Reklama

Reklama

V útulném newyorském klubu probíhá párty na rozloučenou. Jejím aktérem je Rob, který se rozhodl dát sbohem městu přezdívanému Big Apple a odjet pracovat do Japonska. Zábava je v plném proudu, digitální kamera snímá rozjařené tváře Robových přátel, jenže pak vše razancí blesku přeruší výpadek proudu a zlověstný neidentifikovatelný zvuk, který se rozléhá nad městem. Dodávka elektřiny se sice po chvíli obnoví, ale úleva je jen dočasná. Zatímco televizní reportéři spekulují o zemětřesení nebo jiné přírodní katastrofě, nedaleký horizont ozařuje mohutná exploze, znovu doprovázená tím podivným zvukem připomínajícím kvílení nějakého pravěkého monstra. Párty razantně končí, nastává panika. Špatně se ale utíká, když netušíte před čím prcháte. (Bontonfilm)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (1 479)

Marigold 

všechny recenze uživatele

Ukázka neefektního efektu. Po většinu krátké stopáže filmu jsem měl pocit, že jsem svědkem realizace typicky řídkého scénáře katastrofického filmu, který byl chytře obalen vytříbenými technickými prostředky a naservírován publiku za syrova. To bohužel nic nemění na tom, že pod syrovým obalem je „Monstrum“ propečené, místy až spálené. Vlastně i na technické provedení je nutno hledět v kontextu doby – stačí se podívat, do jaké míry dominuje ruční kamera např. současným americkým seriálům. Z tohoto pohledu podržel producent J. J. Abrams dokonale prst na tepu doby a předložil publiku snímek s povědomým vzhledem a obsahem, který plně vyhovuje současné posedlosti pocitem ohrožení. Bohužel „Monstrum“ není víc než obal a i ten obal hraje pouze na první signální. Tenhle film je pouze obraz a zvuk. Mizerné postavy, afektovaní herci, žádný obsah. Ačkoli se jedná o bezesporu kvalitní žánrovou záležitost, způsob, jakým z filmu prosvítá jeho ledabyle zakrytá konvenčnost, mě zklamal. Navzdory skromným očekáváním... [6/10] ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Zřejmě jsem jeden z menšiny těch, na které film příliš nezapůsobil ... Jedno se musí nechat, to oceňuji nejvíce - film využívá mnoha opravdu klasických klišé tzv. "monster movies", které byly a jsou doménou zejména Japonska (Gappa, Godzila, Gamera, ...). Využití těchto klišé a "moderní techniky", kterou bych nazval osobně "jsem v tom a sleduji skutečnost", je výborný nápad. Člověk si tak může zhruba prožít dojem, jaké je to být ve městě, které boří neznámé obrovské monstrum. Dále musím ocenit technické zpracování celého filmu, to je opravdu úchvatné. Ale jinak mi film přišel prostě docela plochý ... Zejména díky hereckým výkonům a nelogičnostem v jejich chiování a projevech emocí. Ty jsou prostě otřesné, proto i když sleduji "reálné záběry z osobní kamery, která je při tom" a kolem mne vše řve, dupe a vybuchuje, tak nemůžu filmu "uvěřit" a vžít se do něj. Proto se vytrácí i jakýkoliv strach a napětí a jako horror tento film u mne naprosto selhává. Uvěřitelnější mi už přišlo chování postav ve filmu, který tento styl natáčení založil - "Cannibal Holocaust", a to už je co říct!! Prostě přátelé postav umírají a postavy filmu si pobíhají po městě jako by nic, občas uroní nějakou tu slzu, občas vykřiknou, ale aby zahrály opravdovou hrůzu, to ne ... Tím film naprosto ztrácí na dojmu, který má prvotně vyjadřovat - pocit, že se to skutečně děje... Mnohonásobně více v tomto směru oceňuji španělskou zombárnu "REC", která v v těchto ohledech, tedy projevech emocí, šoku a zmatků, dosahuje naprostého vrcholu. Ale i tak oba filmy hodnotím v obecné rovině stejně. Jsou to dobré filmy, ale nic, co by mne nějak výrazně překvapilo a bavilo ... "Prdící příšera mě prostě příliš nedostala ..." ()

