Režie:
Brad BirdKamera:
Robert ElswitHudba:
Michael GiacchinoHrají:
Tom Cruise, Paula Patton, Simon Pegg, Jeremy Renner, Michael Nyqvist, Vladimir Maškov, Samuli Edelmann, Ivan Shvedoff, Anil Kapoor, Léa Seydoux, Josh Holloway (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Oscarový režisér Brad Bird (Ratatouille) natočil svůj hraný debut v podobě čtvrtého pokračování mimořádně úspěšné série Mission Impossible. Bombový útok v Kremlu vrhne na IMF podezření z mezinárodního terorismu. Prezident následkem toho vyhlásil tzv. Ghost Protocol a obvinil Ethana Hunta (Tom Cruise) a jeho tým ze spiknutí s cílem rozpoutat jadernou válku. Ve snaze očistit jméno agentury se Ethan rozhodne sestavit nový tým, aby za využití všech kouzel moderní technologie, která mají v zásobě, odhalili pravdu. Tentokrát jsou v tom ale sami a pokud budou zajati, celý svět se ocitne v děsivé noční můře, z níž se nelze probudit. (Cinemax)
(více)Videa (43)
Recenze (1 203)
Scénář: Josh Appelbaum, André Nemec .. Nejnovější přírůstek M:I se svým pojetím vrací ke kořenům - oldschool akci se silným akcentem na týmovou souhru. Skvěle se na to dívá, Režisér Brad Bird (jakožto bývalý harcovník animovaných filmů přechodem na hraný film rozhodně nezklamal) si svou práci vychutnává, s vedením kamery a záběrováním si krásně rozumí, dynamika akce šlape výborně. Trochu slabší a táhlejší je při mimoakčních scénách, které ovšem na hraně klišé občas perfektně odlehčí vtipný moment (okenní římsa je geniální). Na druhou stranu se v ledasčem (zejména oproti trojce) ubralo, film není napětím vyhrocený ani překvapivý a v celku je ta čtyřhvězda přeci jen o něco slabší než minule - avšak kaskadérský blázen Tom Cruise mi uvažovaní o něčem nižším ani nedovolí. Jen mám obavy, aby tržby nezaostávaly... ()
Nejen série, která s díly kvalitou roste, ale také přehlídka krásných lidí (žen, mužů), krásných věcí (hitech hračky, dokonale padnoucí obleky od drahých módních domů) a velmi dobré zábavy. Kvalitně odvedená práce, která se konečně dostává do humornější roviny a nebere sama sebe tak vážně. Scény v Dubaji si zaslouží druhé shlédnutí, zbytek doplním brzy, ale ten film mě tak nějak nabil pozitivní energií...a to nejen díky precizně televizním open titles:). ()
Těžký týmový error! Padesátiletý scientolog, jemuž za všech okolností perfektně drží účes, by už měl pomalu začít šouravým krokem obcházet americká předměstí s nějakou tou Hubbardovou Strážní věží pod paží a shánět nové, slaboduché ovečky k auditu a nikoliv mlátit na potkání ruské speciální jednotky. Testosteronová muskulatice, které jsem věřil akorát to, že si mezi jednotlivými záběry musela přeholit kníra, asi chytla nějakého producenta za koule a vyhrožovala, že pokud ji neobsadí, tak nepustí a navíc mu ještě ukáže čuráka. Anglický kašpar, jenž se má v nejbližší době objevit snad i v roli Hamleta, aby se království Dánské mohlo potrhat smíchy, co za debila to huhňá do lebky, je na roli agenta stejně vhodný, asi jako by hrál Ace Venturu Max von Sydow. Jediný Zmrd, co číhá všude, byl v poho a myslím, že má vystaráno, až Tomík odletí za Aštarem na orbit. A mělo to trvat hodinu! Do té doby to byla pohodová, Imposibilní mise, na jaké jsme zvyklí. Pak ale asi scénárista odmítl vstoupit do církve a doškrábali to samotní Křižník s Pomádou. Druhá hodina je Imbecilní mise bez koulí, plná násilně nadstavovaného, nudného a bolestivého honění, které by snad zvládla i vysloužila jeptiška s amputovanou pravou rukou. ()
Mimo povrchně zasvěcenecké rozpoznávání známých tváří českých herců a pražských lokalit (Florenc, Mánesův most), je pro tuzemského diváka Ghost Protocol poučný i z hlediska vytváření fikčního filmového prostoru. Scény z Kremlu, kam Cruise napochoduje maskovaný za ruského důstojníka, jsou samozřejmě z části točené na jednom z nádvoří Pražského hradu, a zároveň obsahují i záběry na kremelský palác, kde stojí postava Pauly Patton. Filmový střih tady hladce propojuje lokace, které jsou od sebe ve skutečnosti vzdálené několik tisíc kilometrů, ale ve filmu tvoří koherentní prostor, který nemáme problém přijmout. Určitou disonanci v tomto případě vnímáme jen proto, že ta místa důvěrně známe, ale jinak jsme takhle podobně "mateni" skoro pořád. Další z důkazů síly filmového média a nesmyslnosti jakýchkoli apelů na jeho (domnělou) realističnost. ()
Všechno, co žádám od akčního filmu. Dobře napsané dialogy, detailisticky vypiplané scény, které si klidně půl hodiny počkají, než zapojí některých z naznačených elementů, vybroušený vizuál, soundtrack, který zrcadlí jemnou ironii a nadsázku celé podívané. Dvě hodiny našlapané dynamikou, invencí a infiltracemi, z nichž každá má víc nápadů, než kterákoli předchozí MI jako celek. Konečně si to nadměrně nehraje na vážnost a sází to jedinou velkou devizu - špionskou zábavu. Nejlepší MI a úhrnem jeden z nejlepších a nejsvéráznějších blockbusterů posledních let. Thumbs up for Brad Bird - vidí akci jinak. Tam, kde by jiní sázeli na monumetalitu a množství, si režisér hraje s dokonalým provedením de facto poměrně sevřených scén, jejichž spektakulárnost nespočívá v množství explozí, ale v inteligentním použití měřítka a vytěžení prostředí. Bird prostě vidí líp. ()
Galerie (90)
Zajímavosti (53)
- Ačkoliv se závěrečná honička odehrává v Mumbaji, kde se mluví maráthštinou, psanou písmem dévanágarí s typickou linkou nahoře, na dveřích jsou vidět nápisy v kannadštině, což je dáno tím, že se film zčásti natáčel v Bangalore. (Mates2106)
- Ve scénách, které jsou situovány do Ruska, se objevují vozy české policie, záchranné služby i hasičů. (Scelleton)
- Některé české lokace ve filmu jsou: Praha - Smíchov, budova MeetFactory (pád Hanawaye - Josh Holloway - ze střechy). Praha - Nové město, Pštrossova a Vojtěšská ulice. Praha - Bubeneč, bývalá čistička odpadních vod. Praha - Hradčany a Pražský hrad. Praha - Vyšehrad, Cihelná brána. Praha - Staré Město, Mánesův most, Haštalská a Kozí ulice. Praha - Hlavní nádraží (scéna s Markem Stefanskim - Pavel Kříž). Mladá Boleslav - prostory bývalé věznice (úvodní scéna útěku). (LEGACY)
Reklama