbeh, ale dalo aj viac viniknúť postavám, nádhernej technickej stránke, soundtracku a pochmúrnej-sivej atmosfére. Aj samotný Orlando Bloom mi po nejakej hodinke už absolútne neprekážal - ba naopak, v úlohe mladého rytiera, syna svojho otca, bol presvedčivý. Zabudnite na kinoverziu, režisérsky zostrih vám ponúkne nový, vinikajúci zážitok. (9/10) ()
„Čaká ťa istá smrť.“ – „Každá smrť je istá.“ Monumentálny historický epos Ridleyho Scotta, ktorý má s historickými látkami veľa skúseností (1492: DOBYTIE RAJA). GLADIÁTOROM odštartoval vlnu hollywoodskych eposov... a prepadákom KRÁĽOVSTVOM NEBESKÝM ju žiaľ aj pochoval. Ono to až taký megaprepadák nebol, ale celosvetová tržba 211 miliónov predsa len nie je žiadny zázrak, trojnásobne pri masívnom 130-miliónovom rozpočte. Tržba samozrejme nie je všetko, dôležité je, či je film kvalitný a to tento teda je, vážení. Berie dych napriek tomu, že Orlando Bloom ledva-ledva unesie meč a napriek drastickému strihu. Režisérsky strih je dlhší o hodinu (!), je tým pádom komplexnejší a ešte úchvatnejší a zaslúži si 5*. "Len" 4* sa vzťahujú na oficiálnu, "iba" 144-minútovú verziu. Mnohé scény by svojou pompéznosťou zvládali držať krok s trilógiou PÁN PRSTEŇOV (kedy chcel nejaký šialenec také rôznorodé veľkofilmy zrovnávať). Komplikovaný príbeh s paletou pestrých hereckých výkonov (mentor Neeson, ryšavý zdravotník Thewlis, fascinujúci Norton). Tam, kde rozprávková TRÓJA ponúkala opálený zadok Brada Pitta, prichádza maliar Ridley s tuctami scén, nabádajúcich k zamysleniu nad zmyslom náboženstva, politiky, sveta a nás v ňom. Dych sa tají z dupotu koní a od strachu roztrasení hrdinovia vyrážajú do vopred prehratej bitky. Herecký koncert sýrskeho herca Ghassana Massouda v autoritatívnej postave Saladina, muža medzi dobrom a zlom. ()
Galerie (77)
Zajímavosti (75)
- Pracovní název filmu zněl "Křižáci". (Pavlínka9)
- Sibylla (Eva Green) hovorí, že sa vydala za Guya de Lusignana (Marton Csokas), keď mala 15 rokov. V skutočnosti však musela mať aspoň 20 alebo 21 rokov, keď sa zaňho vydala v roku 1180. Mala totiž 17, keď sa v roku 1176 vydala za svojho prvého manžela Williama z Montferratu. (Arsenal83)
- Severoamerické tržby byly 47,4 milionu amerických dolarů, celosvětové pak 218,1 mil. (NIRO)
Reklama