Reklama

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Drew Goddard .. I had a good day. Bestiálně dobré!! Jedno z nejklasičtějších filmových témat - monster thriller - v jedné z nejlepších variací. Moderní digitální kabát, trendy a módní důraz na autentičnost zkrátka celému projektu sedí jako ulité. Cloverfield je snímek působivý a zatraceně intenzivní. Děj má strhující tempo, vždy chvilku klidu rychle vystřídá něco výtečného, v rámci dění zcela uvěřitelného. Takhle se na Monster film musí - když si vzpomenu na Goemul, kde armáda dostala dovolenou, ještě jednou se musím zasmát. Matt Reeves režíruje výborně, za málo peněz jsou triky skutečně super, zvuk excelentní a pro poničený New York mám skutečně slabost (neasociovat s 9/11/01!). J.J. Abrams má můj upřímný "klobouk dolů." ___ Pindání nad tím, že uvidíme monstrum jen několikrát a vždy poměrně krátce jsou zcela irelevantní, protože tito kritici jaksi pozapomínají na zvolenou formu celého filmu a to co vidíme, je skutečně dostačující. ___ Stoprocentně film pro VELKÉ plátno, takže nebuďte hlupáky a běžte do kina. Osobně si nedovedu představit, jak už tak "špatně" natočené materiál vypadá v kinorip verzi - a ani nechci. Těm rozumnějším radím vydržet v sedačce i přes celé závěrečné titulky - doprovodný hudební motiv "Roar! (Cloverfield Overture)" prostě nemá chybu!! 85%. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Když se rozdávaly originální nápady, Abrams se svou partou předbíhali. Jak jinak vysvětlit to, že příběh provařeného žánru, natočený technikou osvědčenou již od marylandských lesů, dokáže jen pomocí roušky tajemství překovat v dokonalý hit, na který se hrnou davy a který mu s velkou radostí zbaštím? Parádní zážitek, který mi svou sugestivností nedal v den projekce pořádně spát. ()

