Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Smrtelný virus vyhladí stovky tisíc životů ve Velké Británii. Aby britská vláda zabránila dalším smrtím, rozhodne se postavit zeď, která zadrží nakažené v zemi vzniku epidemie, Skotsku. Ten, kdo se pokusí o útěk, zemře. Sama zeď je tak masivní bariérou, že se nikomu nepodaří dostat ven. Ani dovnitř! Skotsko bylo zavřeno před zbytkem světa – navždy… Za 25 let je virus jménem „Sekáč (Žnací stroj, Žnečka)“ úplně zapomenut. Jenže teď začal v Londýně znovu vylézat na povrch. Vláda nemá na výběr a musí za bariéru poslat elitní jednotku, jejíž úkolem je objevit práci doktora Kana, který byl už jen kousek od objevení léku na „Sekáče“. To, co je čeká za zdí je záhadou, pekelným prostředím ruin. Co objeví, však přesahuje nejdivočejší představy kohokoliv z nás. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (797)

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Lehce nadprůměrná béčková blbina, která má štěstí, že rychle odsýpá (prakticky pořád se něco děje) a přitom baví, takže se člověk skoro ani nestačí zamyslet nad tím, jak je neoriginální. Neil Marshall si bere z mnoha slavných (a lepších) filmů něco, hází to do hrnce a kuchtí tenhle postapokalyptický guláš. Bašta to není špatná, ale jak říkám - sníst si ji jděte sami. Mozek zatím nechte někde, kde mu bude lépe. Nejlepší scény: Přepadení v "opuštěném" městě, hostina, proslov Malcolma McDowella (ten chlap je vážně ďábel) a samozřejmě celá závěrečná scéna s bentley, která je tak přepísknutá, až je skvělá. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Masívní vykrádačka zejména RESIDENT EVILA 2, ÚTĚKU Z NEW YORKU a ŠÍLENÉHO MAXE 2 (celý seznam by byl velmi dlouhý, člověka až jímá paranoia z toho, jak je mu tu všechno odněkud povědomé) s nulovým vlastním vkladem a tragickým střihem nijak zajímavých akčních scén. Ovšem vykrádačka, která si na béčko jen nehraje/neparoduje, ale která jím skutečně je a to béčkem příjemně svižným, brutálním, se sympatickým body countem a s akčními scénami, co mají vzdor nenápaditosti a mizernému střihu povětšinou slušný drajv. A ani ta ostentativní nekorektnost není tak otravná, jak tomu u podobných filmů obvykle bývá. Gratuluju Rhoně k hlavní roli v jaké jsem ji chtěl dávno vidět. Snad už se brzo dočkám i u Agáty Hanychové :) ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Neil Marshall je mistr braku, který si libuje v neotřelých variacích subžánrů a kategorií, a to do takové míry, až je s podivem, že mu na to někdo dával prachy. Tedy z dnešního pohledu už to dávno není pravda. Marshall do značné míry žil z existence hladového globálního DVD trhu, který mu v jistých kruzích zajistil věhlas. Stejně jako mnozí další žánroví divoši, také Marshal našel po rozpadu DVD trhu útočiště v televizi, kde přijal roli pouhého námezdného řemeslníka. "Soudný den" zůstává jeho nejvyšinutějším a také nejzábavnějším snímkem, kde navzdory zjevně omezenému rozpočtu úžasně popustil uzdu své kombinatorice žánrů i lokálnímu sentimentu. Vytvořil tak ultimativní brakový biják s ultra britském hávu. Odysea za nalezením vakcíny proti smrtícímu viru tu vede napříč celým spektrem žánrů, které jsou skloubeny s hrdě britskými prvky, motivy i hereckými osobnostmi. V jednotlivých částech filmu tak identifikujeme atributy zombie filmů bijáků s tajnými agenty či kyberpunku. Postapo svět se postupně překlápí z aluzí na Carpenterův "Útěk z New Yorku" do Cameronových "Vetřelců", než spočine na chvíli v madmaxovském stylu umocněném o prvky punkových koncertů, aby se mohl po vzoru Harryho Pottera vlakem přesunout do kouzelně artušovské krajiny highlanderů. Vedle castingu britských ksichtů v čele s domácími žánrovými ikonami Malcolmem McDowellem a Bobem Hoskinsem si film po celou dobu uchovává také britsky punkovou nadsázku, která se projevuje mimo jiné v pravidelném začleňování prvků, které svět filmu vztahují k současnosti - ať už to jsou platové talíře u madmaxovských lidojedů či značení směru prohlídky na středověkém hradě. Marshall ale neměl bezedný rozpočet a tak kompromisy ve výpravě a nedostatky v choreografii a dalších fázích přípravy scén zkouší maskovat rozlítanou kamerou a zběsilým střihem. Ten je sice výsostně otravný, ale vlastně nakonec zapadá do celkové koncepce meta braku, kterému není vůbec nic svaté, kromě bezuzdné zábavy a étosu Junktownu. ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Keby som mal vybrať to najlepšie béčko vôbec, mojou jasnou voľbou by bol práve Súdny deň. Presne takto si predstavujem prakticky dokonalé béčko, o nejakej originalite tu nemôže byť ani reči, ale o to tu vôbec nejde, V priebehu sa prestrieda niekoľko žánrov, od zombie survivalu, cez štandardný akčný, postapokalyptický a dokonca aj historický, pričom sa inšpiruje z mnohých známych filmov, ale vôbec sa tým netají a minimálne Šialený Max a Útek z New Yorku by sa ani nedali poprieť. No hlavne, že zo všetkých si berie len to najlepšie a tak je to od prvej do poslednej minúty neskutočne dynamická a zábavná akčná jazda, ktorej úroveň sa ešte k tomu väčšinu času len zvyšuje. Veľkým plusom je rozhodne aj fakt, že v popredí je vojenská jednotka, ktorá mi ešte k tomu príde, ako jedna z najsympatickejších. Rhona Mitra sa tu predviedla ako jedna z najzaujímavejších akčných hrdiniek súčasnosti, hlavne charizmou a jej postava ma veľmi bavila, ale aj zvyšní členovia možno až na nejakú tú výnimku nie sú síce moc známi, ale mňa si získali, fandil som im a občas ma ich smrť aj zasiahla. A o nič nezaostávajú ani perfektní a rozmanití záporáci, či už pankáči z postapokalyptického sveta na čele so svojim divokým vodcom, ktorý sa postará aj o zaujímavé vystúpenie, rytieri, ktorých vedie legenda Malcolm McDowell, ale aj byrokrati z politiky. Po akčnej stránke sa tu dá tiež prakticky len chváliť, je jej plno, jednotlivé akčné sekvencie sú dlhé, rozmanité, keďže nechýbajú súboje, prestrelky ani rôzne naháňačky, využívajú sa atraktívne lokácie, až na zbytočne zostrihané súboje, ktorých ale aj tak moc nie je sú výborne natočené a určite musím pochváliť aj ich mimoriadnu drsnosť, tu sa nájde plno perfektných a nápaditých krvavých likvidácií. Tu sa aj ťažko vyberá to najlepšie, všetky prestrelky a naháňačky sú skvelé, pričom tá záverečná je asi mojou najobľúbenejšou filmovou naháňačkou vôbec, tu som si jednoducho naplno vychutnal všetku akciu. A k tomu ešte tá výborná hudba, ktorá sa postará o viacero emotívnych momentov, takto dobrú hudbu by som v podobnom filme nečakal. Neil Marshall je bezpochyby jeden z najlepších režisérov svojho typu, čo sa prejavilo aj tu. Takže skutočne moje najobľúbenejšie čistokrvné béčko, v ktorom poteší nielen skvelá zápletka, dynamický dej, perfektná drsná akcia a sympatické postavy, ale aj vynikajúci vizuál a hudba. Až na tie horšie zostrihané súboje tu nemám čo vytknúť, prvotriedna zábava aj po mnohých pozretiach. 90% ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Jasně, střih je na propečení médium (minimálně), je alarmující, že režisér nedokáže pracovat ani s tak triviálním prototypy postav, které si předepsal, ale hrozně mě bavila struktura toho filmu, která vůbec není blbá, dokonce je hravá a reflektovaná. Jde o kombinaci herních polí počítačových her (de facto 3 výrazně stylizované mapy - reálpolitik Londýn, punk Glasgow a středověká Vysočina) se syžetem sestupu do srdce temnoty (včetně zvýrazněných momentů "přechodů" časoprostorových pásem - ocelová brána, parní vlak a tunel pod kopcem). Když to rozebereme trochu vážněji, tak na jedné straně spektra máme pragmatickými politiky ovládaný Londýn, mezi tím anarchistické pásmo čistého libida a nekontrolovaných pudů a na druhé straně spektra "vědu a intelekt", která zdegenerovala do tmářské tyranie osvícené mysli. Hrdinka si mezi tím vesele zasurfuje, nezjedná žádnou světanápravu a vrací se tam, kam patří i celý film - do veselé, dekadentní a estrádně-kanibalistické roviny (mimochodem pokud jsou akční sekvence posrané střihem, kanibalská popkulturní hostina je brilantní!). Řád politiků je zkorumpovaný, vzdělanci zešíleli, takže lehce zohavená Rhona Mitra patří mezi vyžilé skotské punkáče a anarchisty. Žádná velká spása. Hrozně mě mrzí, že nevznikne druhý díl, kde si to kravaťáci dají na férovku s očírovanými lidojedy v kiltech. Už dlouho mě žádná "dětinská revolta" takhle nepobavila tak, jako právě cíleně naivní anarchistický rebelant Soudný den (luxusní nablýskané Bentley vs. madmaxovské vraky... pařící dav čekající na příděl lidského masa s plastovými talíři... jako cože? Tohle je prostě drze stupidní a ne prvoplánově stupidní). Marshall prostě servíruje pokleslou zábavu bez přetvářky - za zvuku popových šlágrů se griluje lidské maso. Oh yeah. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (17)

  • Jméno britského filmového premiéra Johna Hatchera (Alexander Siddig) bylo vytvořeno kombinací dvou skutečných zastánců této funkce Johna Majora a Margaret Thatcherové. (Conspi)
  • Je možné všimnout si, že muž s helmou s výraznýma kočičíma ušima je ve filmu zabit hned několikrát. (Conspi)

Související novinky

Hellboye čeká reboot

Hellboye čeká reboot

09.05.2017

Guillermo del Toro nedávno oznámil, že je třetí Hellboy opravdu mrtvý. Studio Universal mu definitivně řeklo, že o pokračování Zlaté armády nemá zájem, o to překvapivější jsou tedy zprávy, že se… (více)

Neil Marshall vypluje s Bayovými piráty

Neil Marshall vypluje s Bayovými piráty

04.09.2012

Tvůrce Pádu do tmy, Soudného dne či Centuriona si loni odskočil do televize a bitevní epizodou Blackwater si vystřihl zdaleka nejlepší hodinku druhé série Hry o trůny. Není divu, že o jeho služby v… (více)

Další maso od Marshalla

Další maso od Marshalla

29.01.2009

V ultimátním béčku Soudný den se skotský hrdlořez Neil Marshall podíval do nepříliš vzdálené budoucnosti. Ve svém novém filmu nazvaném Centurion se naopak vydá do hodně vzdálené minulosti. Konkrétně… (více)

Horor na Divokém západě – svatokrádež?

Horor na Divokém západě – svatokrádež?

16.03.2008

Soudný den je za rohem, ale režisér této drsné akční sci-fi Neil Marshall (kromě jiného tvůrce vynikajícího klaustrofobického Pádu do tmy) se přesto dívá do budoucnosti. Která leží v minulosti. Máte… (více)

Reklama

Reklama