Režie:
Neil MarshallScénář:
Neil MarshallKamera:
Sam McCurdyHudba:
Tyler BatesHrají:
Rhona Mitra, Adrian Lester, Malcolm McDowell, Bob Hoskins, Alexander Siddig, David O'Hara, Nora-Jane Noone, Sean Pertwee, Rick Warden, Lee-Anne Liebenberg (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Smrtelný virus vyhladí stovky tisíc životů ve Velké Británii. Aby britská vláda zabránila dalším smrtím, rozhodne se postavit zeď, která zadrží nakažené v zemi vzniku epidemie, Skotsku. Ten, kdo se pokusí o útěk, zemře. Sama zeď je tak masivní bariérou, že se nikomu nepodaří dostat ven. Ani dovnitř! Skotsko bylo zavřeno před zbytkem světa – navždy… Za 25 let je virus jménem „Sekáč (Žnací stroj, Žnečka)“ úplně zapomenut. Jenže teď začal v Londýně znovu vylézat na povrch. Vláda nemá na výběr a musí za bariéru poslat elitní jednotku, jejíž úkolem je objevit práci doktora Kana, který byl už jen kousek od objevení léku na „Sekáče“. To, co je čeká za zdí je záhadou, pekelným prostředím ruin. Co objeví, však přesahuje nejdivočejší představy kohokoliv z nás. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (2)
Recenze (797)
Tvůrci filmu si nejspíš řekli, že žánr postkatastrofické sci-fi je momentálně v kurzu, a tak by bylo dobré přiložit si své polínko do ohně. Mají filmoví fanoušci rádi honičku v autech? Mají, a tak tam něco šoupnem. Mají rádi temný středověk? Bezpochyby, tak jim vyhovíme. Mají rádi krvavé gladiátorské hry? Už jsou tam. Líbí se jim hrůzu budící pankáči? Mají je mít. A bude jich rovnou armáda. Co funguje stoprocentně, je krvavé násilí, tak na něm nebudeme šetřit. Nějaké ty efekty, slušnou výpravu, k tomu jsme prachy sehnali, a abysme měli zaručený úspěch, použijeme řadu osvědčených žánrových klišé a scén, které už fanoušci znají z jiných filmů. Celou tu pulpovou směsku musíme jenom řádně promíchat, a protože si jsme vědomi, že jsme stvořili, s prominutím, sračku, budeme se tvářit sebevědomě a případné kritiky odzbrojíme tím, že to budeme prezentovat jako svůj tvůrčí záměr. Takhle nějak to nejspíš při natáčení Soudného dne vypadalo a výsledek tomu odpovídá. Místy je to až přitažlivě béčkové, ale celková nepůvodnost a hloupost z filmu jenom čiší. Když už poklesle sympatické béčko, tak bych sázel na Carpenterův Útěk z New Yorku, který za nepoměrně méně peněz dokázal natočit podstatně lepší kousek. Soudný den je v podstatě vykrádačka Šíleného Maxe a starších Carpenterových filmů, jako je právě Útěk z New Yorku nebo Útěk z L.A. Celkový dojem: 20 %. ()
Kankán ve skotských sukničkách na středně propečené divošské zábavičce; rozkošný latexový pejsek Gimp; lidumilný srandista Sol; středověký magorking Malcolm; rozmašlované cameo Williama Wallace; některé záběry tak krásné/promakané (kat v lese!), až u nich občas lezou oči z důlků při vzpomenutí na fakt, že tahle úchylná pocta se vážně opravdu nebere a v té spoustě vtipných klišé si doslova libuje; dobrá muzika doprovázející kulervoucí akci, při které budete škemrat, abyste si aspoň na pár vteřin mohli dáchnout a spokojeně se nudit - aneb mysleli jste, že Mad Max je jediný, kdo má patent na überkůl postapokalyptickou jízdu? Tak si zajděte do kina na tohle, holátka. ()
║Rozpočet $33miliónov║Tržby USA $11,008,770║Tržby Celosvetovo $22,211,426▐ Tržby za predaj DVD v USA $8,433,401 //počet predaných kusov 482,621║ Neil Marshall mi len potvrdil že nemá žiadny extra talent a ba dokonca ani nedokáže dosiahnuť ani len na rutinnú záležitosť. Prirovnal by som ho ako režiséra k takému dosť veľkému odvaru Paul W.S. Andersona, nič viac, tento film čo natočil je jeden veľký krvavý samoúčelný bordel, kopírujúci miestami filmy ako Votrelci či Mad Max. Rhona Mitra a teda jej vzhľad je len jediná vec pre ktorú sa dá film dopozerať, akcia otrasná, dokonca občas aj strih niekedy preblyskuje v takej razancii až to nie je únosné, vykreslenie príbehu a postáv nulové. Takže jedná veľká bezúčelová zbytočnosť. /20%/ ()
„Niečo také sa nevidí každý deň,“ hovorí v istej chvíli jedna z postáv a musím jej dať za pravdu. Nie som si istý, či TOTO mal Neil Marshall po 100%-nom Páde do tmy za potrebné (že yb sa proste len nudil?), ale beriem to z jeho strany ako srandu, pretože TAKÝTO mix hovadskosti nemôže byť nedorozumenie, ale vedomá schválnosť. Asi sa Neil skrátka nudil a povedal si, prečo by som nemohol nakrútiť úplnú blbosť, nech je sranda? Nuž a nakrútil. Ako fanúšika temných hororov a Votrelcov ma zaujal sympatický úvod, ale len čo sa rozpútali akčné orgie, horor zmizol a nahradila ho kuriózna zmeska trileru, čierneho humoru, fantasy, scifi a ja neviem, čoho všetkého ešte. Mozgy, kilty, rytieri na koňoch, Mad Max, tajomné hrady, zombies... Proste šialené. ()
Jako kdyby si Marshall udělal z celého světa srandu. Dostal mnohem víc peněz, než na kolik je zvyklý a totálně se utrhl ze řetězu. Spousta nádherně nekompromisního násilí, drsné hlášky a dokonale trhlá atmosféra. Má to svoje kouzlo a je vidět, že se to nebere vůbec vážně, ale pokud člověk nevyrůstal na Útěku z New Yorku a nepouští si dvakrát ročně Šíleného Maxe, tak mu to asi nesedne. Jen ten střih by mohl být méně chaotický. ()
Galerie (43)
Zajímavosti (17)
- Vozidla vylepšená ocelí, pancířem a ochranými skly byla skutečná. Navrhování zabralo 5 týdnů a jejich postavení 10 týdnů. (TomikZlesa)
- Dva z vojáků vyslaných do Skotska se jmenují Miller a Carpenter. Jde o odkaz na George Milllera, který natočil trilogii Šílený Max a Johna Carpentra a film Útěk z New Yorku, oběma filmy je Soudný den inspirován. (TomikZlesa)
- Zbraně, které používají jednotky námořního loďstva, jsou upravené Vektor CR-21, které se vyrábí v Jížní Africe, kde se také převážně natáčelo. Eden Sinclair (Rhona Mitra) má pak na začátku filmu zbraň Walther P38 ráže 9x19mm. (TomikZlesa)
Reklama