monolog 

všechny recenze uživatele

Další dobrodružství Godzilly v New Yorku, kdo vyhraje? No přece producenti! Poslední dobou mi přijde, že lidé nemají vlastní názor. Že tak často přejímají nápady ať už přátel, rodičů, vždy vševědoucích časopisů, televizní reklamy nebo podplacených filmových kritiků, že už si ani neumí představit, že by to mohlo být někdy jinak. Stejně tak ve vztahu k tomuto filmu. Podívám se nejdřív na pár hloupostí, snad nebudu příliš opakovat předchozí komentáře realisticky uvažujících. V první řadě mi neštymovaly ty bomby, které "dokonalá" USArmáda, po řádné zkoušce ohněm v Kosovu, Afghánistánu, Iráku atd. házela na potvoru dokonce pomocí B2 Spirit, která má na palubě celkem !podržte se! 30t (=120ks) pum! A určitě nepoužili ty nejlehčí, což znamená, že náš drobek odolal síle 16 ks tunových bomb s obsahem 450 kg tritonalu (o 20% silnější než TNT), což dá asi 2,1GJ/jedna. A to už je šlupka, že by i Krakonoš zalehl v revíru (mmch, všechno to info jsem si nastudoval, to já dělávám, když si o něčem vytvářím názor). Dál mi neštymovalo, že by se USAvláda rozhodla k použití taktických jaderných zbraní a to po desíti hodinách od útoku a to ještě na "SVÝM" území, uprostřed svého nejznámějšího města. Sice se jejich ničivost dá nastavit od 0,3 do 150 Kt, ale stejně. Neumím si představit vládu, která by dokázala obhájit použití atomových hlavic na americkém území a to aniž by vyčerpala veškerá další opatření. Schopnost těch malých potvor pochutnat si na speciálních jednotkách se snad M16? Nevšiml jsem si a nemám chuť to znovu zkoumat a přesto neschopných nakopat řiť několika hloupým céčkům. Schopnost umírající fifleny s ocelovou tyčí v levé plíci těsně nad srdcem sprintovat v lodičkách nebo bosky po troskama zasypaných ulicích a seběhnout 50 pater po schodišti. Videokamera od Sony (možná spíš jeho bráška Panasonic), která vydrží všechno (i když se poserete) má všechny funkce (abyste se neposrali) a jejíž ochrana proti EMP (elektromagnetický pulz z jaderného výbuchu) je lepší než moje pláštěnka... Když už jsme u kamery, nejen že měla výdrž baterka, on měl výdrž i kameraman. A tak si říkám, kam zmizely ty miliony lidí, co žijí v tom americkém největším malém velkém městě? - podle sčítání v roce 2006 přes 8 milionů a hustota je 10 tis/km. Mrtvol tam bylo co by se za nehet vešlo, a že by se jim v tom zmatku, který tam podle všeho měl být navozen, povedlo všechny odvézt? Nebo že by je spapala ta obludka? To by z toho měla pořádný bolení břicha! A neskonalá touha všech zúčastněných žvanit pítomosti a snažit se páchat sebevraždu, nelogický chování (proč za mostem jsou v bezpečí a tady ne, když na mostě je přepadl ocas té digitální mrchy?). Já nevím, ale zalezl bych do bytu, zabednil ho a nevystrčil nos ze dveří. Jediný důvody, proč točit film ruční kamerou a pseudodokumentárně (jakože se to stalo) je ten, aby člověk ušetřil a taky navodil atmosféru možnosti. Cannibal Holocaust nebo Blair Witch project to dokázali. A to povedeně a i proto, že jejich téma bylo z reálného čistě rozumového hlediska možné. Ale to, že by nějaká krevetovitá potvora rozšlapala celý Manhattan, tomu lze těžko s dnešním zpravodajským systémem uvěřit. Doba Wellesovy Války světů dávno skončila. Ozvučení třeba i dobré, ale to je pro mě doslova posledním aspektem, podle kterého hodnotím film. () (méně) (více)

Galerie (47)

Zajímavosti (57)

  • Scény, kde bolo možné vidieť paľbu tankov a vojakov, sa natáčali na pozemku Warner Bros v Burbank v Kalifornii. (Greenpeacak)
  • Páska začíná a končí ve stejný čas a to 6:42 ráno. 27.dubna v 6:42 film začíná a 23.května v 6:42 končí. (Kryton)
  • Někteří internetoví geekové se před premiérou dlouho domnívali, že film vychází z hororu H.P. Lovecrafta o zrůdném božstvu Cthulhu, které procitne po milionech let a rozpoutá konec lidské nadvlády nad planetou. (Pumiiix)

Související novinky

Cloverfield se oficiálně dočká pokračování

Cloverfield se oficiálně dočká pokračování

30.01.2021

Jeden z prvních velkých found-footage snímků Monstrum (Cloverfield) z roku 2008 se dočká přímého pokračování. Snímek režiséra Matta Reevese vydělal celosvětově nějakých 172 milionů a série se… (více)

Herci nesmí pracovat na novém filmu o nákaze

Herci nesmí pracovat na novém filmu o nákaze

04.07.2020

Snímek Songbird od producenta Michaela Baye má potíže. Herecký odbor SAG-AFTRA (The Screen Actors Guild - American Federation of Television and Radio Artists) totiž vydal přísný zákaz všem svým… (více)

Michael Bay chystá film o pandemii

Michael Bay chystá film o pandemii

21.05.2020

Režisér Michael Bay skrze svoji produkční společnost plánuje nový film s tématikou pandemie. Snímek Songbird natočí Adam Mason a má se jedna o nízkorozpočtový thriller v duchu filmů jako Paranormal… (více)

Netflix ulovil Matta Reevese

Netflix ulovil Matta Reevese

06.01.2018

Ačkoliv se tržby z kin nijak zásadně nepropadají, diváků (alespoň v Americe) reálně ubývá. Leckdo totiž místo riskování s blockbusterem zůstane doma a zapne si Netflix, jenž se snaží vyrobit co… (více)

Reklama

Reklama