poster

Soudný den

  • Velká Británie

    Doomsday

  • Německo

    Doomsday - Tag der Rache

  • Slovensko

    Súdny deň

Akční / Sci-Fi / Thriller

Velká Británie / USA / Jihoafrická republika / Německo, 2008, 105 min (SE: 113 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Radek99
    *

    Pln očekávání dalšího temného postkatastrofického filmu ve stylu Potomků lidí jsem zkusil zhlédnout britský Soudný den. Nepopírám, že zhruba úvodní cca. čtvrtina filmu mé představy docela naplnila (za tu bych dal také vyšší hodnocení), nepopírám ani, že je taky jistě dost originální zasadit regulérní rytířský epos do budoucnosti, konkrétně někam do poloviny 21. století, to bych skutečně nečekal, ale smixovat to s resuscitací Šíleného Maxe, gladiátorskými výstupy, s nechutnými horory o kanibalech a industriálně-cyberpunkovou vizí, to už mi na jeden film přijde opravdu dost. Vznikne ,,Eintopf" (=nechutná směs). Celá ta pokleslá estetika nu-metalových videoklipů s občasnými záblesky klišé akčního filmu (černý sporťák a hláška o dobré barvě, následná akčně laděná honička atd.) je jenom dobře zabalenou druhořadou béčkovou manýrou, podpořenou relativně vysokým rozpočtem. Navíc - ten scénář je skutečně hrozný... Jak lze dobře pochopit u tohoto postkatastrofického béčka, s dostatkem financí jde v postmoderní západní kinematografii natočit úplně cokoliv, i (odpusťte mi ten výraz) kravinu... Podobné filmy: Šílený Max, Šílený Max 2 - Bojovník silnic, Šílený Max pod Kopulí hromu, 2012 Doomsday(19.12.2008)

  • EdaS
    ****

    Sympaticky ulítlý žánrový guláš, který jede na plný plyn a nebojí se přitlačit i krást, kde se mu zrovna zlíbí. Marshall se zjevně zbláznil, Rhona Mitra neskutečně kicks ass a já se moc těším na další zhlédnutí téhle úchylárny.(9.5.2008)

  • Marigold
    ****

    Jasně, střih je na propečení médium (minimálně), je alarmující, že režisér nedokáže pracovat ani s tak triviálním prototypy postav, které si předepsal, ale hrozně mě bavila struktura toho filmu, která vůbec není blbá, dokonce je hravá a reflektovaná. Jde o kombinaci herních polí počítačových her (de facto 3 výrazně stylizované mapy - reálpolitik Londýn, punk Glasgow a středověká Vysočina) se syžetem sestupu do srdce temnoty (včetně zvýrazněných momentů "přechodů" časoprostorových pásem - ocelová brána, parní vlak a tunel pod kopcem). Když to rozebereme trochu vážněji, tak na jedné straně spektra máme pragmatickými politiky ovládaný Londýn, mezi tím anarchistické pásmo čistého libida a nekontrolovaných pudů a na druhé straně spektra "vědu a intelekt", která zdegenerovala do tmářské tyranie osvícené mysli. Hrdinka si mezi tím vesele zasurfuje, nezjedná žádnou světanápravu a vrací se tam, kam patří i celý film - do veselé, dekadentní a estrádně-kanibalistické roviny (mimochodem pokud jsou akční sekvence posrané střihem, kanibalská popkulturní hostina je brilantní!). Řád politiků je zkorumpovaný, vzdělanci zešíleli, takže lehce zohavená Rhona Mitra patří mezi vyžilé skotské punkáče a anarchisty. Žádná velká spása. Hrozně mě mrzí, že nevznikne druhý díl, kde si to kravaťáci dají na férovku s očírovanými lidojedy v kiltech. Už dlouho mě žádná "dětinská revolta" takhle nepobavila tak, jako právě cíleně naivní anarchistický rebelant Soudný den (luxusní nablýskané Bentley vs. madmaxovské vraky... pařící dav čekající na příděl lidského masa s plastovými talíři... jako cože? Tohle je prostě drze stupidní a ne prvoplánově stupidní). Marshall prostě servíruje pokleslou zábavu bez přetvářky - za zvuku popových šlágrů se griluje lidské maso. Oh yeah.(14.10.2012)

  • Renton
    ***

    Scénář: Neil Marshall .. Čím větší lež, tím spíš projde. __ Neil Marshall si tohle „pořekadlo“ vyložil po svém, slovo lež nahradil něčím hanebnějším ve smyslu logiky a téměř natrhl prdel všem těm 28 (tý)dnům, Legendám a dalším virusoidním apokalypsám. Ze scénáře číší nespoutaná radost, z režie čpí stylovost - ovšem cestou nějaké originality a uhlazeného střihu se Neil nevydal, jen varioval mnoho známých scén, jež byly k vidění jinde (výčet není třeba - kdo má nakoukáno, užije si dvojnásob), ale gulášek je z nich naštěstí svižný ba zábavný, že válcuje i tu vestavěnou debilitu. Začátek mě nažhavil, nadprůměrně bavil, ale jakmile proběhla první šílená přestřelka a nato vrchní pankáč promluvil a zapěl, body zábavnosti a jakési té tolerance hlouposti šly prudce dolů. Naštěstí tempo děje nepovadlo, následoval žánrový veletoč, který mě svou okázalostí, jako prstenofila, nemálo potěšil a s přispěním dalších cool výjevů zdárně doprovodil až do vypečeného závěru. Herecké posty jsou slušně obsazeny, především Rhona Mitra, do své role sedí, oko vysportovanou postavičkou potěší a když v samém závěru stojí na temném náměstí, je z vypracovaného záběru jasné, kdo měl raději hrát Alici v sérii Resident Evil. ___ Doomsday je prostě slušné krvavé béčko s razným nadhledem a černým humorem, které si kladné hodnocení právem zaslouží. 65%.(21.4.2008)

  • mysicka
    ***

    celkem úsměvná a cool jízda z izolovaného skotska, kde si ve světě za zdí občan kane a občan sol pěstují svůj středověk.. a kde chladná kráska eden hledá lék pro nemocnou společnost..(8.11.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace