Režie:
Nicolas Winding RefnScénář:
Hossein AminiKamera:
Newton Thomas SigelHudba:
Cliff MartinezHrají:
Ryan Gosling, Carey Mulligan, Bryan Cranston, Albert Brooks, Oscar Isaac, Christina Hendricks, Ron Perlman, Russ Tamblyn, John Pyper-Ferguson, Chris Muto (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Říkají mu Řidič. Přes den je filmovým kaskadérem, po nocích si přivydělává jako nájemný řidič zločineckých gangů. Nezajímá ho o jakou práci ten večer zrovna jde, řítí se nocí s policejními vozy v zádech. Shannon je Řidičovým učitelem i manažerem, který se ho snaží dohazovat filmovým režisérům i zlodějům, kteří za něj jsou ochotni dobře zaplatit. Shannon má v plánu koupi vozu, ve kterém by se Řidič mohl zúčastnit profesionálních závodů. Navrhne, aby se investorem stal Bernie Rose, místní boháč s pochybnými zdroji příjmů. Samotářskému a ze svého dvojího života značně rozpolcenému Řidiči zcela změní život náhodné setkání se sousedkou Irene, se kterou tráví stále více času. Vše se však změní když je z vězění propuštěn Irenin manžel Standard. Řidič se s ním domluví na poslední loupeži, která Standardovi umožnit splatit dluh, kvůli kterému ho vydírají gangsteři. Ukáže se však, že šlo o nastraženou past. Vše se začíná komplikovat a aby Řidič ochránil sebe i Irene, musí udělat to, co umí nejlépe – řádně šlápnout na plyn. (oficiální text distributora)
(více)Videa (11)
Recenze (2 625)
Nechci úplně shodit příběh, ale podle mě tady hodně práce zařídila hudba, která dost vyčnívá. Celkové uspokojení ale přináší i hlavní hrdina, který nemá úplně vyprofilovaný charakter ve smyslu kladný x záporný, ale s párátkem vypadá fakt dobře. Pár brutálních scén k tomu a je to z toho super biják na páteční večer. ()
Zářící noční Los Angeles, elektronická hudba a herci v příběhu Jamese Sallise dávají dohromady úchvatnou podívanou, která se mi vryje hluboko do paměti. Z pasivního pohledu sledujeme řidiče, jenž nevyjadřuje své emoce mimikou, ale svými činy. Ať už prostřednictvím auta či jiných nástrojů. Pro mě jeden z nejpřekvapivějších filmů roku. ()
Hypnotická atmosféra která vám protéká přes obrazovku a hladí vás po celém těle - na konci vám vleze pod kůži. Film, který se bude ve vašich myšlenkách pomalu rozkládat a bude pro vás stále dokonalejší. _______ Pomalé tempo, záběr po záběru, art, temná hudba v pozadí, ticho, linka vášnivého dotyku, zpomalené záběry, myšlenky. _______ Perfektní práce s kamerou, hudbou (Nightcall, Under Your Spell, A Real Hero), střihem, nádherné režií Nicolase Refna, geniální práci s herci a divákem dělá s DRIVE už nyní referenční ukázku filmového postupu. DRIVE vyplouvá do sbírky kultovních filmů, a pokud půjdete stejným směrem, připravte si zatraceně vysoké hodnocení. ()
Nevím, jestli to bylo mou neposednou náladou nebo prostě tím filmem, že mi přišel až zbytečně pomalý. Někdy jsem si dokonce říkala, jestli se nezasekl obraz. Svoje kouzlo a atmosféru to ale má. Možná je to i svým způsobem umění, ale chybí tomu vzrušení. Ryan Gosling se podle mně předvedl už i lépe. Samozřejmě to není jeho chyba. Scénář mu bohužel neumožňuje ukázat se v plné kráse. Bohužel to vidím jen jako průměr...3* ()
Pro mě zcela bombastická ukázka toho, co může režisér s vizí udělat z tuctové žánrové podívané. Refn sem promítl svou fascinaci nepřístupnými hrdiny, které žene kupředu vášeň a také fascinaci příběhy, v nichž se hrdina nezištně obětuje. Jeho pohanské vychutnávání vibrací dlouho po skončení hlavního děje v záběru je znovu ryzí slastí, nemluvě o překrásně nasnímaných honičkách a podmanivé atmosféře losangeleské noci. Opět je třeba podtrhnout, že pro Refna není hlavní logika a příběh - to jsou jen druhotná pojítka nesmírně silných a do posledního detailu propracovaných scén. Už se těším na výčty všech nesmyslů, které analytičtí diváci snesou v domnění, že v Drive jde o nějakou konzistenci a příběhovou rafinovanost. Co mě fascinuje do morku kostí: i když tentokrát postavy opravdu hodně mluví (jsou to přeci jen Američani), to podstatné o jejich pohnutkách sděluje Refn náznakem, gestem, výrazem obličeje. Zůstal prostě severským i na poli výsostně "hollywoodském". I když je to film se zcela přístupným příběhem, Refn z něj udělal nesmlouvavý autorský manifest a festival subverzivního propojení obrazu a zvuku. Já toho kluka dánskýho prostě žeru! Nechtěl by natočit Bonda? ()
Galerie (150)
Zajímavosti (137)
- Pri natáčaní sa použili dva rôzne Fordy Mustang GT. Jeden, model z roku 2011, je vybavený motorom 5.0L. Druhý je model z roku 2010, ktorý vyzerá identicky, ale je vybavený motorom 4.6L. Všetky modely Mustang od roku 2011 a neskôr majú výbavu s mini zrkadlom so širokým výhľadom, čo možno vidieť, keď Vodič (Ryan Gosling) kradne Mustang pred lúpežou záložne. Počas prenasledovania po lúpeži je však zrkadlo bežné, bežné vodičské zrkadlo bez širokého výhľadu, ako bolo poslednýkrát použité na modeli z roku 2010. (Pat.Ko)
- Aj keď ide o tichý kriminálny thriller, trailery vytvárali dojem, že ide o film s autami a naháňačkami podobným filmom zo série Rýchlo a zbesilo. Jedna žena dokonca podala žalobu, pretože nedostala takýto typ filmu. (Pat.Ko)
- Castingová režisérka Mindy Marin, scénografka Beth Mickle a kostýmová návrhárka Erin Benach všetky už pred filmom spolupracovali s Ryanom Goslingom. Posledná menovaná navrhovala charakteristické oblečenie pre Goslinga vo filmoch Half Nelson (2006) a Blue Valentine: Milostný príbeh (2010), ako aj tu. (Pat.Ko)
Reklama